Zwemmen met 2 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ukkie1, 5 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Dag allemaal,

Wij willen binnenkort gaan zwemmen met onze peuter. Hij weegt 14,5 kg. Ik vraag me af wat handig is mbt veiligheid? Vleugeltjes? Een "puddle jumper?" Een zwempakje met drijvers erin?

We zijn niet eerder wezen zwemmen, wel in een klein bad in de tuin op vakantie maar toen paste hij nog in zo een drijfband. en natuurlijk houden we m vast etc maar ik wil wel dat hij wat omgeeft. Hij heeft een hekel aan dingen die m in beweging beperken.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Wij gebruiken al sinds hij net een jaar is zwemvleugels. Gaat prima.
    Maar zwemmen al wel sinds hij 4 maand is, ouder en kind zwemmen.
    Hij houdt zelf goed z’n hoofd rechtop en trappelt met z’n voeten. En gooit voor de lol z’n hoofd onder water.
    In de zwemles springt hij zelf van de kant en duikt hij voorover van de mat zo het water in. (Zonder bandjes)

Ik weet niet of bandjes ook handig zijn voor een kindje die niet zo bekend is met zwemmen. Maar waarschijnlijk wil het prima.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Hier een 2 jarige die nog maar een paar keer heeft gezwommen. We hebben voor hem zwemvleugels en dat gaat prima. Kan er goed mee drijven, dus laten hem ook wel los.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Mijn advies is om zwemvleugels te combineren met een kurk om het middel. Over een puddle jumper hoor je ook goede ervaringen, ik heb er geen ervaring mee.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Dank allemaal.
    Wellicht goed om te vermelden, we wonen niet ver van t strand, dus daar zal m ook om hebben vd zomer.ik ga denk toch kijken voor zo een puddle, dat is 2 in 1!

6. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier vanaf 1 jaar zwemvleugels gebruikt

7. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.194
    1.054
    113
    Vrouw
    Ik las vandaag een artikel over drijfmiddelen. Stond in dat een zwemvestje het beste was ivm omkiepen met zwemvleugels en schijnveiligheid. We gebruiken voor onze peuter van 2,5 wel bandjes maar goed. Ik laat mijn kind echt geen seconde uit t oog als we zwemmen. We hebben nogal een durfal die zo in t diepe springt.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is toch niet helemaal waar over dat zwemvest, dat doet hetzelfde als vleugeltjes. Ze drijven, maar kunnen gewoon voorover vallen. Met een reddingsvest is dat niet zo, dan draait een bewusteloos of hulpeloos iemand op de rug.

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Nee indd, wij zijn ook niet van plan een drankje te gaan drinken terwijl hij speelt ;) maar vind helemaal niks om niet fijn. Alleen al voor de schrik als hij losschiet oid.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier groot fan van de puddle jumper!
    Ze kunnen niet lek/leeglopen en kinderen kunnen hem niet zelf uitdoen. Omkiepen is uitgesloten. Ik zou de kids bij wijze van onbezorgd alleen in het zwembad durven laten (doe ik niet hoor!)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Wij hebben altijd zwemvleugels gebruikt, let wel op het gewicht/maatvan de vleugels.

Na het ouder en kind zwemmen was een ouder aan het kletsen en het meisje verloor 1vleugel en heb die uit het water getrokken. Had een verkeerde maat om waardoor ze die verloor.

Zou in ieder geval geen band doen dat beperkt het zicht en de bewegingsvrijheid van de armen.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gebruiken wij ook al sinds hij kan lopen zwemvleugeltjes, diepe bad wil hij eigenlijk nooit in en als hij al meegaat dan hangt hij om m'n nek en houd mij stevig vast. :D

Verder weet ik niet of je echt aan de kust woont en dus echt bij de (Noord)zee, maar in zee wordt het afgeraden om drijfmiddelen te gebruiken, staat ook op de site van Veiligheid.nl als je er evt. meer over wilt lezen.
    Ik ben opgegroeid in de buurt van Hoek van Holland en het is er bij ons echt ingestampt dat je geen drijfmiddelen in de zee mag gebruiken, dit vanwege de sterke stroming die er kan staan.
    Gaat het gewoon om een recreatieplas wat je een strandje noemt (doen wij ook hoor), dan mag het volgens mij wel gewoon.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  13. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Onze oudste is een keer uit de zwemvleugels geschoten toen hij met de armen in de lucht het water in sprong. Mijn man stond er naast en viste hem meteen omhoog. Sinds toen hebben we bij Decatlhon een soort puddle jumper gekocht en dat heeft veel meer drijfvermogen dan alleen losse vleugels. De jongste heeft bij het peuterzwemmen een easy swim vest aan en dat lijkt minder drijfvermogen te hebben dan dat ding van decathlon.

https://www.decathlon.nl/p/modulaire-zwemhulp-tiswim-voor-kinderen-groen-met-aapprint/_/R-p-X8487869?mc=8487869&c=GROEN (in verschillende kleuren)

Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina