Weten jullie het verschil tussen de oudere en de nieuwe Maxi Cosi Cabrio's? (Behalve die 301 kleurtjes) Ik zie een verschil in verkleiner, en verder niets. Ben hopeloos verliefd op een printje, maar die maxi cosi stamt geloof ik uit 2008... Hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen
Maxi Cosi's hebben geloof ik een "houdbaarheid" van 5 jaar. Ze adviseren na 5 jaar de maxi cosi niet meer te gebruiken, omdat de keurmerken ook veranderen en er geen garanties meer zijn.
ik had hetzelfde, ik heb de bekleding van de oudere eraf gehaald en op het nieuwe model cabrio geplaatst. past perfect.
Ik heb een oudere van een vriendin gekregen (ik weet niet uit welk jaar) maar daar zaten aan de onderkant die metalen staven niet in en deze paste dus niet op de familyfix. Ook op onze kinderwagen kregen we de oude maxicosi niet passend... Dus toch maar een nieuwe gekocht.
Een oudere maxicosi gebruiken wordt sterk afgeraden, ook omdat plastic niet oneindig maar sterk blijft. Dit kan verweken en dan is hij dus niet meer veilig zonder dat je het zelf merkt. Ik dacht dat ze 4 jaar aanhouden maar kan ook 5 jaar zijn zoals ik hier boven lees.
Plastic verliest na enkele jaren zijn stevigheid. Ook daarom wordt aangeraden om een maxi cosi maximaal 5 jaar te gebruiken. Misschien op zoek naar een tweedehands zodat je dd bekleding over kan zetten?
jeetje dat wist ik niet van die 5 jaar.. heb voor de eerste, tweede en derde dezelfde maxi cosi gebruikt, dus in totaal 7 jaar. nu heb ik (gelukkig) wel een nieuwe..
Heb je wel eens iets van plastic langdurig gebruikt? Dan zie en merk je toch vanzelf dat de kwaliteit hard achteruit gaat.
Njah.. Ik heb een staafmixer een deegmixer in de keuken uit de jaren 60. Nog nooit zulke degelijke apparaten gehad. Dus dat zegt ook niet alles. Ik lees op internet dat het advies is om het niet langer dan 6 jaar te gebruiken. Stoeltje is een jaar gebruikt en heeft de rest op zolder gestaan zonder invloed van zon dus. Is die 6 jaar geen minimale grens bij intensief gebruik? Daarnaast dacht ik even aan de stoel van mijn zoon. Ooit nieuw gekocht. Maar die 6 jaar gaat hij met gemak halen. Daar zeggen ze ook niets over als je die koopt? Zou betekenen dat hij ook een nieuwe stoel moet terwijl ie voor mij nog nieuw voelt.
..... Dame zei trouwens dat ie uit 2010 komt. Maar het is volgens mij de imageline uit 2007/08... Iemand een idee waar je dat kunt opzoeken op internet? Weet niet wat ik moet geloven. En even langsrijden doe je ook niet. (andere kant van t land )
Vaak zijn oudere modellen ook nog wel even te koop, kan dus best geproduceerd zijn in 2008 en gekocht in 2010.
Heb je er een foto van? Ik ben 2008 bevallen en in de periode ook op zoek geweest naar een mc. Misschien herken ik hem. Maar aan de andere kant van het land? Hoe wil je die bij je krijgen? Verzenden zou ik niet zo snel doen. Je weet niet of ze er netjes mee om gaan bij de post en je kan hem niet controleren op haarscheurtjes.
Ophalen wil ik best wel doen, maar heen en weer rijden om alleen maar te kijken? Ik stuur je even een plaatje via PM
Ik heb op youtube wat filmpjes bekeken over crashtests... Dan ga je toch wel even achter je oren krabbelen. Misschien dan toch een nieuwe, en de bekleding overzetten? Wat jammer dat er geen grijze "nieuwe" zijn...
Idd..mijn dochter zit al vanaf haar 2 jaar in haar stoel verhoger...(met rugsteun) en daar kan ze nog wel een jaar of 4 in hoor..minimaal!! Want ze moeten of mogen zo lang mogelijk in zo een verhoger...dat ding is ook van plastic en staat altijd in de auto. Dus die krijgt heel veel zon......... Mijn maxicosi is bij onze dochter 10 maanden gebruikt...heeft daarna in een dichte zak op zolder gestaan...uit de zon..en tijdens gebruik ook maar 1x per dag ofzo in de auto.......verder niet! Nu bij zoontje al iets langer in gebruik..maar de keren dat ik auto rijdt kan ik op 1 hand tellen in de week...(zelf geen rijbewijs) en de rest staat hij hier in de trapkast...uit de zon dus en veilig. Wat lijdt het dan....in tegenoverstelling van de verhoger..die waar ik weet geen maximum op zit van gebruiks jaren...