welke schoenen naar kinderdagverblijf?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tessa321, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Welke schoenen trekken jullie je dreumes aan naar het kinderdagverblijf? ik vind het zonde om haar goede schoenen van €80 aan te trekken. Thuis heeft ze voor het buiten spelen goedkope laarsjes van de scapino, deze trekken we ook aan als ze naar het KDV gaat, alleen trekken de leidsters ze niet aan omdat ze zo warm zijn (klopt ook wel, ze krijgt er zweet voetjes in). Binnen heeft ze slofjes, maar wat is nu handig en betaalbaar voor buiten en gaat ook en tijdje mee?

Alvast bedankt!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het altijd gek dat de dure en 'stevige' schoenen bewaard blijven voor speciale gelegenheden, en dat goedkope schoentjes gebruikt worden op plekken waar heel veel gespeeld wordt en waar dus net veel gevraagd wordt van de voetjes (buiten, in de opvang, op school...). Dochter draagt dus altijd stevige, leren schoenen. Bij de onthaalmoeder speelde ze meestal op blote voeten.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Misschien kijken voor schoentjes die minder warm zijn?

Of gewoon haar goede schoenen aan doen, ze loopt er toch veel op. Goede schoen vind ik wel belangrijk.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik trek mijn zoon gewoon zijn goede schoenen aan. Is toch hartstikke belangrijk? Ik ben het met Shakes eens.. ik begrijp dit ook nooit zo.

5. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Ze heeft haar goede schoenen ook veel aan hoor, maar als er op de knieën gekropen word om te stoepkrijten en de speeltuin word afgestruind en beklommen dan gaan de schoenen maar zo kort mee. Daarom zoek ik een schappelijke tussen oplossing. De geldboom groeit nog steeds niet in de tuin ;)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Goede schoenen hoeven geen 80 euro te kosten. Schoenen van scapino met d'r visser keurmerk van leer kosten zo rond de 35 euro en zijn een prima schoen. Een dure schoen is niet perse beter (wel mooier vaak ) maar voor lekker spelen is een leren schoen prima. Of crocs. Hier loopt de jongste altijd op slofjes kf sokken alleen buiten huis even op schoenen of crocs

7. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Ik vond de zolen van de scapino schoenen erg stug, daarom kwamen we bij de duurdere uit. Maar scapino schoenen voor erbij kan natuurlijk ook :D

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Mijn zoontje krijgt gewoon zijn goede schoenen aan hoor. Vind het juist zonde om die te bewaren voor speciale gelegenheden, dan heeft hij ze misschien maar 8 keer aangehad voordat hij er alweer uit is gegroeid.

9. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hier gaan dr dure schoenen aan. Ze loopt en speelt veel op het kdv dus dan vind ik het een fijn idee dat ze dan dr goede schoentjes aanheeft.
    En daar komt bij: ze weigert andere schoenen/laarsjes😳
    Zodra ik ermee aankom zet ze een keel op! En dat blijft zo to ze weer uitgaan.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier gaan de doorsnee schoenen mee: die van de scapino. Bij de oudste zat van haren beter, omdat ze daar ook smalle maten hadden.

Ik wissel wel veel van schoeisel, de ene keer ene merk, andere dag andere merk. En ook laarsjes/crocs voor rond het huis. En binnen op sokken/blote voeten.
    Mijn jongste op het psz lopen ze ook op sokken, en buiten liefst op laarsjes omdat ze ook dagelijks bij de beestjes op de boerderij gaan kijken.
    Mijn oudste op school loopt overdag ook op sokken/sloffen op school..

Ik heb wel eens schoenen van boven de 75 euro gekocht, die waren heel mooi, maar echt niet handig met kinderen. Na 6 weken begon de neus al af te slijten.
    Ik kies dan liever voor 2a3 paar goedkopere met veel rubber aan de voorkant ;)

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    hier ook gewoon de goede "dure" schoenen aan na het kdv.
    ik koop schoenen eigenlijk wel altijd in de opruiming. ik vind goede schoenen ook erg belangrijk maar vind 80 euro ook erg veel.
    er is altijd wel een winkel te vinden waar ze uitverkoop hebben, ik heb dan dus liever minder keuze in kleuren/modellen en wel goede schoenen dan flut schoenen voor dezelfde prijs.

ik vind de scapino schoenen vaak heel breed vallen en mijn zoontje heeft smalle voeten dus past ook niet.

hier wel vaak nog een sport schoentje erbij voor extra, naast de leren schoenen

12. tuc

tuc Niet meer actief

jep dit dus...en natuurlijk slijten ze met stoepkrijten...geeft niks dan zijn ze iig goed gebruikt. Ik vind het zonde om nog keurige schoenen weg te moeten doen omdat ze te klein zijn.

Hier dus gewoon de schoenen naar school en psz die ze thuis ook dragen.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik denk er niet eens over na. Ze heeft meerdere schoentjes en ik trek gewoon de schoenen aan die het beste bij haar outfit/het weer passen. En dat dat dan dure schoentjes zijn maakt mij niets uit, schoenen zijn er toch om versleten te worden?

Deel Deze Pagina