gisteren weer naar mijn schoonfamilie geweest en ik ben het zo ontzettend zat... er is altijd wat mis met Eefje.. dan slaapt ze te veel (hallo, middagdutje) dan spuugt ze te veel (hallo, dan moet je fatsoenlijk de fles geven) dan heeft ze het koud en wordt er gewoon een jas aangetrokken terwijl ze half ligt te zweten... en continu vasthouden, maar een boertje laten vind mijn schoonmoeder "eng" en als ze een luier vol poep heeft wordt ze in mijn handen gedrukt.. als ze slaapt gaan ze haar wakker maken.... gisteren ook, flesje gehad en ik zeg "kom op meid, tijd voor een dutje" leg haar in de kinderwagenbak, ga naar de wc en hoor "eerst wil oma jou nog vasthouden" en ik kom terug en ze heeft de kleine weer op schoot.. en ze had al de hele dag op schoot gezeten... op alles wat ik doe krijg ik steken onder water en van die blikken waaruit het duidelijk wordt dat ze het er niet mee eens ben... nou... sorry hoor, maar ik ben een goede moeder!! en gisterenavond was ze niet te genieten en ook vandaag loopt ze te mopperen... ik ben het gewoon beu, maar ja... mijn vriend is er ook nog... mijn moeder en zus zijn echt geweldig met eef.. rustig drinken, op tijd laten liggen... ze vind het geweldig daar... mijn moeder draait de hand niet om voor een flinke poepluier en heeft zelfs een "poepliedje" voor Eefje bedacht.. en het erge is, tegen mijn moeder lacht ze continu en tegen mijn schoonmoeder heeft ze nog geen lach laten zien.. vaak huilt ze als ze haar ziet... het liefst geef ik haar bij mijn schoonfamilie niet meer uit handen, maar ik vind dat zo lullig voor mijn vriend, hebben er gisteren ook al trammelant over gehad.. wat te doen?? x
moeilijk he? ik weet er alles van! gewoon streng blijven. als jij vind dat ze moet slapen gewoon in de kinderwagen leggen en duidelijk tegen je schoonmoeder zeggen dat ze eerst moet slapen en dat zij haar daarna mag pakken. consequent zijn! suc6
Ik ben in bepaalde dingen zowel bij mijn eigen ouders als bij schoonfamilie erg duidelijk. Zo had ik het met mijn moeder over de doop en ik kreeg gezegd dat ik er maar rekening mee moest houden dat de kleine door zo'n dag van slag kan zijn omdat iedereen haar vast wilt houden. Ze heeft net een megavervelende periode achter de rug, ze wilde bij niemand alleen papa en/of mama. Dus heb heel duidelijk gezegd tegen mams dat ik Lieke dus niet van arm naar arm ga geven als ik merk dat ze daar verkeerd op reageert. Ik ga het kind niet helemaal gek laten maken alleen om andermans plezier. We zitten net op de goede weg en dat laat ik me niet verpesten door 1 zo'n dag. En wie dat niet begrijpt heeft pech gehad. Kortom netjes maar duidelijk zijn en dat werkt wel, mits jij en je vriend op 1 lijn zitten natuurlijk. Hier is dat wel het geval.
Tja...dat word schoonmoeder opvoeden voor je je kleine op kan voeden. Sterkte ermee! Ik voed 10x liever een kind op als n schoonmoeder. Mijn ex schoonmoeder was er een die beter naar een Bootkamp voor schoonmoeders kon. Deze valt wel mee maar weet ook alles beter (al weet ze ook dat ze er een duidelijke mening van mij over krijgt, mn man het met mij eens is en ze dus dr woord keuze goed moet kiezen )
Wat vervelend zeg! Wat vind je vriend ervan? Misschien kan hij een gesprek met zijn moeder houden. Op deze manier zou ik er zeker niet graag naar toe gaan. Je schoonmoeder gaat gewoon tegen je in. Je staat gewoon voor schut! Ik vind het echt niet normaal, jij bent de moeder en JIJ bepaalt. Mocht het niet duidelijk zijn, zou ik er niet meer heen gaan. Als ze dan vragen stelt, zou ik uitleggen waarom je er niet graag komt.
Ik erger me ook dood aan mijn schoonfamilie, met name moeder. Vanavond ben ik aan het werk en mijn man is bij ze geweest en heb het nu maar even losgelaten! Ik ga er 1 keer per week heen en dan laat ik het maar gaan. Succes ermee.
Als eerste moet je samen met je vriend op een lijn zitten. En dan kan hij het beste tegen zijn moeder zeggen waarom iets wel of niet, dat komt vaak toch iets beter aan dan dat jij het zegt. En ik denk dat de meerderheid van de vrouwen het toch prettiger vind om met de kleine naar haar eigen ouders te gaan dan naar de schoonouders, heb dat al zo vaak gehoord. Succes ermee.
