Doorslikken tandpasta??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissX28, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Even een vraagje over tandpasta...

Ons mannetje is 7 maanden en sinds hij z'n eerste tandje heeft, poetsen we die 's avonds. Maar goed, hij slikt natuurlijk die tandpasta door. Ik neem aan dat dat geen kwaad kan? We doen er maar een klein beetje op hoor, maar toch.

Weet iemand of dit kwaad kan? Haha, ik zou eigenlijk niet weten hoe anders. Hij ziet me aankomen met een bekertje: "wil je even spoelen schat?" Haha!

Groetjes, MissX

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tandpasta speciaal voor kinderen mag idd gewoon doorgeslikt worden, je kan evt ook even een paar slokjes drinken laten drinken om het goed weg te spoelen en om het te verdunnen ;).

Mocht je het geen fijn gevoel vinden dat ze het binnen krijgen (de ingredienten ervan dus) kan je ook kijken voor een tandpasta met alleen natuurlijke middelen (weleda).

3. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja, we gebruiken idd wel peutertandpasta. Bedankt voor je reactie! Wist niet dat het ook bestond op basis van natuurlijke middelen!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ook pas sinds kort :)! Gelezen van iemand hier op het forum.

5. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    als je idd klen beetje gebruikt en maar 1x pd dan is het niet erg. wel idd peutertandpasta.

6. 894hi

894hi Niet meer actief

elmex hebben ze speciaal gemaakt dat het geen aandrang krijgt om doorgeslikt te worden... mja dat is ook een van de smerigste tandpasta geloof ik... wij hebben weleda ...tja die sabbelt ze ook van dr borsteltje af... hier hebben wij geen teletubbie tandpasta ofzo.. dat ruikt zo zoet :S

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord (tot 1.5 jr geleden als tandartsassistente gewerkt). Ben ook wel benieuwd hoe je een kindje leert het uit te spugen eigenlijk, tis ons tot nog toe niet gelukt.

En smerig? Ik vind hem totaal niet smerig, vind het gewoon naar mint tandpasta smaken :)!

Wij gebruiken dus idd altijd elmex idd ;)!

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hier ook Elmex op aanraden van de tandarts. Hij zei er nog expliciet bij dat we maar een piepklein beetje hoeven te gebruiken. Emme spuugt het inderdaad vaak uit, maar dat is meer omdat ze ons dat ziet doen als we poetsen en zij dat dan natuurlijk ook wil.

Pim

9. 894hi

894hi Niet meer actief

ik zelf vond ze als kind heel smerig... haha
    maar dat was ook een aantal jaar terug hoor.. nooit zelf meer gekocht ofzo.

ik heb hier een foldertje liggen van elmex waar dat in stond...

het heeft een verlaagd fluoridegehalte in lijn met de richtlijnen van het ivoren kruis en heeft een aangename , milde mintsmaak die kinderen NIET aanzet tot het inslikken van de tandpasta

dit is een foldertje die ik kreeg van de tandards voor haar met zo een mini tube.

en vraag me niet hoe je ze dat laat uitspugen :p
    las het ook maar toevallig

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, nouja heb ik nog nooit gehoord dus :D! Ik vind hem dus idd echt niet vies, en de kids ook niet ;) die slikken het ook gewoon door, haha!

En dat van het uitspugen was met een dikke vette knipoog bedoeld he :p!

11. Skye

Skye Niet meer actief

Ik poets alleen met water!!!!

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij poetsen ook met Elmex. Ik vind het een fijne tandpasta. Er schijnen ook tandpasta's met smaakjes te zijn. Dat lijkt me dus helemaal niks. Als ze later met 'grote mensen' tandpasta moeten poetsen, 'lusten' ze dat niet en heb je misschien wel grote moeite om ze daar aan te laten wennen.

13. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Volgens onze tandarts moet je vanaf het begin af aan gewoon met peutertandpasta poetsen en zij raadt altijd Elmex aan. Het is heel belangrijk om het melkgebit goed te beschermen tegen gaatjes, want daardoor wordt het normale gebit ook sterker, heb ik altijd begrepen. In peutertandpasta zit een aangepaste hoeveelheid fluoride zodat het niet schadelijk is voor kindjes om door te slikken, maar de tandjes wel goed beschermd tegen gaatjes. Voor zover ik heb begrepen zit er in de Weleda Kindertandpasta geen fluoride, dus die biedt minder bescherming tegen gaatjes.

14. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij gebruiken dus ook de peutertandpasta van Elmex en Jesper vond het meteen al heerlijk! Volgens mij ziet hij het als een lolly ofzo, die tandenborstel. Als hij het ding ziet doet hij z'n mondje al open.

Lijkt mij wel belangrijk dat er idd wat fluoride inzit...?

15. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Sinds een week hebben wij elmex en onze dame vind hem niet lekker en laat hiermee ook niet meer haar tandjes poetsen... Dus weer terug naar haar oude vertrouwde prodent tandpasta(teletubbie)

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier vond dochterlief juist die teletubbie tandpasta vies en de elmex heel lekker (ze zuigt het meteen van de tandenborstel af).

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hier ook de teletubbie tandpasta en mijn zoon van ruim 2 jaar slikt hem nog steeds door... Geen idee hoe ik het hem moet laten uitspugen.

Heb ook zo'n kleine proefverpakking Elmex en zal dat eens proberen, kijken wat hij dan doet :)

18. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier wordt de teletubbie tandpasta ook gretig van de tandenborstel gesnoept.
    Ze spuugt (poging tot) het alleen uit als ze mij dat ook ziet doen maar dat is meer spuug dan tandpasta volgens mij dan.
    Want die tandpasta is dan allang foetsie.

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik smeer met mn vinger de tandpasta op haar tanden (ze heeft er nu 16, heel karweitje dus :D en dan ga ik er met de borstel langs. Als ik de tandpasta op de borstel doet zuigt ze het gelijk naar binnen. Wij wisselen de pasta af, de ene avond krijgt ze elmex en de andere avond teletubbie. Ze vindt het allebei smullen.... :D

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier slikt ze het ook door, maar kan geen kwaad omdat het tandpasta is apart voor baby's en kleine kinderen.

Deel Deze Pagina