Het duurt hier nog wel even, maar toch vroeg ik mij het volgende af; wat doe jij overdag (als je kindje gaat slapen) met de rolluiken? Mijn idee is overdag rolluik open, gordijn dicht en 's nachts rolluik dicht. Hoe doen jullie dit?
Ik heb me laten vertellen dat het goed is om overdag de kamer niet helemaal donker te maken en 's nachts wel. Hierdoor schijnt de baby 's nachts langer te slapen...
ik ben ook zover nog niet, maar heb er al wel over nagedacht, ik doe hem oerdag open en gordijnene dicht. en snachts rolluiken dicht. want anders leert hij niet wanneer het dag en nacht is.
Overdag hebben wij het rolluik en de gordijnen dicht. s'Avonds na de laatste fles doe ik deze dicht en de lamp uit. Hebben we vanaf begin zo gedaan.
Overdag alleen het rolgordijn naar beneden en 's avonds gaan ook de gordijnen nog dicht. Ik zou het overdag niet te donker maken, ivm met het dag/nachtritme van het kindje.
Wij hebben vanaf het begin de rolgordijnen in de midaag open gelaten en s'nachts dicht... en nou weet ik niet of het daar door komt maar Kyano had al heel snel het dag en nacht ritme te pakken, ik denk al met 8 weken...
Hier overdag alles open, savonds alles dicht. Wij hebben verduisteringsgordijnen. Onze Ruben slaapt al lang de hele nacht door, dus misschien dat het helpt?
ik zou ook puur praktisch proberen je kindje te leren slapen met licht. Want als het ergens gaat logeren ofzo en het is zomer, dan heb je kans dat het daar niet kan slapen omdat het niet gewend is met een beetje licht te slapen. En alleen ik 'pikdonker' kan slapen...
Hier gaat het rolluik een stukje open overdag. Eva heeft vanaf dat ze 5-6 weken was eeb goed dag/nachtritme en wordt altijd rond 8 uur wakker 's ochtends. Of het rolluik nu dicht is of niet... we kunnen haar niet in de maling nemen .
Wij gaan ook rolluiken aanschaffen, als mijn kindje geboren is gaan we snel de zomer in. Dan lijkt me de rolluiken voor overdag ook erg handig tegen de hitte, kamertje zit op het zuiden. Dan misschien toch overdag een stukje openlaten, wordt het dan niet te warm? Groetjes...
mijn zoontje is half juni geboren en vlak daarna was het heel warm ik heb echt de rolluiken wel dicht gegaan want het werd bloedje heet daar hij sliep trouwens vanaf twee weken door dus hij heeft geen last gehad van het dag en nachtritme in de war hierdoor Mijn eerste zoontje is van oktober en eigenlijk altijd met slapen wel de rolgordijnen dichtgedaan en ook een vroege doorslaper