Bij mij gaat het precies hetzelfde!!! Ik word er echt doodmoe van, als we daar een uur geweest zijn moet ons meisje een dag bijslapen. Ze moet ook constant bij oma op schoot zitten, als de kleine slaapt in de wagenbak wordt ze er gewoon uitgerukt Ik heb er laatst wat van gezegd, maar toen kreeg ik de opmerking "ik heb 2 kinderen opgevoed hoor!". Kansloos dus. Volgens mijn man moet ik me niet zo aanstellen, ze is gewoon helemaal gek van ons meisje.... Nou het kan ook te gek hoor Succes! PS: een poepliedje!?!?
het komt mij erg bekend voor maar het blijft een moeilijke situatie. je kunt verschillende dingen proberen (eeuh neej de expert spreekt niet maar heb zelf ook al van alles geprobeerd en ga nu zelf naar een expert omdat het mij zo tegen zat om ernaartoe te gaan door al het gezeur) om even verder te gaan wees altijd duidelijk, natuurlijk is je man het niet altijd eens, maar uiteindelijk doe jij als mama wat goe dis voor jou kind, dat moet je altijd duidelijk laten merken en zeggen. tijd voor slaap is tijd voor slaap, wordt de fle sniet goed gegeven dan ga je in een andere kamer zitten en geef je het zelf. het is moeilijk om duidelijk te zijn, ik heb er ook 6 maanden en veel huilen over moeten doen maar op een dag snappen ze het stel grenzen voor jezelf en je kindje. dan zeuren ze maar, geef 1 x uitleg en dan doe je net alsof je doof bent of leg het uit waar je vriend bij is of beter laat het hem uitleggen. mijn ouders zijn ook prefect met mn kleine en voelem hem goed aan, ik denk dat jou kleine jou spanning voelt bij je schoonouders en misschien daarom zo doet, of ze doen te druk met je kleine en babylief heeft zoiets van ja daahaag doe mij het poeplied van andere oma maar het belangrijkste is dus kortgezegd duidelijk zeggen waar het op staat, misschien op een lieve manier. als het slapentijd is gewoon je kleine pakken en laten slapen. jij bent de moeder en jij weet wat goed is. hoop niet dat dit een uber, ik weet het beter verhaal is geworden maar ik herken wel echt wat je schrijft. succes!
Ook ik herken je verhaal en wordt gewoon boos als ik het lees! de brutaliteit! Mijn schoonmoeder is net zo. Laatst ook: mn zoontje was huilerig en moe en moest eigenlijk naar bed. Maar zij bleef m maar stevig vasthouden en tegen dr aandrukken en m zogenaamd in slaapwiegen. Hij HOUDT NIET VAN KNUFFELEN! Ze deed vreselijk overdreven met hem... Mn man wilde m overpakken omdat ie over de zeik raakte, zegt ze als zijnde een "grapje": NEE, hij blijft bij mij, want bij jou gaat ie huilen! Nou....???? Ik siste mn man toe: PIK JE DIT?? Mn man lachtte wat sullig... Ook een likje slagroom geven. Zehad de slagroom al aan dr vinger zitten en ik riep nog: ik wil NIET dat hij dit krijgt! En hop, t zat al in zn mondje. Dit gedrag duidt op GEEN respect en ze gaat gewoon over je grens heen! (Geldt voor zowel jouw als mijn schoonmoeder). ik vindt persoonlijk dat jouw vriend er iets van moet zeggen want blijkbaar luistert ze niet naar jou. Jullie moeten dus goed op 1 lijn zitten. Dit is heel lastigh weet ik uit eigenervaring. Mn man doet alles af als grap en heeft zoiets van "laat ze toch". Maar als zij de slaaptijden niet respecteren en je dochtertje er echt niet blijvan wordt moet je ingrijpen, want zij kan het nog niet! Laat jouw vriend uitleggen dat jullie weten wat t beste is voor jullie dochter. Dat zij haar tijd heeft gehad en als zij dit niet respecteren dan komen jullie niet meer! (heel kinderachtig, maar zo denk ik erover. Dit is ook wat ik heb gezegd tegen mijn man, maar hoop niet dat ik het echt in de praktijk hoef te zeggen!) Misschien kan ze wat betreft het slapen ook in een campingbedje op een slaapkamer? Dan is het duidelijk voor iedereen dat ze moet slapen en wordt ze mischien minder makkelijk uit dr reiswiegje/kinderwagen getrokken? En blijf duidelijk je grenzen stellen, misschien op een grappende manier (wordt hier t beste geaccepteerd en maakt t minder eng). heel veel sterkte!!
wat een stomme schoonmoeders zeg! die van mij heeft die grapjes ook wel maar niet zo erg. ik heb voor haar een campingbedje gekocht zo van : nu kun jij hem ook laten slapen en niet de hele tijd op schoot houden! ik heb het nu wel van me af gezet nu hij wat groter is. wat wel irritant is dat mijn zwager het zooo zielig vind dat keano geen koekjes,snoepjes en ander zoet rommel krijgt ik moet steeds verdedigen waarom ik dat niet wil (o.a door zijn koemelkallergie)
Helaas komt je verhaal ook mij bekend voor. En mijn schoonmoeder gaat ook nog eens oppassen. Ik krijg van haar hele opvoedcursussen als ze bij me is. Ook weet ze het altijd beter en komt met oplossingen aan uit het stenen tijdperk. Als of wij nogniks uitgeprobeerd hebben. Wij hebben ook een campingbed voor haar gekocht, maar nu krijgt ze hem niet uitgeklapt.....hahaha Ik vind ook dat je vriend hier wat van moet zeggen. Het is tenslotte zijn moeder en anders ben jij de gebeten hond.