Ik ben nog maar net in verwachting, maar gister bij de hema al heel wat leuke spullejtes gezien die we ook zeker wel nodig gaan hebben.. Wanneer ga je nu beginnen met spullen kopen, waneer richt je de babykamer is?
Zo'n beetje op het "Nu-mag-iedereen-t weten-moment"? Ik liep gister dus tussen die babyspullen en loopt er ook iemand met een zichtbaar bolle buik.. Ergens voelde ik me ongemakkelijk toen.. Maar ben ook wel nieuwsgierig naar wat er zoal te krijgen is..
Joh ik had bij Denyce het meeste al rond de 20 weken en bij Jadey stond alles er al/nog rond 8 weken. Nu ben ik ook al helemaal klaar, begon met 8/9wk aan de babykamer en ben daar erg blij om aangezien ik met 10 weken heftig begon te vloeien en nu beginnende BI heb.
Ik begon met 7 weeken! ik vond het heerlijk al die spuletjes. Kinderwagen kocht ik als eerste met 7 weeken ( erg vroeg) maar ik vond hem zo mooi en hij was toen in de aanbieding! Achteraf ook erg blij als ik kijk wat alles kost ... is het aanschaf bedrag voor alle spullen mooi verdeelt over alle maanden.
Ik ben het met Sylvie eens. Wij zijn ook al begonnen met kopen vlak na de positieve test. Ik kon me echt niet meer inhouden en heb het toen ook al aan familie enzo verteld. Je bent zoveel geld kwijt aan alle spullen dat ik het ook wel erg prettig vond om alles een beetje te verdelen.
Ik ben vanaf week 12 voorzichtig wat dingen gaan kopen. Ik koop steeds een paar dingetjes zodat er nog iets te shoppen overblijft, en de kosten een beetje verdeeld worden Nu ben ik 32 weken en heb nog niet alles in huis (moet nog wat kleertjes, hoeslakentjes en kruikzakken etc. kopen). Leuk hoor, dat babyshoppen...veel plezier
wij zijn rond de 8 weken begonnen met kopen van grote dingen.. wandelwagen en kamertje... rond de 20 weken heb ik alle kleine dingen gekocht zoals hydrofiele luiers enzo.. Kleding heb ik tot de laatste dag gekocht hahaa.. Koopziek!
Wij hebben eigenlijk een heleboel spullen gekocht. Een badje, tummy tub, kinderwagen (is besteld), luieremmer, hydrofieldoeken, slabbers etc. hebben we allemaal al De meubels hebben we al uitgezocht, maar ik wacht nog even met bestellen dat doe ik rond januari/februari.
We hadden zelf een paar kleine dingen gekocht na de 12 weken echo. Maar de grotere (en dus duurdere) spullen hebben we pas na de 20 weken echo besteld. Het idee dat het, voor zover bekend, goed gaat met de kleine, gaf mij een zekerder gevoel met al die grote uitgaven. We hadden de spullen overigens wel al uitgezocht voor de 20 week. De kleinere spulletjes verdeel ik ook een beetje, om overzicht te houden en om de kosten te spreiden. En ik wil in mijn verlof ook nog dingen te doen hebben .
Hier hetzelfde! Voor de 20 weken echo had ik zelf nog niets gekocht voor de baby, beetje nerveus dat het misschien niet goed zou gaan. Nu heb ik natuurlijk voor de 2e al heel wat dingetjes in huis, maar nieuwe spullen kopen is wel nodig maar wanneer, ik weet het nog niet. Nu nog niet, eerst de 12 weken grens passeren.
Ik heb al wel een wandelwagen en maxi cosi gekocht, maar dat was puur omdat het echt teveel geld scheelde. In totaal scheelde het 390 euro! Voor de rest wachten we nog even, alhoewel we al wel precies weten wat we hebben willen qua meubeltjes enzo
Al vanaf het begin ben ik begonnen met kopen, maar echt heel weinig... Dus echt een beetje uit enthousiasme en niet omdat we het nodig hadden. Vanf zo'n 16 weken geloof ik zijn mijn man en ik echt inkopen gaan doen en sinds kort hebben we echt alles in huis. Ik zou je in ieder geval nog niet te veel uitleven, maar alvast wat schattige dingetjes kopen kan heus geen kwaad
Dat dacht ik ook... Maar ik heb 8 weken voor mijn bevalling binnen gezeten met zeer verslechterde en ernstige bekkeninstabiliteit (had er al de hele zwangerschap last van).. kon werkelijk niets meer en alleen maar zitten en liggen... Dus probeer niet TE veel dingen tot je verlof uit te stellen.. voor hetzelfde geld kan je het niet meer...
Ik heb meteen kleine dingetjes gekocht, en na 2 maanden echt elke maand heel veel. Tis zooo duur om het allemaal in 1 keer te kopen, dus ik heb het bewust verdeeld Nu zijn we er klaar voor, alleen nog een elektrische radiator voor boven (woon in een heel oud vrijstaand huis, boven is het steenkoud 'snachts).
Hmmm Dat kan natuurlijk ook nog gebeuren. Maar gelukkig zijn de dingen die ik nog moet doen, ook door een ander te kopen en te doen, daar heb ik gelukkig wel aan gedacht. Ik wil nog wel wat dingetjes knutselen voor op de babykamer, maar dat zijn alleen maar versierseltjes, die kunnen ook wel na de geboorte. Misschien wel niet leuk, maar als het niet anders kan.
wij hadden de kinderwagen al voordat ik zwanger was (oke na de 2de miskraam) maar kleertjes enzo zodra ik het wist, dus met 5,5 week al, ouders en broer/schoonzussen wisten het toen ook al, maar het meeste hebb ik gekocht met zo`n 5 maanden.
weet je dat zon ding een peperdure stroomvreter is? maar ja als je geen andere oplossing hebt moet je wel natuurlijk...
Na de 20 weken echo zijn wij gaan shoppen. Toen ik zo'n 35 weken zwanger was hadden we alles in huis.