Maxi cosi pebble en isofix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zonnetje91, 20 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Wij hebben een autostoeltje gekocht, de maxi cosi pebble. Nu willen wij hier nog een isofix bij kopen. Maar heb je dan de familyfix nodig of een andere ?

Ik heb gelezen dat je me de familyfix alleen achteruit kan vervoeren , en de vervolgstoel alleen vooruit, klopt dit?

En welke vervolgstoel heb je dan nodig?
    :)

Er is allemaal zoveel keuze, dat we door de bomen het bos niet meer zien haha

2. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Owja, ik had ook gelezen dat je je kindje tot 15 maanden verplicht achteruit moet vervoeren. Maar als ze uit de pebble zijn gegroeid moeten ze over op de maxi cosi pearle. En deze is alleen vooruit te vervoeren op de familyfix?

3. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Wij hebben de pebble en de familyfix en meteen de pearl gekocht.
    Dit is het vervolg stoeltje, en deze schijnt binnenkort uit het assortiment te gaan dus wij hebben hem maar meteen aangekocht.
    Ik heb geen idee qua vooruit of achteruit vervoer mogelijkheden met beide:oops: mijn vrind heeft alles qua autostoeltjes uitgezocht haha.

4. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Dat is wel een goed idee, ik denk dat wij ook maar gelijk de pearle gaan kopen. Dan kan je het maar in huis hebben ook,

Ik vraag me wel af of deze stoeltjes met adapters op de joolz day 3 kinderwagen bevestigigd kunnen worden?:rolleyes:

5. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Verplicht achteruit rijden is alleen als dat kan met je stoel.
    Heb je de gewone pebbles, pebbles plus of pebble pro isize?

6. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Wij hebben de gewone pebble autostoel gekocht, die we woensdag gaan ophalen. En dan in combinatie met de familyfix

7. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Daar hoort idd de family fix met een Pearl vervolgstoel bij. Die is alleen voorwaarts.

En ze zijn compatible met alle grote merken kinderwagen, ook joolz

8. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Oke dat is wel fijn, wij hebben de joolzday 3 . Zou deze er ook op passen? Omdat het autostoeltje wat ouder is.

Ik had ook ergens gelezen dat tot 15 maanden wordt geadviseerd om achteruit te vervoeren, maar het vervolgstoeltje kan alleen vooruit . Is dat geen probleem? :)

9. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Het is geen probleem als in: het is geen verplichting.
    Maar langer achteruit is wel altijd veiliger natuurlijk. Wat niet kan kan niet natuurlijk.
    En ik verwacht niet dat die adapter een probleem is.

Zonnetje91 vindt dit leuk.
  10. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Tot 15maanden achteruit vervoeren is niet wettelijk. Er is wel bewezen dat het veiliger is voor de kleine kindjes.

11. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ja dat past. De verkoper gaf bij ons ook aan dat alle maxicosi’s erop passen (op de adapter) nadat wij van alles aan het testen waren. (Op onze nuna adapter in ieder geval wel).
    Wij hebben 2 familyfix en 1 pebble en 1 pearl. En dan als het kindje in de pebble moet verkopen we mijn familyfix en dan wil ik een 360 graden stoeltje ivm dat ik niet de grootste ben.

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Ik zit er niet meer helemaal in maar wij hadden toentertijd de pebble plus op de 2wayfix zitten volgens mij kon op die ook alle maxicosi en de 2 way pearl. Volgens mij heeft die nu ook een vervolg die isofix base waar de maxicosi gewoon op kan en dus een een vervolgstoel die achterwaarts kan vervoeren.

Niny en Zonnetje91 vinden dit leuk.
  13. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Wij verwachten onze kinderwagen in september, kan ik dan gewoon losse adapters kopen voor de joolz? En dan kan ik zo de maxi cosi erop klikken?

Of moet er dan iets aan de kinderwagen aangepast worden:rolleyes:

14. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Je kan gewoon losse adapters kopen, klikken normaal gewoon op de kinderwagen.

Wat betreft de pebble en achterwaarts vervoeren. Ik heb zelf ook de pebble met familyfix gekocht, vriend heeft de axissfixplus. Vriend kan dus vanaf geboorte tot een 4j achterwaarts. Pebble kan achterwaarts op de familyfix, de pearl (opvolgstoel) inderdaad niet. Verkoopster raadde aan om daarna ‘gewoon’ een opvolgstoel te kopen waar isofix al aanzat (en dus geen apart isofix onderstel) die wel achterwaarts kan en dus de familyfix niet meer te gebruiken. In winkel zagen we inderdaad dat er heel veel opvolgstoelen zo waren, dus dan zoeken we over een jaartje gewoon opnieuw

15. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Wij hebben de pebble plus op de 2 way fix en de pearl 2 way geloof ik. Die kan voor en achteruit. Plan was om dochter tot 4 jaar achteruit te vervoeren, maar nu wilt ze toch graag vooruit zitten. Afgesproken met haar dat ze bij kleine stukjes vooruit mag maar bij langs stukken echt achteruit moet. Ze is nu bijna 3 dus vooruit kan wel.

16. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43
    Toevallig zeg, wij hebben exact dezelfde combinatie.
    Voor in mijn auto zullen we over een tijdje dus op zoek moeten naar een andere oplossing, maar ben er nog niet uit wat handig ivm mijn 3-deurs auto. Ik ga wel proberen haar zo lang mogelijk in de maxicosi te vervoeren.

Onze Pebble kan trouwens op de Joolz wagen gezet worden met losse adapters. Is super makkelijk!

17. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Wij hadden de pebble op de twowayfix, en dan de twoway pearl erop.

18. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    wij hebben ook de pebble alleen dan de pro met familyfix. als vervolgstoel gaan we tegen die tijd kijken ik wil dan graag een stoel die draaibaar is. ik wil niet lopen hannessen met een kindje die moe is of niet mee werkt dus dan wil ik de stoel gewoon naar me toe kunnen draaien.
    En de enige stoel die in de 0 groep en 1 groep draaibaar is is de cybex cloud z en dan de sirona z. Maar die vond ik minder handig vergeleken met de pebble.

19. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Wij hebben nu de maxi cosi pebble met de familyfix, niet de pro versie. Alleen wil ik graag een nieuwe hoes kopen voor om het stoeltje. Ik zie hoezen van maxi cosi zelf, maar ik had ook een universele gezien van het merk briljant met een leuke print erop. Zou deze er ook op passen?
    Ik heb het nagevraagd in de winkel en die zeggen dat ze het nooit met zekerheid kunnen zeggen omdat het geen hoes is van maxi cosi zelf..

Deel Deze Pagina