In de winkel zijn genoeg boxkleden te koop, maar ze zijn allemaal zo dun! Zo'n kleed op die harde ondergrond van de box, dat lijkt mij niet lekker liggen. Daarom heb ik het matrasje van het bedje van opa en oma erin liggen. Die past niet dus die ligt er nogal raar ingevouwen in. Ik denk erover om ergens schuimrubber te kopen, het op maat te snijden en een stofje eromheen te maken en daarop het boxkleed te leggen. Vinden jullie het ook te hard en hoe hebben jullie het opgelost?
ik heb een matrasje gekocht voor in de box te leggen bij mijn babyzaak (de kindertuin maar weet niet of die in nederland er ook is, maar vermoed dat je dat in andere winkels toch ook kunt kopen
Helemaal met je eens. Hier heb ik dat opgelost door van een schapenwollenonderdeken (leuk woord voor galgje,hihi) op maat geknipt en deze onder het boxkleed gelegd. en inderdaad anders schuimrubber op maat laten maken en dat bekleden, ook een super idee. Misschien dat ik dat ook nog ga doen.
ik heb van een 1persoons winterdekbed 2 boxkleden gemaakt en dikke katoenen hoezen er omheen gemaakt. bevalt echt supergoed, ik koop nooit meer een boxkleed, precies om de reden die jij noemt: veel te dun. en ideaal want ik heb er nu direct 2, altijd eentje schoon. ik denk dat een dergelijk boxkleed handiger is dan een matrasje, dan kun je hem namelijk ook gewoon in de wasmachine doen.
Ik heb ook een dik boxkleed: ideaal! (van Fabs world). Onze maqn ligt er heerlijk op, zowel rug als buik.
Boxkleden zijn niet voor niets zo dun. Schijnt veiliger/beter te zijn. Ik had in het begin 2 kleden op elkaar. Beviel prima.
ik heb een heel dik boxkleed, prachtige kwaliteit ook! Ze zijn alleen wel wat duurder... Ik denk ook niet dat t heel erg goed is je kindje steeds op iets superrrr zachts neer te leggen...Iets waar ze in 'wegzakken' zeg maar.. Schuimrubber is weer wat steviger toch? dus dat kan wel prima lijkt me..
Ik heb een boxkleed van het Kruidvat, van Bambino. Is niet superdun, maar ook niet superdik. Ik heb Eva nog niet horen klagen terwijl ze met haar hoofd op de grond 'stuiterde' (en dan gaat soms best hard). Ik denk dat wij moeders vaak het idee hebben dat het te hard is, terwijl het voor een baby wel goed is. Lijkt me ook makkelijker omrollen enzo als ze niet zo wegzakken.
als ze straks op de grond kruipen, is dat ook hard, ik denk wel dat het goed is dat de kleine een beetje aan een harde ondergrond went. maar goed ik heb idd ook 2 boxkleden op elkaar, maar het gaat er soms hard aan toe hier
ik heb er toen ze zo klein was zon zitzak ingedaan toen ze begon te draaien gewoon het box kleed met een dikken deken erover en dan een beddezak erover getrokken ook over de plank... dan kan het niet verschuiven
Het hoeft inderdaad ook niet te dik te zijn, maar ik zat zelf te denken aan schuimrubber van 3 cm dik ongeveer. Kim heeft een voorkeurshouding en haar hoofdje is aan 1 kant ietsjes meer afgeplat dan aan de andere kant. En dat komt door het liggen op haar matrasje in bed en die is natuurlijk dik en goed. Maar nu merk ik dat ze de box leuk gaat vinden en er vaker even alleen in kan spelen (wat natuurlijk errug handig is voor mama, dan kan ik weer even wat doen). Maar dan wil ik voorkomen dat die harde ondergrond teveel druk uitoefent op haar hoofdje waardoor die afplatting erger wordt. Maar buiten dat om lijkt het mij ook gewoon lekkerder liggen. Ik houd het niet lang vol op zo'n dun boxkleed op de grond (maar goed, dat kan ook de leeftijd zijn ). @Mistra, ik heb even gekeken bij Fabs world, maar er staat niet bij hoe dik ze zijn of welke vulling erin zit.
ik heb in het begin 2 boxkleden op elkaar gelegt, ze zit of ligt er eigenlijk nooit in dus tja eigenlijk maakt het hier niet uit.
Ik heb wel matrasjes gezien op internet voor boxen, maar dan ben je rond de 150,- kwijt Vandaar dat ik maar zelf wat in elkaar freubel, ze ligt er niet heeeel veel in dus hoeft het ook niet zo'n dure matras te zijn.