Wat is jullie volgorde 's ochtends?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamagisa, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Onze zoon wordt momenteel rond 6 uur wakker, dus staan dan tegelijk op. Ik kleed me dan aan terwijl hij nog even in ons bed ligt. Dan gaan we tanden poetsen samen, en daarna ga ik hem verschonen en aankleden, dan naar beneden voor een kopje thee en hij kijkt dan altijd even tv op schoot, daarna ga ik de tafel dekken en gaan we eten.

In het weekend houdt hij altijd wat langer zijn pyjama aan.
    Het liefst wil hij niet gelijk verschoond worden, maar die luier zit altijd ZO vol 's ochtends hihi.

Ik ben benieuwd hoe andere het doen.

2. gusto

gusto Niet meer actief

Dochter (13mnd) en ik wakker rond half 9, eerst verschonen, slaapzak uit en joggingsbroekje aan. Samen naar de keuken papfles maken, voor mij een bak yoghurt en dan nog een half uurtje terug in bed. Dochter drinkt haar fles en we kijken 'samen' het journaal op de ipad.

Dan uit bed en gaat dochter zelf spelen, soms de teletubbies even aan, dan kan ik even iets in het huis doen. Meestal een uur of anderhalf uur. Dan aankleden en kan de dag beginnen :D

Nou heb ik wel zwangerschapsverlof dus alles gaat hier op een heel laag tempo. :)

3. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ik wilde al gaan vragen of jij vakantie had hihi ;)
    Wat relaxed zo! Daar heeft hij hier echt geen geduld voor, ogen open is meteen uit bed en no way dat hij dan nog rustig op bed gaat liggen :p

4. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    zoonlief komt rond 6-6:30 uur blijft nog even in bed liggen en ongeveer om 7 uur krijgt hij zn melkfles die hij in paar minuten opdrinkt :)
    Dan gaan we samen naar de woonkamer en begint hij dan te spelen met zn speelgoed en ga ik ontbijt klaarmaken en rond 8:30 zitten we aan tafel. daarna gaan we eve een rondje naar buiten als het goed weer is, heerlijk :)

zo gaat het trouwens als ik thuis ben ;)

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb 2 varianten: ;)

Een "meteen weg dag"
    Rond 7.30 wakker, mama aankleden, Beer loopt rond op de overloop/douche.
    Mama klaar?! Beer aankleden wassen e.d.
    Naar beneden, Beer snee brood/melk, mama koffie.
    Klaar?! In de auto, weg.

De rustige langzaam-aan-dag.

Beide rond 8.00 in pyama naar beneden, eerst schone luier, dan beide eten.
    Rond 12.00 middag eten, Beer om 12.30 in bed, en pas daarna lekker wassen en aankleden.
    Ik doe dit als Beer om 12.30 naar bed gaat.

6. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ons schema:

6.00 uur fles en schone luier en dan duim ik dat die verder slaapt, meestal wel
    8.00 / 8.30 uur uit bed, meneer aankleden
    Daarna meneer in de box zodat ik mezelf aan kan kleden en/of douchen. Daarna huishouden en dan tegen half tien fruit.

7. wuppie86

wuppie86 Actief lid

29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha leuk onderwerp.
    Hier meestal 8 uur wakker. Dan krijgt hij papfles in bed, kom ik ff bij. Dan verschoon ik hem kleed hem aan, dan mezelf aankleden, opmaken, dan naar beneden. Ik ontbijten en zoonlief even spelen in de box en dan ben ik klaar om de dag te starten. ;)
    Het ontbijt is ook het enige wat we niet samen aan tafel doen, ik ben echt niet te genieten 's morgens. Haha

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ons ritueel op vrije dagen (dochter 19 maanden)

Rond half 9/9uur wakker
    Schone luier, als ze doorgelekt is gelijk kleertjes aan, anders in pyjama naar beneden.
    Hier gaat ze eventjes spelen terwijl ik voor allebei een boterham en een beker melk klaarmaak. We gaan dan meestal samen aan tafel eten maar soms eten we ook op de bank, net waar we zin in hebben. Daarna gaan we samen spelen.
    Om 09.45u zet ik de televisie aan voor de teletubbies en kan ik even een was doen, ontbijtboel opruimen etc.
    Om 10.15u ongeveer gaan we naar boven om ons aan te kleden en daarna gaan we meestal boodschappen doen, rondje wandelen oid. In ieder geval vaak eventjes naar buiten.
    Om 12.15u gaan we lunchen en is de ochtend voorbij :)

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Werkdagen: dochterlief wordt meestal wakker van het gerommel van mijn man, rond 6.30-6.45. Ze komt bij mij in bed, lekker melk drinken en samen rustig wakker worden, waarna ik opsta en me aankleed terwijl zij op ons bed speelt en we samen "kletsen". Hierna kleed ik haar aan (wassen doen we 's avonds) en zet ik haar in de kinderstoel, waar zij een boterham eet terwijl ik mijn lunch klaarmaak, tassen check, of er ook met een boterham naast zit als we tijd hebben. Dan jas en schoenen aan en om 8.00 op de fiets naar de gastouder.

