Allergisch zonnebrandcreme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn zoon lijkt slecht tegen zonnebrandcreme te kunnen. Hij krijgt traanogen, rode ogen en wrijft erin. Vlg de gastouder wordt zijn huid vlekkerig, maar daar zie ik zelf niks van. Hij is wel normaal vrolijk en levendig. Zou het met de creme te maken hebben?
    Wij, en ook onze zoon, hebben een heel lichte huid, blond, beetje rossig haar en lichte ogen, dus erg belangrijk om hem in te smeren ivm verbranden. Welke creme kan ik beter kopen? We hebben nu factor 50 van Louis Windmer oid.

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Misschien van lovea. Die hebben een biologische variant zonder parfum. Ik ga die van de week voor mezelf kopen. Hopelijk gaat die wel goed.

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ben zelf heel gevoelig voor de zon en voor zonnebrandcreme. Een collega met zonneallergie adviseerde mij ambre solaire van garnier. Deze werkt voor mij ook erg goed en ik heb de kinderversie voor mijn dochter gehaald.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Die we nu hebben is de kids-versie van Louis Widmer.

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik wilde zelf hierover een topic maken, maar in plaats daarvan lees ik even met je mee. Mijn dochter krijgt dus ook uitslag van de zonnebrandcreme. Op haar lichaam is er niets aan de hand, maar in haar gezicht is het een ander verhaal. Rode vlekken boven haar ogen en hele rode ogen, die echt ontstoken lijken. Helaas heeft ze er zelf ook echt pijn aan, 10 min na het opbrengen begint de ellende :(
    Had Niveau sensitive en vanmiddag Vision gekocht omdat ik daar goede verhalen over hoorde, maar helaas bij beide uitslag. Wil binnenkort even langs de apotheek, maar wellicht dat ik hier nog goede tips lees.

6. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zweer bij la roche posay, alleen verkrijgbaar bij apotheken en dan een factor 50 voor kinderen

7. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    De apotheek adviseerde mij Avène. Dat gaat hier goed.

8. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Deze inderdaad. Zelf heb ik last van zonneallergie en een erg gevoelige huid, maar met la roche posay nergens last van! Wel wat duurder, maar koop sindsdien nooit meer een ander omdat hij het helemaal waard is.

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Mijn zoontje is ook een roodhaartje met een wit velletje. Hij is ook voor bijna alle zonnebrandcreme's allergisch. Ook voor een aantal van de apotheek. Hier reageerde hij niet op die van de hema, dus die gebruiken we nu.
    Lastig he! Het is even zoeken waar het huidje van je kindje goed (of niet, hoe je het bekijkt) op reageert.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Uk heeft gevoelige huid en gebruiken no-ad een hele fijne creme

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn eczeem kindje kreeg ook vreselijke uitslag van zonnebrandcreme, heb toen echt een zoektocht gedaan naar wat hij goed kon verdragen. Toen uitgekomen op etos huismerk, dat ging nog het beste...

Een andere optie zou kunnen zijn dat je kindje misschien hooikoorts heeft? Ik neem tenminste aan dat smeren betekent dat je kindje buiten is, en dus veel blootstelling aan pollen?
    Ik vind het persoonlijk namelijk wel vreemd dat iemand allergisch is voor iets dat je over grote delen van je lijf smeert, maar dat je dan alleen last krijgt van je ogen?

12. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik houd dit topic even in gedachte. 3 Rossige ventjes, waarvan 1 met een hele gevoelige huid. Heb er nooit bij nagedacht dat zonnebrandcrème ook nog wel eens een allergische reactie kan geven. Heb het nog niet gebruikt.

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb op het moment nog maar 1x zonnebrandcreme bij mijn dochter gebruikt (ook rood haar). Een allergische reactie krijg je pas na meerdere keren, dus ik zal jullie op de hoogte houden.

14. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Onze zoon heeft ook altijd last (gehad lijkt het nu) van exceem en daarbij gevoelig voor de zonnebrand. Zelf gebruiken we altijd Ambre Solaire, dus die eerst ook voor hem gepakt. Hij krijgt daar allemaal rode bultjes van... Na lang zoeken zijn we uitgekomen op NO-AD en die bevalt echt super goed, smeert fijn en bovenal geen last. Het is idd per huid verschillend en helaas dus echt even meerdere uitproberen, Succes!

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier krijgt dl er exceem van
    De ha assistent en apotheek hebben eucerin aanbevolen dus eens uitproberen

16. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier precies hetzelfde! Allemaal rode vlekken in z'n gezicht en rond z'n ogen. Dokter dacht aan zonne allergie, maar misschien dat het ook in combinatie met de zonnebrand is. M'n schoonmoeder adviseerde Eem ongeparfumeerde crème van de apotheek. Maar ik lees hier ook graag mee voor tips!

17. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Ik lees ook even mee. Mijn zoontje heeft totaal geen gevoelige huid, maar lijkt niet tegen zonnebrand creme te kunnen. We hebben nu etos eigen merk gehad, kruidvat eigen merk en nivea. Vind het zo lastig want je komt er alleen maar achter door te proberen. Vervelend voor mijn zoontje maar ook vervelend voor mijn portemonnee :(

18. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruik zelf P20, dat is tot nu toe de enige waar ik geen last van krijg. Vision en Louis widmer zonder parfum ging ook nog een tijdje goed, maar helaas kreeg ik daar uiteindelijk ook uitslag van. P20 hoef je ook niet steeds opnieuw te smeren, ook wel fijn (heb het idee dat je daarmee de huid ook wat minder belast). Ik ga deze dus ook voor mijn dochter gebruiken.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Factor 50 kruidvat Sensitive zonder parfum.

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier ook No af. Daar heeft mijn dochter geen reactie op. Valt qua prijs gelukkig ook mee

Deel Deze Pagina