Boxdeken/Boxmatras

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door me87, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hallo,
    Ik heb even een vraagje.
    Ik was aan het kijken voor een boxdeken. Nu zag ik ook boxmatrassen. Is het de bedoeling dat je en een matras en een gevulde deken erop hebt of is alleen zo'n deken voldoende. Ik vind die namelijk ook vrij dik.
    Iemand ervaring?

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik zit een beetje met dezelfde vraag, dus ik lees even mee :)

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik vond alleen een boxkleed toch wat te hard.
    Ik heb ook een boxmatras gekocht. Het boxkleed ligt dus bovenop de matras.

4. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook eerst een boxmatras met daarop een boxkleed.
    Vond alleen een boxkleed te hard!

5. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Wij hebben alleen een boxkleed en dat is naar onze mening zacht genoeg. We hebben wel een dik gevoerd kleed van Snoozebaby.

6. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een boxkleed + boxmatras (ondanks dat we best een dik boxkleed hebben). Voor 15 euro heb je al zo'n matrasje, je baby ligt dan toch een stuk lekkerder volgens mij. En voor als hij/zij zich later kan optrekken en met een plof neerkomt, dan scheelt zo'n matrasje eronder ook.

7. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Plastic boxkleed en daarop een stoffenboxkleed

8. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Kitty, ja dat is idd waar, Als ze ouder zijn gaan ze zicht optrekken en vallen ze minder hard. Maarre 15 euro? Waar dan want ik zie alleen voor 40 euro.

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb een boxmatrasje bij baby en tiener gekocht voor ook iets van 15 euro.

10. SLT

SLT Lid

12 apr 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een plastic boxkleed (handig als ze wat groter zijn) en een stoffen kleed er bovenop. Werkt prima en beide worden zo gebruikt.

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook plastic boxkleed als "matrasje" en een tante van ons maakt een boxkleed. Ze vroeg vh winter wat ik voor mn verjaardag wou, wist niets, ja, baby-spul of geld. Had toen al gezien dat boxkleden best duur zijn(wil je beetje goede kwaliteit hebben), dus ik zei tegen haar:"wil je een boxkleed maken?" vond ze een supergoed idee, aangezien ze nogal crea-bea is met stoffen enzo. We laten ons verrassen, want ze mag helemaal haar fantasie erop loslaten. Ik weet wat ze voor leuke dingen maakt, dus vertrouw erop dat het een mooi boxkleed word!

12. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Ik zou zeggen: leg je boxkleed op de grond (niet op tapijt) en ga er een kwartier op je rug op liggen. Als je 't zacht genoeg vindt, geen matras, anders wel ;)

13. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    :D hihi

Wij hebben een dik Jolijn boxkleed als 'matras' en daarover een lollig bambino boxkleed.
    Ik zal mijn vriend er vannacht eens in leggen en kijken hoe hij het beleefd maar volgens mij is het zo zacht genoeg.

14. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Hangt er denk ik ook vanaf hoelang je van plan bent je kindje in de box te leggen. Om te spelen lijkt alleen een kleed mij dik genoeg (hangt natuurlijk van je boxkleed af) maar als je van plan bent om je uk ook in de box te laten slapen is een matrasje eronder misschien wel fijn...

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook de boxmatras van baby en tiener, met een hoeslaken voor boxmatras van babydump eromheen, vond ik net wat mooier, en daarop weer een boxkleed.
    Nu valt ze nog wel eens in slaap in de box en dan lijkt me dit toch net wat lekkerder liggen.

16. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook een boxmatras. En ik doe er een molton rond en een ledikant hoeslaken. Als het hoeslaken vies is doe ik het zo in de was en een nieuwe er rond.

17. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Vergeet niet dat een baby een stuk lichter is dan jij/wij en dat dat in comfort nogal scheelt ;).

5 kilo drukt een stuk minder hard op het kleed dan laten we zeggen 60 kg :)

18. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    Hier een dik boxkleed en ben van mening dat dit goed genoeg is. Wil ons kleintje straks geen uren in de box hebben liggen, echt slapen doet ze hopelijk in haar wiegje of in de wandelwagenbak.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier altijd een gewoon boxkleed gebruikt. Ze zijn nog zo licht.

Deel Deze Pagina