Hier ook bij de 2e de box hoor. En hij gaat er zeker in, vind het niet altijd leuk maar moet toch ook even naar de wc, was ophangen oid. Hij kruipt anders achter mij aan. De wipper is geen optie daar is hij allang te groot voor. Heb hem mega veel gebruikt ook als ik even alleen was met de kids en moest douchen dan ging hij mee in de wipper. Nu kan het eigenlijk niet meer maar geef hem er vaak nog eten in. Zit er dan echt bij, ben als de dood dat hij ervan door gaat met wipper Vind de box ook handig omdat m'n 4jarige goed bedoeld ook erg ondernemend kan zijn.
Juist bij de tweede! Bij de eerste hadden we hem niet, die was alleen met ons en lag/zat veelal in een speelnestje of dik dekbed op de grond (en toen ze nog heel klein was zetten we gewoon het leipold mandje overdag in de kamer). De jongste had juist een plekje nodig een beetje afgezonderd van zus van 2 jaar ouder, zus ging vrolijk aan het mandje-in-standaard hangen, geen goed plan. Die heeft nog redelijk vaak in de box en de nuna leaf gelegen. Maar van allebei was het favoriete plekje toch wel aan mama geplakt, veelal in de doek
Hebben de box zeker gebruikt bij de tweede. Vooral in de begin periode is dat een stuk veiliger voor de baby.
Zeker weten! Hier tot 1 mnd geleden wel een ramp meteen miepen als je hem erin deed. Maar nu kan zich zo een uur vermaken erin en dan kan je gewoon even rustig schoonmaken koken etc. En kan z’n zusje ook even rustig spelen!
Hier is de box bij de eersre twee maar weinig gebruikt en nu bij de derde niet meer neergezet. Oudste wou er niet in, hooguit soms ern kwartiertje leuk. Bij de tweede kroop de oudste er steeds bij in dus vond het niet veilig baby erin te leggen als ik in een andere ruimte was. Ik zette baby overal bij me neer in de wipstoel en later in een ikea kinderstoel. Nu is het leeftijdsverschil wat groter, dus kan ik ze wel beter dingen uitleggen/verbieden, maar toch vertrouw ik een peuter en kleuter niet genoeg om ze alleen te laten in de woonkamer met de baby. Goed bedoeld zullen ze misschien toch eens ongeschikt eten of speelgoed delen of iets op haar laten vallen... Dus voor nu gebruik ik de kinderwagen in huis, wipstoel, draagzak, straks speelkleed op de grond als ik erbij ben.
Bij de eerste hebben we 'm 10x gebruikt. Omdat het "moest". Bij de tweede lag voornamelijk de kat er in en speelgoed. Dus bij de derde zet ik 'm niet op. Baby kan in 't begin wel in de kinderwagen of wipstoel. En als baby oud genoeg is gewoon op de vloer.
Veel verschillende reacties/ervaringen, fijn om te lezen! Dank daarvoor. Zo kunnen we ergens toch zoveel mogelijk rekening houden met alle mogelijke scenario's. We zullen dit meenemen in ons besluit, voor nu neigen we naar een speelkleed met boog voor op de grond in combinatie met een wipstoel, maar dan echt voor de kleine korte momenten. Want inderdaad... stel je voor dat je kleintje met wipstoel en al om kiept! Dit weekend staat Baby Park op de planning, wie weet dat we op een heel ander idee komen...
Wij gaan voor deze "wipstoel" https://www.baby-dump.nl/product/sitters/16/tiny-love-3-in-1-cozy-rocker-napper/60087/tiny-love-3-in-1-cozy-rocker-napper-grey/141645/
Hier bij de tweede niet opgezet. Ik had geen zin in zo’n enorm ding in de woonkamer. Hebben ‘m niet gemist. Speelkleed en tegen de tijd dat de baby ging kruipen deed ik gewoon de deur van de woonkamer dicht als ik even ergens anders moest zijn.