hoihoi, onze dochter is nu 1,5 week oud en sinds 5 dagen slaapt ze dus heel weinig overdag en sinds 2 dagen wil ze continue drinken (maar dat kunnen regeldagen zijn). ik heb nog 2 jongens rondlopen (5 en 3) en ik vind het allemaal erg pittig. Gelukkig is mijn man totaal 3 weken thuis....mijn redder in nood op dit moment. een baby van die leeftijd hoort toch nog zoveel te slapen? lekker in haar bedje te leggen en verder te slapen? nee hoor, met 10 min is ze wakker en brult ze het uit. Zijn het krampjes of is het honger? ik twijfel me suf...ook al is heb mijn 3e... ik weet wel dat het komende jaar pittig gaat worden...maar dat het nu al pittig zou zijn, had ik niet verwacht. Over 2 weken gaat mijn zoon weer naar school, hoe moet het dan...met die voedingstijden de hele dag door....ik hoopte BV dit keer eens lang vol te houden (en niet maar 3 a 4 weken) maar o o o...ik vrees er alweer voor. hebben jullie tips? ik denk nu aan bijv; laten slapen in de kinderwagenbak in de woonkamer (wel super druk met al het lawaai van de jongens) en ik denk eraan om alles maar te kolven....dan weet ik wat er in gaat....maar ze zeggen dat je daar niet te snel mee moet beginnen....
lekker beneden laten slapen! Hier is ze de hele dag in min buurt. Misschien is een draagdoek een optie zodat je je handen wat meer vrij hebt en slaapt ze misschien lekker bij je. Hier wordt het langzaam iets makkelijker hoewel ik het ook pittig vind. Probeer met voeden je meisje te volgen, Als je oudste straks naar school moet, voeden voor je weggaat en in draagdoek/ergonomische drager doen. Waarschijnlijk is het ook gewoon mamahonger.
niet gaan kolven hoor!!! kost je veel meer tijd en je kolft toch meestal minder dan een kleintje echt bij jou drinkt En lekker je kleintje bij je in de buurt houden en in de box of kinderwagenbak. De eerste dagen zijn ze nog bekaf van de bevalling en daarna merken ze het verschil waarschijnlijk of mama in de buurt is of niet. Lekker bij je houden dus. En die herrie , ze weten dan niet beter.
Ons dochtertje huilde ook veel en was alleen maar stil te krijgen met voeding. Bleek later verborgen reflux te zijn, misschien even in de gaten houden. Als ze het echt uitgillen actie ondernemen
Inderdaad niet gaan kolven en investeer in een draagdoek of soft structured carrier. (Ergonomische draagzak zoals Manduca, Ergo of Bondolino) Géén babybjüngel achtig ding!
Idd mijn zoontje had dit ook en bleek ook verborgen reflux en koemelk allergie te hebben... Ik zou ook aan de bel trekken want een kindje zo jong hoort idd lekker veel te slapen... En vooral dat vele drinken komt me bekent voor want doordat ze elke keer zuur naar boven krijgt word het verzacht door de voeding, ik zeg natuurlijk niet dat dit het is, maar ik zou het voor de zekerheid aankaarten... Succes ermee
Ik laat mn zoontje ook lekker beneden slapen hoor. Heb hem in de draagdoek en als hij diep slaapt leg ik hem in de wagenbak. Kindjes dvan die leeftijd hebben echt nog veel mama-veiligheid nodig en dat vind je niet boven, alleen in een bedje. Waarom zou je alles willen gaan kolven? Dan ben je toch veel meer bezig, eerst kolven en dan alsnog een flesje geven, dan alles schoonmaken en uitkoken.
Ik denk ook dat ze in je buurt wil zijn, lekker in de kinderwagenbak laten slapen dus. Ze is nog maar 1,5 week, dan is dat niet slapen heel normaal. Mijn dochter sliep in die periode ook niet veel overdag, ze wilde alleen maar bij mij zijn (af en toe een slokje drinken en voor de rest gedragen worden) en ze deed alleen korte dutjes. Overdag slaapt ze nog altijd bij ons in de kinderwagenbak in de huiskamer. Dan moet ik niet proberen haar in haar bedje in onze slaapkamer te leggen, ze heeft gewoon behoefte aan de dagelijkse geluiden. Slaapt ze 's nachts wel langere stukken? Zolang dat het geval is en ze verder een tevreden indruk maakt, zou ik niet direct gaan denken aan koemelkallergie of (verborgen) reflux. Als ze rustiger wordt als jij er bent, weet je wat er aan de hand is. En het is echt waar, met de maand wordt het makkelijker. Dat je zoveel tijd kwijt bent aan voeden is eigenlijk alleen de eerste drie maanden. Daarna worden de krampjes ook minder er komt er meer regelmaat. Maar het klinkt niet alsof het heel abnormaal is hoor. Probeer haar lekker veel bij je te dragen en haar te voeden op vraag. Fijn ook dat je man zoveel thuis is.
Bij ons werkte een doek veel beter dan de kinderwagenbak. Zeker omdat onze knul eigenlijk een buikslaper is en zichzelf steeds wakker sloeg als hij op zijn rug lag, was een draagoek (naast een puckababy voor de nacht) een uitkomst. Verder zou je kunnen overwegen om naar een osteopaat te gaan. Er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn, maar wie weet zit er ergens een zenuw klem. You never know. Verborgen reflux was ook al genoemd... Krampjes kan ook... Infacol kan helpen en in de draagdoek helpt ook veel. Overigens kan ook dan een puckababy een oplossing zijn. Het moet je wel aanstaan en bij jou en je baby passen