boxkleed wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yc86, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yc86

    Yc86 Actief lid

    15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    moet je het boxkleed ook eerst wassen voor gebruik? en zo ja, hoe krijg je dat voor elkaar dat het netjes blijft? het is z'n groot lomp ding om in de wasmachine te proppen.
     
  2. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Toch gewoon proppen :D. En dan op een kort programma. Ik moet wel zeggen dat mijn duurdere prenatal-kleed er met een losse naad uit kwam, dus daar baalde ik van, maar ik wilde het toch perse gewassen hebben, het kan wel op de grond hebben gelegen in de winkel.

    Overigens heb ik er later nog wat goedkope wibra boxkleden bij gekocht, om op elkaar te kunnen liggen zodat de box iets zachter werd, en die zijn me toch fijn! Heerlijk zacht en kunnen probleemloos in de wasmachine EN zelfs in de droger.
     
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    yup.. ik zou het wel doen :)
    en als je kleine een keertje erop spuugd gooi je hem toch ook in de wasmachine?

    ik was ze op kort progamma, en dan gewoon ergens overheen leggen om te drogen
     
  4. Aurora2013

    Aurora2013 Niet meer actief

    wij hebben ook 2 goedkope boxkleden op elkaar gelegd. De tijd dat hij er in zit is minimaal. Hij speelt liever op zijn speelkleed. Ze kunnen makkelijk in de wasmachine en ik de droger. Ik wissel ze af welke er bovenop ligt.
     
  5. logo

    logo Niet meer actief

    Heb ik wel gedaan met nijntje boxkleed inclusief spiegel en ring.
    Fijn neutral wasmiddel en wol programma 30 graden.
    Ziet er helemaal goed uit! :)
     
  6. caat

    caat Fanatiek lid

    5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    kort programma, niet te heet en dan uithangen, gaat prima. Ik was ze hier regelmatig, omdat we er eentje hebben die veel spuugt..... maar daar zijn de 2 reserves goed voor
     
  7. liefsvanmama

    liefsvanmama Niet meer actief

    Ja in de fabriek is het ook echt niet schoon. Wel een wol of fijn programma met weinig centrifuge
     
  8. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.011
    291
    83
    jahoor lekker fris, straks met de baby zal je m toch ook moeten wassen . Hier 30 graden wasprogramma, erin proppen en daarna gewoon eruit halen en laten drogen over een rek of op de grond leggen.
    We hebben 2 dikke (koeka) kleden dat duurt wel 2 dagen eer het droog is, tenzij we het op de vloerverwarming leggen dan is het met een dagje droog (tip)
    Kleden blijven hier gewoon mooi en tig keer gewassen.
     
  9. Yc86

    Yc86 Actief lid

    15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    okee mooi, dan doe ik het gewoon op een kort programma en hang hem daarna uit. Zal indd wel lang nat blijven want we hebben een dikke van baby's only en koeka
     
  10. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier gaat mijn boxkleed regelmatig de was in! Blijven gewoon mooi. Kort programma 30 graden, even centrifugeren en dan liggen laten drogen. Heb er een van Koeka en een van Isi mini en blijven allebei mooi, ook van kleur.
     
  11. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik waste de boxkleden ook regelmatig uit, en dan op 40 graden en kort programma. En ze zien er nog steeds mooi uit
     

Deel Deze Pagina