Op weekenddagen worden wij meestal wakker van haar, vaak komt ze een keer naar ons bed voor melk, probeer ik haar tussen ons in te laten slapen, wat soms lukt maar vaker is het feest bij papa en mama en gaat ze nog even in haar eigen bed slapen. Als we uiteindelijk opstaan, zeg rond 8.30 of 9.00 meestal, krijgt ze een schone broek en gaat ze rondscharrelen terwijl ik ontbijt maak. We eten met zijn drietjes uitgebreid, op zondag is het daarna tijd voor het grote bad (en heeft ze bij het ontbijt dan ook uitgebreid mogen kliederen), en gaan we ofwel iets doen ofwel we spelen en rommelen in huis tot aan haar middagslaapje.

10. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Als de meiden wakker worden, dat kan varieren tussen half acht en half tien, haal ik eerst de oudste uit bed en doe haar luier uit en een onderbroekje aan, dan ga ik de jongste uitbbed halen terwijl de oudste 'meehelpt' of wat op de overloop of kamers speelt. Jongste schone luier aan, uit de pyama en kleertjes aan.
    Haren kamen en gezichtje wassen.
    Dan ga ik de oudste aankleden en borstel haar haren en was haar gezichtje.
    (Wij poetsen op dit moment de tanden 'smiddags na het eten en 's avonds)
    Dan met de hele bups naar beneden.
    Ik geef ze wat te drinken en dek de ontbijttafel. We eten onze boterham en daarna gaan ze lekker spelen.
    Ik doe wat huishoudelijk werk, ga af en toe even bij ze zitten om te spelen, we eten nog een lekker stuk fruit en meestal gaan we dan naar buiten om wat boodschappen te doen.
    Ik doe bewust elke dag boodschappen zodat we elke dag buiten komen :)
    Als we terugkomen is het alweer lunchtijd.

Zo gaan de meeste ochtenden, ik ben fulltime thuis en moet zeggen dat het steeds lekkerder loopt allemaal :)

11. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Hier wordt hij tussen 07.00 en 08.00 wakker. Als ik hem hoor maak ik alvast zijn fles, pak ik hem uit bed, verschonen en dan in bed de fles geven. Sinds een week gaat hij dan niet meer terug naar bed maar knuffelen en spelen we in bed. Daarna hem aankleden en rond 09.30 zijn fruithapje en daarna weer naar bed en ga ik douchen en aankleden. Ik ontbijt altijd als ik zijn fruithapje geef maar eigenlijk zou ik wat korter met hem moeten spelen en dan eerder ontbijten en/of aankleden. Maar het is zo verleidelijk om nog lekker samen in bed te liggen :D

12. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Zoonlief 3 maanden wordt tussen half 7 en half 8 wakker
    Dan gaan we naar de woonkamer waar ik heb minder de box leg, daar laat ik hem even 10 minuutjes leggen zodat hij zijn broek vol kan gooien :D
    Ik rook ondertussen een sigaretje en een peuk op het balkon.
    Dan wordt meneer verschoond, krijgt zijn fles en speelt nog even kort in de box.
    Meestal een uur na zijn fles wordt hij moe en gaat hij weer naar bed om vervolgens een uur voor de volgende voeding wakker te worden, en dan is het badtijd daarna weer een fles, dit is meestal tussen half 11 en half 12.

Daarna gaan we aan de wandel :D

13. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

De meteen-weg-dag:

5.50 uit bed, ontbijt dochter maken
    Dochter ontbijt opeten
    Dan speelt ze, ergens tussendoor schone luier.
    Ik kan me aankleden en mijn ontbijt maken/opeten
    6.20 aankleden allebei en weg

De relax-dag
    6.15 uit bed, ontbijt maken
    Lekker in pyjama ontbijten
    Schone luier en spelen

Eerst een schone luier en dan ontbijten werkt niet, teveel honger ;)

14. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Om 7.45u wordt m'n zoontje wakker. Vaak heeft ie dan al gepoept ;).
    Dus gelijk verschonen en hem aankleden.
    Ik ochtendjas aan en samen naar beneden.
    M'n zoontje in z'n wipstoel en krijgt een fles melk.
    Daarna eruit en kan hij spelen. Dan maak ik een broodje voor hem en al spelende pakt hij een stukje brood van bordje en anders help ik hem.

M'n zoontje is über druk! Dus een 'lange zit' aan ontbijttafel lukt niet. Daarvoor heeft hij het veel te druk: hij moet namelijk de wereld ontdekken :D.

15. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Ow wat heerlijk als ik zo lees dat sommige lekker lang in de pyjama zitten, ik wou dat ik dat kon! Op een of andere manier moet ik mezelf s'ochtends meteen aankleden anders voel ik me echt lamlendig de hele dag!

Bij ons gaat het ongeveer zo op de vrije dagen:
    rond 07.00u wordt meneertje eventjes wakker, dan sta ik op om hem nog even lekker neer te leggen en zijn speentje in te doen. Hij slaapt lekker verder, ik ga me ondertussen wassen, aankleden, opmaken etc. Dan naar beneden waar ik rustig ontbijt en wat dingetjes ga doen (was, vaatwasser etc) totdat ons meneertje lekker begint te kletsen in bedje, ergens tussen 08.00 en 08.30 meestal.

Dan naar boven, schone luier, even met een nat washandje en aankleden. Lekker naar beneden, de beestjes goedemorgen zeggen en even knuffelen en dan lekker het flesje drinken.

Dan gaat hij lekker spelen en ik speel mee of ik bereid vast het fruit en middageten voor.

Oja, we gaan in de ochtend ook altijd lekker even lopen met hond!

Ow.. daar hoor ik een jongetje kletsen..! Doei!

16. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Doordeweeks: mannetje om 6 uur wakker. Verschonen, aankleden en naar beneden, eten maken voor ons. Manlief gaat ondertussen met hond (soms gaat de kleine boef even mee maar dat is niet elke dac, ligt ook beetje aan het weer ;)). Komt hij thuis dan aan tafel met eten voor boef en ons. Manlief douchen, daarna ik douchen en dan tegen 8 uur de deur uit.

Weekend: zelfde ritueel, alleen nu nog geen douche voor 8 uur en niet de deur uit :D!

We doen de kleine man trouwens elke avond in bad, niet 's ochtends. In de ochtend puur verzorging en aankleding.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Wij zitten met school van de oudste dus elke doordeweekse dag is hetzelfde.

7.00 opstaan, man helpt dochter met aankleden,, ik de baby. Allebei aan tafel met een boterham samen met papa. Als ik aangekleed ben kom ik beneden en is hij weg naar het werk.

8.15 vertrekken we naar school

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zonder koffie functioneer ik niet dus ben heel blij met m'n uitslapertje :D

Ik ga meestal tussen 7.30-8 naar beneden en drink dan eerst rustig een bakkie, of twee...wachten tot m'n mannetje wakker is, die kleed ik boven gelijk aan, beneden staat z'n broodje en beker melk klaar en ik eet dan een bakje muesli, daarna tanden poetsen en mezelf aankleden terwijl hij tv kijkt of speelt...en dan is het tijd voor de boodschappen en het huishouden.

In het weekend zijn man en ik meestal eerder wakker en dan doen we koffie op bed, wordt ie wakker dan krijgt ie bij ons op bed z'n broodje en melk...nu zijn man en ik al beneden en meneer slaapt nog!

Door wat lichamelijke mankementen is het moeilijk opstarten voor me en het lijkt wel of zoontje dat aanvoelt, heerlijk :)

19. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Ik werk 4 dagen per week, die dagen komt mijn moeder 's ochtends naar ons huis.

In het weekend doen wij het ongeveer zo:

Rond 9 uur wakker
    Naar beneden, slaapzak uit, schone luier en makkelijk broekje aan
    Tv aan, dan maak ik een fles,
    Daarna gaat ze spelen, ga ik de dieren eten geven
    Samen broodje eten en thee drinken
    spelen
    Rond 12 uur uur weer eten en tanden poetsen
    Daarna gaat ze slapen
    Nja en dan smiddags boodschappen doen/ winkelen!/ buiten spelen

En zondags doen we vaak iets leuks voor haar
    Speeltuin / overdekte speeltuin / bos / uitwaaien op strand

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Meestal als eerste een schone luier. Afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt eerst een fles en dan boterham, of andersom. Voor 6 uur is eerst een fles en kijken of slapen nog lukt, rond/na 6 uur gewoon eerst een boterham, nadat mijn man en ik zelf gedoucht hebben dan wel.
    Na de fles spelen, omdat ik dan eerst de oudste ga wassen en aankleden, (mijn man is dan nog thuis, die gaat om half 8 van huis naar zijn werk). Daarna kleed ik Caitlyn aan en dan is het na even spelen meestal alweer tijd voor school voor de oudste.
    We moeten door de weeks dus wel redelijk strak een ritme aanhouden om alles gedaan te krijgen. In het weekend gaat het wat losser, dan kleed ik 'r ook regelmatig pas om na haar eerste slaapje :)

Deel Deze Pagina