Hèhè.. Dacht alles in huis te hebben maar dat bleek toch niet zo te zijn.. Heb vandaag een molton hoeslaken bij gehaald dit raadde de kraamzorg mij aan bij het intake.. Maar hoe moet je het nu precies opmaken? Eerst een molton hoeslaken eromheen daarna het gewone hoeslaken? En waar komt die molton onderlegger dan precies?
Het is (van onder naar boven): matrasje, molton, hoeslaken, laken deken. De molton alleen onder het lijf/kont gedeelte, nooit onder het hoofdje leggen, vooral als het er een is met plastic laagje. Plastic ademt niet
Ah ik heb een molton hoeslaken en een molton onderlegger.. Dus dan komt die molton onder het molton hoeslaken en dan daar overheen weer het normale hoeslaken?
Als je een molton hoeslaken heb én een losse molton, moet je een keuze maken, beide is niet nodig . Een (1) molton is meer dan genoeg.
Ah ok dat is nog beter dan zelfs want vind die onderleggers maar niks.. Dus Molton hoeslaken, gewoon hoeslaken, lakentje dekentje en hydrofiel luier er tussen voor spugen..
Heb in het begin de losse moltons (formaat hydrofielluier, zonder waterdicht laagje) op m'n aankleedkussen gehad. Ze nemen snel vocht op, in het begin heel fijn en voelen warmer aan zeg maar. Nu heb ik er nog altijd 1 á 2 extra op de molton hoeslaken onder het hoofd van m'n dochter (zonder waterdichtlaagje). Heeft bij spugen al meerdere malen voorkomen dat de moltonhoeslaken en het matras vies werd. (Tussen moltonhoeslaken en gewoon hoeslaken. Snap je m nog?) Maar feitelijk zijn ze extra.
Mag je zelf weten maar ik zou het wel doen. Is ter bescherming van je matras. Beschermd tegen zweet, spugen en luier ongrlukjes. Mijn matrasje is nog hagelwit. Molton herft al heel wat keren ongrlukjes op moeten vangen. Wasmachine in en klaar. Ik wil niet weten hoe het matrasje eruit gezien en geroken had, als ik geen molton erom had gehad....
Wij hadden in december 2012 voor onze pasgeboren dochter een: Matras Molton onderlegger (gedeelte waar ze sliep) Hoeslaken Hydrofiele luier voor onder het hoofdje Molton is niet verplicht, het is ter bescherming van het matras.