6 maanden sprong ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sjanniee, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hallo dames.

Ik weet dat kindjes ''sprongetjes'' doormaken.
    Van al die voorgaande sprongetjes hebben wij totaal niets gemerkt bij onze dochter. Van de ene op de andere dag kon ze gewoon wat nieuws. Maar nooit geen problemen ontdekt bij haar qua eten, slapen, huilen etc etc.
    Nu vraag ik me af of er eventueel ook een 6 maanden sprong bestaat ??
    Sinds eergisteren kan ze zich slecht alleen vermaken, jengelt veel, als ik even uit haar zicht ben dan zet ze het op een krijsen, zodra ze merkt dat ze naar bedje moet dan begint ze al te huilen, normaal vond ze het in bad geweldig, maar ook dat wil ze niet meer. Alles is voor de dolle 5 minuten, en dan wil ze niet meer. Spelen is leuk voor 5 minuten, op schoot zitten is leuk voor 5 minuten, in de box is leuk voor 5 minuten etc etc.
    Eten en drinken doet ze wel gewoon heel erg goed.
    Ze is nu 5 maanden en 6 dagen, maar met de correctie erbij is ze nu eigenlijk 6 maanden en 2 dagen. Herkent iemand van jullie dit, en kan het een sprong zijn ??

2. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik volg het sprongetjesschema van Oei ik Groei, en de volgende sprong bij onze dochter is rond de 26 weken...6 maanden dus! ;)

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ja is zeker een sprong! en uit ervaring kan die erg lang duren:( hier is dat dus.. denk alleen dat mijn dochter nu dan in de 8 maanden sprong zit.. maar ja het lijkt wel of de 6 maanden sprong bij mij dochter maar heel even weg is gegaan want toen kwam de volgende sprong al..

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel herkenbaar, hier ook de 6 maandensprong goed gemerkt (hetzelfde als wat jij beschrijft), terwijl ik daarvoor helemaal niets merkte aan ons meisje.

Met 7,5 maand werd het hier rustiger, tot nu! (11 maanden sprong)

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hier hetzelfde...;)

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Oké, dus het gedrag van mijn dochtertje zou ik dan wel kunnen wijten aan de 6 maanden sprong. Het is echt een dramaaaaaaaaaa.
    Ze wil van alles, maar het is maar voor 5 minuten. Heb haar net in bedje gelegd omdat ze moe is, maar ze krijst het gewoon uit. Dat doet ze sinds eergisteren. Ze krijst 15 minuutjes en dan valt ze wel in slaap. Als ik bij haar ga kijken als ze zo krijst, dan is ze helemaal niet meer stil te krijgen, dus sinds vandaag laat ik haar bij ieder slaapje maar effe 15 minuten huilen. Anders gaat ze helemaal niet meer slapen. Gelukkig gaan de nachten nog goed, dus hopen dat die goed blijven gaan. En..............hopen dat de sprong snel voorbij is, maar lees veelal op google dat het een pittige sprong is die lang kan aanhouden. Ik zal me maar vast schrap gaan zetten haha.

7. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Had mijn verhaal kunnen zijn. Sinds 2 dagen is ons mannetje ook snel verveelt, jengelig en wil overdag niet slapen terwijl hij super moe is...

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier ging die sprong gepaard met een luchtweginfectie .... We zijn nu eindelijk in rustiger vaarwater terecht gekomen :)

9. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Herkenbaar! Ons mannetje heeft er ook last van. :p

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik had me al schrap gezet op nog meer drama omtrent die 6 maanden sprong, maar het lijkt tot nu toch mee te vallen :)
    Gisteren was het nog een dramaaaaaa, vooral met slapen gaan.
    Maar ik heb haar net in bedje gelegd, en zonder huilen of te pruttelen is ze in slaap gevallen :O
    Het alleen vermaken doet ze nog steeds niet, maar toch lijkt alles wel minder te worden. Hopen dat het zo blijft en dat de sprong van korte duur was. Of roep ik het nu te hard ??

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Onze man ook maar bij ons duurde het 5 dagen

12. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zelfde hier al vanaf 5,5 maand, hij is nu al bijna 6,5 maand. Vooral het slapen overdag is hier een draaaaama! Wel moe maar telkens na een 20 min./ half uurtje alweer wakker en niet meer willen slapen maar wel moe zijn. Of zoals vandaag heel moe maar helemaal niet willen slapen, soest een beetje weg maar het kleinste geluidje is hij weer wakker. Ik vind die dagen best vermoeiend. Ben de hele dag bezig om hem in slaap te krijgen. Ook drinken doet hij maar in kleine beetjes op die dagen, wel honger maar te moe en onrustig om te drinken. Hoop echt dat deze sprong snel weer voorbij is!

13. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Owww is dat het drama wat hier sinds een aantal dagen aan de gang is... Mijn meiden kunnen zich ook niet meer vermaken dan 5 min en opeens krijsen als we naar bed gaan. Heel gezellig want ze lossen elkaar hier af:)

Ik kan mij borst dus natmaken voor de komende tijd... Crap;)

14. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Oei, dat duurt lang bij jou :$
    Hier drinkt de kleine meid wel gewoon goed. Flessen gaan allemaal tot de laatste druppel leeg, en het fruit en groente ook, dus daar geen problemen mee gehad. Het was echt het krijsen als ze naar bed moest, het krijsen als ik heel even 2 seconden uit haar zicht was, en zichzelf opeens niet meer zelf kunnen vermaken. Alles was leuk voor de dolle 5 minuten. Vandaag is het al een stuk beter, dus hopen dat het zo blijft. Maar heb nog niet echt kunnen ontdekken wat ze nu opeens nieuw kan.

Deel Deze Pagina