Dames ik heb advies/tips nodig. Mijn zoontje is bijna 17 maanden. Heeft nooit echt supergoed geslapen maar de laatste tijd ging het redelijk...In ieder geval aan 1 stuk doorslapen. Maar nu sinds 4 nachten word hij krijssend wakker en is bijna niet te kalmeren. Aangezien hij overdag prima slaapt en als hij wakker is dan merk je ook niks aan hem... Ik zat aan wat dingetjes te denken: -Eenzaamheid? Misschien dat hij wakker word en ons mist? maar dan kan ik niet verklaren waarom hij vanaf de 1e seconde krijst ipv gewoon te huilen. -Nachtmerries? Zou het krijssen verklaren, maar waarom kunnen we hem niet kalm krijgen? -Kiezen? Hij heeft inmiddels alle 8voortanden,4hoektanden en 4 kiezen.Wanneer komt de 2e reeks kiezen door? Volgens gemiddelden pas rond de 24maand, mijn mannetje is net 17maand...zou het kunnen? -Sprongetje? Hij heeft altijd heel heftig gereageerd op z'n sprongen en ontwikkelingen dus dit zou ook goed kunnen. Iemand een Oei ik groei boek bij de hand??? Ik probeer hem te begrijpen, maar kom er echt niet uit wat nou het probleem is.
volgens oei ik groei, krijgt een kindje met ruim 17maanden weer een sprongtje... hoe toont hij aan dat ie van slag is? - huilt vaker, is chaggie, mopperig dreinerig. -ene moment vrolijk, ander moment huilerig -wil vaker bezig gehouden worden. -hangt vaker aan je rokken en wil dichter bij je zijn -slaapt slechter -heeft vaker nachtmerrie (!!) protesteerd wanneer lichaamscontact verbreekt.. en nog wat dingen
Wow je omschrijft het precies!! -Hangerig,zeurderig,snel huilen,wisselvallig humeur,kan minder goed alleen spelen,slaapt slechter en wil idd constant even bij me zitten(2sec en dan vertrektie weer...om 2min later weer te komen plakken)
een puberende peuter...driftbuien, het schijnt met een week ongeveer over te moeten zijn (verschilt natuurlijk wel per kind) maar de hele periode duurt zo'n 5 weken..van week 70.5 tot 75.5
Nou dan weet ik iig wat er aan de hand is en hoe ik ermee om moet gaan. Echt super bedankt dat je het voor me hebt opgezocht!!