Box?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by abbey, Mar 5, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    Hoi allemaal,

Heb even een vraagje. Mijn zoontje van bijna 2 zit nog in de box.. hij klimt er nog niet uit en vindt het nog wel oke.. (niet altijd natuurlijk) maar qua ruimtegebrek ( kleine woonkamer) zou ik hem wel graag eruit willen.. maar ik vroeg me af hoe doen andere ouders dat? En waar laten jullie de kleine bij bijv afwas etc, of tijdens andere huishoudelijke klusjes?

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,450
    1,130
    113
    Hier vanaf 11 maanden geen box meer. Kleine kroop rond en op latere leeftijd hielp hij mee. Als het echt niet uitkwam gebruikte ik de kinderstoel en zette ik hem daarin vast.

Nu de box voor dochter nog staan maar voor haar 1e verjaardag zal die uit de kamer zijn.

3. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,303
    25,765
    113
    Als ik moet koken gaat hij meestal in de kinderstoel voor de tv. Soms speelt hij lief en dan laat ik hem wel spelen. Andere huishoudelijke taken scharrelt hij mee. En ik krijg vanzelfsprekend minder gedaan. Hier was de box met ca. 1 jaar weg.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,315
    23,466
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De box was hier een ding wat achteraf niet nodig was geweest. Toen ze nog kleiner was, hadden we een hekje tussen open keuken en woonkamer. Was eigenlijk ook overbodig, haha. Kind kan toch gewoon spelen als jij aan het koken bent? Ik nam dr verder gewoon overal mee naartoe. Moest ik boven wat doen, ging ze mee, naar zolder ging ze mee. Sinds al maanden gaat ze niet telkens mee. Ze kan prima zelf de trap op en af als ze naar me toe wil, en haalt ook geen rottigheid uit als ik even boven ben.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,103
    3,491
    113
    Hier ook met 11 maand er al uit met de eerste, hij zat er toch nooit in, lag altijd op een kleed op ds grond.
    Over het algemeen zat hij gewoon op de grond, alles is kindveilig dus kan hem gewoon los laten.
    Of ik zette hem in de kinderstoel of knoopte hem in de draagdoek op de rug.
    Iets ouder nu ‘helpt’ hij meestal met huishoudelijke klusjes.
    De box staat er nu wel weer voor onze dochter.

6. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

De box staat bij ons nog maar merk dat mn dochter (1) er al een week niet in heeft gezeten. Als ik kook dan speelt ze ergens in de buurt met een pan ofzo.
    De zolder kan ze niet mee naar toe (nog geen traphekje) dus alles wat daar moet gebeuren is als ze slaapt. De eerste verdieping speelt ze op de overloop met de deuren bij de trappen dicht.

7. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Geen box gehad hier zoontje is 2 jaar en nu een baby van 2 maanden. Ik heb een box nooit gemist, hij speelt altijd. En toen hij jonger was, in de kinderstoel erbij. Maar wij hebben ook geen traphekje en dat gaat ook prima.

8. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Box is hier twee keer vrijwel nutteloos geweest zodra ze er niet meer in sliepen. Je kindje kan toch gewoon op de grond spelen terwijl jij de afwas doet? Waarom moet hij per se in een afgesloten box?

9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Nog ter aanvulling (kon mn vorige bericht niet meer bewerken): moet zeggen dat ik het voor mijn kleine af en toe als rustpunt gebruikte. Zodra ze haar pap op had ging ze als een gek rollen of kruipen en soms kwam dan de pap er weer uit. Als we haar na het eten een kwartiertje in de box zetten dan zat ze daar rustig te brabbelen tegen haar knuffels. Het is soms echt even een moment waarin ze focust op iets ipv als een dolle door het huis gaat. Daarnaast heeft ze bij ons nooit 1 oog dichtgedaan in de box.

Denk dus dat het heel erg per kindje verschilt hoe lang je de box laat staan.

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hij loopt dan gewoon los in het wild :D

Betsy and Biny like this.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    19,048
    15,073
    113
    Hier een met nog steess reflux dus na t eten even zelf spelen. Spelen terwijl ik aan t koken ben is een no-no meestal is papa er dan wel. Maar ben ik alleen met koken dan zit zij in de box. Voornamelijk vanwege de twee aasgierende katten die zodra ik een groot mes pak al om me heen cirkelen als een levend hindernisparcours en dat is al even genoeg, een kat obsessed baby daar bij loslaten wordt herrie en zoveel handen en ogen heb ik dan ook weer niet. En de box bevalt dr nog goed voor de keren dat ze er in zit dus zolang als ze er nog in wil blijft die lekker staan. Mn man zat tot voorbij zn tweede in de box, als mn schoonmoeder ging stofzuigen riep hij "box?" en kon hij ongestoord lekker op zn eigen plekkie spelen. Hopelijk hier ook, ik vind t echt een uitkomst en ze kan ook super goed zelf spelen (buitenom deze 14mnd periode).

