Verbaasd over de maat verschillen.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Okidoki, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben vandaag precies 30 weken en begonnen met het wassen van het textiel.
    Het eerste witte wasje met luiers,spuugdoekjes en lakentjes is gedaan en nu zitten de witte kleertjes in de was.
    Bij het sorteren en kaartjes verwijderen heb ik de rompertjes op maat bij elkaar gelegd om te kijken hoeveel van welke maat ik heb (ook wel handig om te weten) maar uiteindelijk niet op maat maar op grote bij elkaar gelegd,wat een verschil zit er soms in!

Vooral het rompertje van Billy & Lilly valt heel klein,het is een maatje 50/56 maar is toch nog ruim 2cm. korter dan de Hema rompertjes maat 50 (ben bang dat deze niet gebruikt gaat worden want een klein kind wordt het waarschijnlijk niet).
    En het LIEF rompertje maat 62 kan ook op de stapel van maat 56 daar in tegen lijken de Prenetal rompertjes weer heel groot uit te vallen.

Dus het sorteren straks in de kast gaat niet op maat gebeuren maar op grote.
    Is dit jullie ook wel opgevallen,ik kan me voorstellen dat als je dit pas later ontdekt er kleertjes zijn die je hierdoor helemaal nooit gebruikt omdat het dan al te klein is.
    Misschien bij de rest van de inkopen maar een meetlint meenemen.;)

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    gheheh...jaaah stom is dat he.

Ik koop ook op het oog qua grootte ipv maat....

Had idd kleertjes en rompertjes gehad maat 74....toen ze daar in zat en ik het aan wou doen...te klein!! hahahaha..jammer ongebruikt de doos weer in.....

Dus best wel slim van je dat je daar ook op lette! ik denk dat er best wel veel vrouwen zijn die daar tegen aan lopen.

waarom...geen idee...hetzelfde met schoentjes hoor! Bij dezelfde winkel zelfde merk schoenen andere soort....maat 25....veeeel te klein....andere maat 25 enorm te groot....tsjah...daar sta je dan hahaha.

moet uiteindelijk met een 27 en een 23 uit de winkel lopen......

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja, echt lastig is dat!

Vooral de hema valt erg groot (en vooral breed) vind ik. H&M trouwens ook. Lief vind ik bijvoorbeeld weer heel klein vallen.
    Ik koop nu ook gewoon alles op 't oog, naar de maat kijk ik nauwelijks meer.

4. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat HEMA groot valt,het rompertje van Billy & Lilly is wel heel leuk en het zou toch jammer zijn als we deze niet konden gebruiken.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hema valt idd groot! Mijn dochter zit in toch echt wel minimaal 104 en meestal 110....maar die rompers van de Hema kan ze nog aan van 98/104.......

Vond ik wel fijn, kan ze ze langer aan hihi.

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik had dat in het begin ook kan ik me nog wel herinneren.
    En dat blijf je tegen komen laatst had ik voor haar geshopt voor de winter nou waren dus een aantal dingen die ik gelijk aan moest trekken omdat ze bijna te klein waren.
    even een groeispurt in combinatie met iets wat niet heel groot valt.

Grootvallende merken die ik heb gebruikt:
    Hema
    Name it
    h&m
    wibra (maar rompers vallen klein vind ik)

normaal
    Dirkje
    v&d

klein
    c&a
    Noppies maar dat wisselt sterk
    lief

Wat wel irritant vind is dat hema met dubbele maten werkt bij de rompers en ze nu net tussen 62-68 en 74-80 inzit
    de ene aan de kleine kant en de andere te groot.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind van HEMA de rompertjes wel groot vallen, maar de pakjes vallen niet allemaal zo groot! Ons mannetje zit nu in maat 62. Maar ik heb laatst bij HEMA een pakje in die maat bijgekocht en die zit echt strak!
    Van C&A draagt hij trouwens al maat 68. Daar heb ik me vorige keer op verkeken. Ik had één pakje maat 62 van C&A en die heb ik ongedragen weg kunnen doen. Toen ik maat 56 opruimde en 62 in de kast hing, bleek dat dat pakje hem al niet paste.
    Ik heb nu dus de huidige maat & de volgende maat samen in de kast hangen, zodat ik tijdig de kleinere pakjes van maat 68 aan kan gaan doen.

De kleding die ik had van Hans Textiel valt trouwens ook ruim.

8. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb alle kleertjes op elkaar gelegd, om zo een beetje te kijken hoe dingen vallen. het is soms echt bizar. Overigens vind ik lief helemaal niet klein vallen. zoonlief (6820 gram/65,5 cm) zit nog in maat 50/56 :( maar ook 62 hoor. van babygap draagt ie enerzijds nog maat 0-3 maanden, maar hij heeft ook een 0-3 maanden shirt wat nog veel te groot is. De koploper is tommy hilfiger, ik heb een polo maat 80 maar tussen de 68 gehangen...

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    ** Gaat morgen ook maatje 62/68 in de kast leggen ipv alleen 50/56...

10. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik zoek de kleertjes ook uit door ze op elkaar te leggen want op de labels kun je inderdaad heel moeilijk afgaan!
    Het ergs vind ik wel die kleertjes met rare verhoudingen, die bijvoorbeeld wel klein zijn maar heel breed bij het lijfje. Die heeft onze smalle vent nooit aangekund. Tegen de tijd dat hij breed genoeg was was de boel al te kort. Dus dat bekijk ik ook bij het shoppen.
    Ondertussen heb ik al een aardig oog gekregen voor welke maat de boel moet hebben. (heeft ook zo'n anderhalf jaar geduurd haha)

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb twee jurkjes van het merk Feetje, eentje is 62 en de andere 68 en de 68 is kleiner als de 62.. En dan heb ik ook een setje (broekje plus shirtje) van Feetje en dat is weer maat 56 en past nu goed, eigenlijk nog iets te groot zelfs..

Ze heeft nu dus van één merk 3 verschillende maten aan..dus ik ben ook even het spoor bijster :(

12. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel heel raar,mijn vriendin vertelde me dat Feetje altijd groot uitvalt maar dat is dus niet altijd het geval.

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik neem tegenwoordig iets mee wat goed past en leg dat op het maatje wat ik wil kopen. Scheelt zoveel die maten!!! Hummel draagt nu 68-74 en 80 lijkt me toch niet echt te kloppen ...

14. Sijke

Sijke Bekend lid

ik vind dingen van Feetje niet groot vallen, juist normaal of wat richting klein.

Het postuur van je kindje scheelt ook, je moet het echt een beetje uitvinden welke maten/merken je handig vindt.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Er is ook een bepaalde lijn van Feetje die wel groot valt maar over het algemeen valt het inderdaad normaal tot klein..

Deel Deze Pagina