nou dan ben ik heel benieuwd naar mijn kat als volgende week de box er is! de kinderwagen vind ze ook zo intressant ze is pas 8 maanden oud maar zo giga eigenwijs! maarja, voor mij is het ook mijn kindje dus lang boos kan ik nooit op haar zijn. ik ga wel de tips proberen, baat het niet dan schaad het niet!
Hoi, hier liggen de katten ook regelmatig in de box. De kattenharen zijn waarschijnlijk niet zo'n probleem (anders kun je de hele dag achter je kat aanlopen met een stofzuiger in je hand en dat is ook geen doen. Je moet alleen erop letten dat als je baby in de box ligt je kat er niet bij springt. Katten willen nog weleens op een baby gaan liggen (is mij vertelt) Opvallend is wel dat als Sam niet in de box ligt de katten er heerlijk in slapen, maar ligt Sam wel in de box komen ze er niet bij in de buurt. We hebben geprobeerd om de katten eraan te laten wennen, maar ik had niet echt het idee dat ze er van onder de indruk waren.
maar liggen ze dan bij jou op het boxkleed , of haal je die er ook uit als je kindje er niet in ligt ?
Misschien heb ik twee tips: - als je de box net in de kamer zet, zet de plank dan (mits je een box hebt die verstelbaar is) op de onderste stand. De kans is erg klein dat je kat er in springt (de gemiddelde kat kan immers niet tussen de spijltjes door, dus hij moet dan eerst omhoog springen, en "valt" dan datzelfde eind weer naar beneden; geloof me: dat doet ie echt niet). --> Voor ons werkt dit! Wij hebben drie katten in huis, en zijn op geen enkele manier geïnteresseerd in het nieuwe meubelstuk. - bij de buurvrouw van een vriendinnetje werkte het om de box vol te leggen met ballonnen Met een beetje mazzel is dan de nieuwigheid eraf tegen de tijd dat je kindje geboren wordt...
Bij ons is de kat 1x in de box geweest we hebben haar laten snuffelen en toen ze wilde gaan liggen eruit getild en lief gezegd dat mag niet en haar in haar mandje neer gezet daarna is ze niet meer in de box geweest.... voor de babykamer hebben we een haakje op de deur dan kan hij overdag openstaan en zij er toch niet in...alleen 1x helaas vergeten en toen lag ze tijdens de vakantei in het bedje te slapen wel alles verschoont voor dat teun er weer inging...maar nu pakt teun ook de kussen van de kat en steekt dat in zijn mondje...ach een paar haren kan geen kwaat denk ik...... ook stofzuig ik niet elke dag hoor......Teun doet dit nu voor mij...hahaha
Hoi, Vanaf 37 weken hebben wij de box in de woonkamer gezet. Onze kater ging gelijk snuffelen, maar leek het niet zo bijzonder te vinden. Rond 39 weken heb ik ook een boxkleed erin gelegd, maar toen vond de kater het ineens wel interessant! Wij hebben hem gewoon zijn gang laten gaan. Het is dan wel een goed idee om aluminiumfolie erin te leggen, maar zodra de baby er is, is dit niet handig meer. En mijn ervaring is dat de box helemaal niet meer interessant is als er een spartelende baby in ligt, haha. groetjes Saskia
hier 7 katten in huis. ze slapen er nu wel eens in, maar als er een kleine in ligt vinden ze het maar eng (mijn nichtje ligt er soms al in). als de kleine er niet in ligt gaat het boxkleed er uit, komen er niet zo veel haren in. verder laten we de kleine gewoon niet alleen als hij in de box ligt. 'moet' dat wel omdat ik bijv. even de keuken in 'moet', dan hebben we een wipstoeltje, maar ik laat de kleine liever helemaal niet alleen met de beesten