12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,789
    3,912
    113
    Dit dus! Twee jaar hoef je 'm toch niet op te sluiten? Mijn zoon zit met koken tegenwoordig naast me op het aanrecht te kletsen.

Ballon likes this.
  13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Onze zoon was ruim 1,5 toen we de box naar zolder verhuisden. Hij zat er toen al niet veel meer in. Het huishouden deed ik vooral als hij sliep en als hij zat te spelen. Soms zat hij in de kinderstoel aan het keukeneiland als ik stond te koken of de vaatwasser aan het uitruimen was. Eigenlijk altijd anders. Hij hoefde daarvoor niet in de box. Dingen als stofzuigen en dweilen deed ik dus als hij in bed lag.

14. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,487
    3,940
    113
    Female
    Hier met een paar maanden de box al weggedaan, dus ik kan me een 2 jarige in een box ook niet voorstellen.

Als ik kook zit hij op het aanrecht 'helpt' mee, maakt een puzzel oid aan het aanrecht, speelt gewoon in de kamer (open keuken) of kijkt tv.
    Hetzelfde geldt voor schoonmaken, hij een doekje en 'helpt' mee of hij speelt gewoon. Als ik de stofzuiger pak, pakt hij gelijk een ballon om deze te laten vliegen.
    Ben ik een tijdje boven, dan gaat hij mee. Maar alleen even een was er in doen, blijft hij gewoon beneden.

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,675
    8,418
    113
    Female
    Ik heb het ledikantje gister naar boven gebracht (zoon is bijna 2). Hij zat in de wel niet middagdut fase en toen was het nog wel fijn. Alleen slapen wilde hij toen absoluut niet en in het ledikantje dicht bij ons kwam hij wel tot rust en dut.

Als ik m even niet mee kan nemen gaat hij in de stoel. Anders doet grote broer de deur open en gaan ze naar boven klimmen.

Als ik boven het huishouden doe gebruik ik de kinderkamer als speelkamer. Met de was helpen ze meestal mee.

16. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hij zit er misschien 10 minuutjes over een hele dag in en dat is puur omdat hij aan de meubels knaagt tegenwoordig.
    Ik heb liever dat hij zijn box kapot knaagt waar speciale verf op zit dan de rest van de meubels, dus hij gaat de box in als ik de lunch klaar maak bijvoorbeeld.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier ging bij de 1e de box weg met 14 maanden, daarvoor zat hij er vanaf 1 jaar al weinig meer in. Als ik hem echt even ergens veilig moest zetten dan ging hij in de kinderstoel.
    Maar met bijna 2 jaar deed ik dat echt niet meer, toen zat hij allang gewoon netjes op de bank o.i.d. en was de kinderstoel alleen voor het eten bij de eettafel.
    En als ik boven wat moest doen ofzo dan ging hij vaak gewoon mee. Liep op die leeftijd prima zelf de trap op en af (wel nog onder begeleiding natuurlijk) en hielp dan bijv. met de was in/uit de machine doen of kreeg een doekje als ik boven ging schoonmaken.
    Onze dochter is nu 8 maanden en zij ligt er nog wel geregeld in, dacht dat ik hem bij haar wel intensiever zou gebruiken dan bij onze zoon, maar eigenlijk helemaal niet, dus gok dat hij weer rond de 1e verjaardag wordt opgeborgen.

18. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    De box is hier geloof ik het meest nutteloze geweest wat ik ooit gekocht heb. Een twee jarige in een box kan ik me niks bij voorstellen. Vanaf 6 maand is zoontje er sowieso nooit meer in geweest, speelt gewoon daar waar ik ben.
    Vooral een twee jarige moet dat toch gewoon kunnen? ;)

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,679
    2,002
    113
    Female
    Bij de oudste heeft de box bijna 2 jaar gestaan. Het laatste jaar vooral voor de opslag van speelgoed :D

Bij de jongste met 8 maanden opgeruimd. Ik was de kerstboom aan het opruimen en kon me niet meer herinneren wanneer ze voor het laatst in de box had gezeten. Dus ook gelijk maar naar de zolder gebracht samen met de kerstboom.

Ons huis in behoorlijk kidsproof dus ze kan gewoon vrij spelen.
    2 weken geleden was de box wel even handig geweest. Oudste braakte zichzelf, mij en de grond helemaal onder. De kleine kroop rond in de woonkamer. Tja, wat doe je dan als eerste? :confused:

20. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Als ik die van ons op haar billen de in de box zet, staat ze binnen 5 seconden te miepen dat ze eruit wil. Mevrouw heeft het stappen ontdekt en wil serieus niks anders dan aan onze handen de kamer rondlopen ( verschrikkelijk voor je rug...).

Eigenlijk enige moment dat ze nu nog paar minuutjes in de box zit, is als ik alleen ben en dr fles ga maken. Maar dat is automatisme. Kan haar net zo goed even op de grond zetten.

Tot voor kort wilde ze sochtends na de fles nog wel een half uurtje in de box spelen, maar dat is nu al een paar weken niet meer zo. Denk dat de box hier zo ook de deur uit gaat.

Share This Page