Flessen en spenen..?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Audrey2014, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik ben druk aan het zoeken waar wat het goedkoopst is en wat we wel en niet van merk willen etc.

Nu kwam ik de zuigflessen tegen
    4 stuks met spenen..
    Nu vraag ik me af, ben ik er wel 4 nodig?
    Aangezien ik echt voor borstvoeding wil gaan en ik heel veel thuis ben
    weet ik dus niet zeker of ik er dan bijv wel 4 nodig ben..?
    Wat denken jullie?

en hoe zit dat nou met een borstkolf?
    Is t een must om aan te schaffen, kan het goedkoper dan dat ik ze zie op internet. .?

2. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Hoi
    Ik zal nog even niks aanschaffen. Ik wilde ook borstvoeding geven, maar mijn kleine meid kwam 4,5 week te vroeg. Bij 34 weken bleek ze in een stuit te liggen en na een draaipoging braken de dag erna mijn vliezen. Een halve week later kreeg ik weeen en is ze gehaald met een keizersnede. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat je niet weet hoe je zwangerschap gaat lopen en je dadelijk dingen voor niks hebt aangeschaft.

4,5 week te vroeg en een keizersnede is geen geode combin voor bv. Ik was dus aangewezen op de fles, nadat ze eerst sondevoeding heeft gehad.

Wat ik een hele fijne fles vindt en die ze nu ook gebruikt, is de MAM fles, anti colic, te koop bij de kruidvat en trekpleister. Deze fles steriliseert zichzelf in de magnetron, is tegen krampjes en heeft een hele zachte speen. Absoluut het proberen waard!

Als je 1 fles koopt, is het altijd goed.

Een borstkolf zou ik ook pas aanschaffen als het echt goed op gang is. In het begin heb je geen kolf nodig, en zowel, dan kan je een kolf huren de eerste tijd. Heb ik ook 3 dagen gedaan, daarna gestopt. Dit is veel goedkoper dan een kolf gelijk aanschaffen.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips, en geniet nog even van je zwangerschap!

3. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Ik ben gelijk flesvoeding gaan geven. Maar zou zelf geen borstkolf kopen voordat de baby er is. Straks lukt er iets niet en zit je met een dure kolf. Een kolf is ook zo bijgekocht, mocht je hem toch nodig hebben.
    Wij hebben zelf hier de flesjes van Advent natural. Erg blij mee, Niké drinkt hier heel goed uit.

Zou 1 flesje kopen voor het geval dat en de rest later bijkopen als je het nodig blijkt te hebben.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je borstvoeding gaat geven hoef je geen flessen en kunstvoeding van te voren aan te schaffen, en al helemaal geen 4 stuks! Vaak krijg je al als reclame een fles in zo'n doos. En eentje is zat.

Kolf, hangt er van af...ga je die ook echt gebruiken (ga je straks werken)? Als het maar voor af en toe is, probeer dan te leren hoe je gewoon met de hand melk uit je borstem masseert.
    Mocht je in de kraamweek een kolf nodig hebben (bijvoorbeeld bij vroeggeboorte) dan heb je meer aan een sterke huurkolf. Zo'n ziekenhuiskolf kan je bv op gang helpen als je kind dat om de een of andere reden (nog) niet kan.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    vaak krijg je flessen al in je gratis pakketten, dat is prima om mee te beginnen als je eigenlijk bv wil geven!
    en een kolf zou ik ook niet kopen, misschien vast een beetje orienteren wat je wel en niet wilt maar meer niets.

zonde om veel geld uit te geven voor niks.

ik heb fles voeding gegeven en had maar 2 flessen! meer dan genoeg hoor!

6. elliebelly

elliebelly Actief lid

11 sep 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
    En zoals volgens mij wel meer mensen aanraden: koop nooit meerdere flessen van één (duur) merk. Als ze niet bevallen zit je met een hoop van die flessen opgezadeld. Wij hadden de set van Tommie Tippee. Alleen na 2-3 keer voeden zijn we overgestapt naar de flessen van Difrax.

7. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Net als hierboven al gezegd zou ik geen kolf aanschaffen. Mocht het nodig kan de kraamzorg en vk je adviseren in de kraamweek wat je zonodig aan kan schaffen. Als je veel thuis bent heb je in principe geen kolf nodig en al helemaal niet gelijk. Tenzij de boel niet goed op gang komt, maar dan is er dus de huurmogelijkheid.
    Ik zou het zelf bij de flesjes uit de proefpakketten houden, ook een flesje is indien nodig zo gekocht ;)

8. hanneke7

hanneke7 Lid

9 jul 2012
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik zou inderdaad niet te veel flessen aanschaffen, je weet niet welke je baby het beste pakt.

en het wordt geadviseerd om pas een kolf te kopen als je bv goed op gang gekomen is. Dit advies heb ik in de wind geslagen omdat ik een hele mooie aanbieding zag op een Avent handkolf. En wat ben ik blij dat ik die gekocht heb voordat mijn kindje geboren was!!!!!!!!!!
    onze eerste nacht thuis was een ramp! vanwege stuwing en vlakke tepels lukte het Rik niet om te drinken. Drama! Hij kreeg zelfs koorts van de dorst/honger. Heb ik om 1 uur 's nachts met mijn man de kolf uitgekookt en in elkaar gezet. Heeft Rik toch kunnen drinken en is daarna ook heerlijk in slaap gevallen.

conclusie: doe wat jou het beste lijkt, een advies is slechts een advies :)

9. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    als je van plan bent om borstvoeding te geven zou ik 1 hoogstens 2 flessen in huis hebben voor het geval dat de borstvoeding niet lukt.
    ik zelf heb gewoon fles voeding gegeven, en had 3 flessen in huis, 1 kleintje en 2 grootte, ze drinkt nu al niet meer uit de kleine. en de grootte doe ik dan om en om in de vaatwasser, dat vind ik wel ideaal

10. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik twijfel nog heel erg of ik wel borstvoeding wil geven. Zie er op dit moment heel erg tegenop. Dus zit ook sterk aan kolven te denken of flesvoeding. Ik heb nu wat flessen bij elkaar gespaard, die we overal gratis bij gekregen hebben.
    Wat ik me net afvroeg is, hebben jullie van te voren een pak flesvoeding in huis gehaald en zo ja, welke? Want bij ons zijn de winkels op zondag gesloten en bedacht ineens, wat als ze op zondag geboren wordt of wat als ik op een zondag naar huis zou mogen uit het ziekenhuis? Kan moeilijk tegen zo'n kleintje zeggen dat ze een dag geen eten krijgt....
    Ik kwam tegen dat je eventueel Friso of Nutrilon aan kan schaffen, omdat dit door ziekenhuizen ook gebruikt wordt. Maar hypoallergeen eigen merk zou toch ook een optie kunnen zijn (kwam tegen dat die beter zou zijn dan de gewone).
    Wat is jullie ervaring of advies?

11. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Dankjewel voor jullie adviezen,
    ik heb het net met me partner besproken en we gaan toch maar 1 aanschaffen en zullen verder gewoon bekijken hoe het gaat.
    Kolf ga ik dus ook nog niet aanschaffen,
    dan wacht ik daar toch echt mee tot het echt nodig is.

Deel Deze Pagina