box

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Allahinkulu, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik zit er aan te denken om een box te laten maken..

Misschien een rare vraag maar weet iemand of ik ergens een soort 'bouw' tekeningen van een box kan vinden? de box zelf is niet zo moeilijk..maar ik wil ook een gedeelte erin die omhoog en omlaag kan als je begrijpt wat ik bedoel..

En heeft iemand anders de preciese afmetingen? ook van de afstand van de spijlen zeg maar..

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    pfff nee geen afmetingen hier hij staat op zolder sinds de eerste eruit is
    ben wel heel benieuwd hoe die van jou er uit moet gaan zien dan

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dat omhoog en omlaag is niet zo moeilijk hoor. Je hebt aan alle kanten blokjes hangen. Die bestaan uit 2 delen met een half ronde inkeping voor om de 2 spijlen en deze zitten aan elkaar vast met een schroef en moertje. Hierop rust dan de vierkanten plank waar het kind op ligt. Zo kun je hem op alle wenselijke hoogtes hangen.
    Verder bestaan er tegenwoordig wettelijke afmetingen voor de spijlen. Ook bijv. bij ledikantjes. Volgens mij staan die op de site van consument en veiligheid. Moet je even googlen.
    Succes.

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    natasha..gewoon zoals een gewone box..maar je hebt het niet in turkije daarom wil ik het laten maken..

ze verkopen wel een houten ledikantje..die ik als box zou kunnen gebruiken..maar de afmetingen zijn niet die van een box..74x145 dus tsja..ik wil gewoon 90x90 ofzo..

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    oh oke haha vandaar ik dacht dat je een hele andere wilde hebben

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    vera...zijn die dingen los te koop?
    Want in turkije denk ik niet dat ze zoiets hebben..

7. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb een box die zelfgemaakt is, het is een ronde, groter dan de ronde in de winkl. Daarom weet ik dat een veilige afstand tussen de spijlen tussen de 4,5 en 6,5 cm moet zijn (da's de afstand die voorgeschreven wordt voor veilige bedjes!
    Onze box heeft een zelf gecreerd systeem om te verhogen en verlagen.
    Onder de bodemplaat die omhoog en omlaag kan is een 'kruis' gemaakt van spijlen met aan het uiteinde van elke spijl een houten bol waarin een gat is gemaakt. Die houten bol zit om een spijl van de buitenrand heen (snap je het nog :( ). Mijn vader heeft die met een schroef vast gezet. Verder rust de plaat op 4 staanders, die aan de onderkant tussen de werkelijke bodem en de verstelbare bodem zijn geplaatst.
    Hij zit dus vastgeschroefd aan de spijlen en rust op staanders. Ik kan er wel proberen een foto van te maken als je wilt?
    Maar ik denk dat je met een beetje creatief denkwerk zelf ook een heel eind komt...
    Jammer dat ze die boxen niet verkopen in Turkije.
    Bilal was gisteren aan ht chatten met z'n moder zegt ie ineens het woord box midden in een Turkse zin. Dus ik vraag of ie het in het Turks ook maar 'box' heeft genoemd? :)
    Tja zegt ie, er is nou eenmaal geen woord voor!

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ohja dat zou handig zijn een foto!
    Ja ik wil het laten maken dus niet zelf hoor..mijn man kan zoiets echt niet en ik ook niet hehe..
    Maar mijn man zegt dat ze het niet kunnen..pff nouja ik bedoel met een goed voorbeeld zou het toch wel moeten lukken..

In het turks heet een box oyun park..(speelpark) maar het is niet de box die wij kennen.
    In istanbul schijnt het wel verkocht te worden maar ik kan het op internet nergens vinden (tot mijn grote frustratie )

bedankt alvast!

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Rot zeg dat je die helemaal speciaal moet laten maken... Ook rot dat ze die niet gewoon verkopen haha... Succes ermee!

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi Gulay,
    een beetje goede timmerman kan zo'n box toch echt wel maken zou ik zeggen. En zie hoogteverstellers ook lijkt me. Het zijn gewoon echt twee latjes met een inkeping waartegen de spijl dan komt en een lange schroef er doorheen en een moertje aan de andere kant. Ik hoop dat je het zo snapt. Zou het het liefst uittekenen, maar dat werkt zo natuurlijk niet.
    Ik weet niet of je ze los kunt kopen. Geen flauw idee. Daar zou je een babyzaak over kunnen mailen.

11. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik zal morgen ff foto's maken. Wil t nu wel doen, maar tis vrij donker in huis nu en dan lukken de foto's niet echt.

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb een 3-tal foto's van de box-constructie in mijn album staan. Op de eerste zie je de bol die om een spijl zit (geschroefd en hoe het verder loopt naar onder de verstelbare bodem).
    De tweede heb ik van onderaf van de verstelbare bodem gemaakt
    En de 3e is een foto van de box in z'n geheel.
    Duidelijker krijg ik het niet in beeld...

Deel Deze Pagina