Reclassering

Discussie in 'De lounge' gestart door ano19, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ano19

ano19 Actief lid

11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraagje,
    Iemand die ik ken viel onder reclassering maar wegens goed gedrag hoefde hij zich niet meer te melden van de rechtbank, wel valt hij nog onder voorwaarden van de reclassering tot en met november nu wil ik heel graag het eea doorgeven maar ik vraag me dus af of het wel nut heeft om dit te doen ?

Het zit zo, deze man is alcoholist en valt mij al een poos lastig als hij drank op heeft het is mijn ex en is meerdere malen veroordeeld voor huiselijkgeweld. Nu doet hij zich beter voor dan hij is en dus word alles vanwege goed gedrag afgewimpeld. Afgelopen weekend ben ik een dagje weg geweest en krijg ik een telefoontje van iemand die bij mijn huis is geweest en wat bleek, deze man lag daar te slapen onder mijn carpoort. En snurkte zo hard dat er allemaal mensen op af kwamen. Ook word hij Door 2 andere buren dagelijks binnen gelaten om bier te drinken deze man heeft geen onderdak en zwerft dus ook op straat, de mensen waar hij komt zijn allemaal alcoholisten, ik heb geprobeerd met deze mensen te praten maar daar valt niet mee te praten. hij komt dus elke keer langs mijn huis gefietst of gelopen. ik voel me buiten geïntimideerd ook niet meer veilig bij mijn eigen huis. Ook zijn er kinderen in het spel die weten wat hij daar doet en dus alweer bang zijn voor wat komen gaat. De wijkagent was er vandaag niet ze hebben een terug bel verzoek ingediend. Maar ik weet ondertussen niet meer wat ik er mee moet.

2. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Hoi meid,
    wat is het delict waarvoor hij nu bij de reclassering loopt? Is dat vanwege aangifte van jou? Weet jij zijn voorwaarden?( bv een alcoholverbod?).

Ik zou sowieso de politie bellen wanneer hij je lastig valt. Iedere keer weer. Dan wordt dat iig genoteerd ( dossiervorming).

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hey meid, wat een gedoe! Snap echt dat jr daar mee zit!

Ik zou het zeker melden bij de reclassering, misschien is een straat verbod aanvragen nog een optie?

4. ano19

ano19 Actief lid

11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL

Klopt vanwege een aangifte van mij. Ik weet alleen dat hij niet weer mag doen wat hij gedaan heeft. Een alcohol verbod is er helaas niet gekomen. Omdat er onvoldoende bewijs was dat hij ook ech alleen zo deed na alcohol, ze hebben ondanks aangifte nooit hem laten blazen op het bureau hij doet zich zo goed voor dat de reclasseringsambtenaar hem helemaal geloofde Deze man is een narcist en deed daar doen voorkomen of ik bordeline heb. Dit is niet juist maar deze man kan zo manipuleren, en vooral zijn mooie praatjes doen het hem zelfs instanties trappen erin.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Kan je niet iets van een camera ophangen en de reclassering of politie bellen? Bewijs verzamelen en inderdaad dossier vormen?

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Het lastige is...is dat hij nu geen strafbaar feit pleegt.
    Daar kan de reclassering wat mee. Je mag geen nieuw delict plegen in de reclasserings periode.
    Wellicht kun je proberen een straatverbod aan te vragen?
    Neem eens contact op met je wijkagent.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ohja, volgens mij kunnen ze hem niet verbieden om alcohol te drinken.

8. ano19

ano19 Actief lid

11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het kan wel het verbieden van alcohol als hij een gevaar is voor de maatschappij. Maar het was blijkbaar nog niet genoeg. Ik heb de reclassering gebeld maar die doen helaas niks, nu nog een beetje hoop op de wijkagent.

9. aimee83

aimee83 Niet meer actief

De reclassering kan er idd weinig mee nu vanege privacy( of hij moet ervoor getekend hebben dat ze contact met je mgen hebben maar dat zal wel niet;)).
    Dus idd via de politie spelen. Echt continu de politie bellen. Ze zullen niet direct iets doen vrees ik maar mocht hij weer een ander delict plegen zullen ze de info van jou wel meenemen.
    Echt moeilijk hoor, zeker als het een narcist is. Dan zal hij er nig vaak mee weg gaan komen. En het stomme is, hij denkt iedereen te slim af te zijn terwijl hij zn eigen leven zo aan het verzieken is. Wat een loser.

10. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Dan gaat het altijd nog via politie/justitie. Die bepalen of hij een nieuw strafbaar feit heeft gepleegd. En helaaaas is dat vaak geen reden om zn voorwaardelijke straf te laten uitzitten. Ze krijgen kans op kans op kans.

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Je moet het los van de reclassering zien. Als hij iets doet wat niet mag, doe je aangifte. Wil je dat niet, kun je melding doen maar dan wordt verder geen actie ondernomen. En wat dat voor consequenties voor hem heeft, komt daarna en is feitelijk niet iets waar jij je druk om hoeft te maken.

Deel Deze Pagina