bondolino is mijn dochter te klein?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maartje25, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo

Ik heb vandaag de bondolino binnen gekregen en uitgeprobeerd..nu vraag ik me wat dingen af...

* mijn dochter is 52 cm en 3700 gram..ik lees op internet dat ze groter moeten zijn voor de bondolino??
    Ze komt met haar hoofdje niet boven de rand van de 'klep' uit
    Ze zit zeg maar echt verstopt..

* ik heb haae voetjes in de zak maar dat blijkt ook niet goed te zijn? Is dat zo?
    * je moet het touw knopen ONDER de voetjes of onder de billen?

* haar hakjes zitten dichtbij elkaar klopt dat?

* ik voel dat ik wel last krijg van mn rug (midden) doe ik wat verkeerd?

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Kun je de heupband een keer omslaan zodat het rugpand iets korter wordt? Dan zakt ze er minder ver in.

De voetjes mogen er bij voorkeur vanaf de geboorte uit, maar alleen als dat makkelijk gaat en je niks hoeft te forceren. Als je merkt dat je dochter haar benen nog bij elkaar houdt kun je de voetjes er de eerste weken in laten.

Je knoopt de band volgens mij onder de billen als haar voetjes er uit zijn. In ieder geval nooit op haar rug.

Het dragen moet je opbouwen, het is logisch dat je spieren in het begin even moeten wennen.

Als je nog twijfelt of ze er goed in zit kun je een fotootje plaatsen, of een draagconsulent vragen. Die hebben vaak wel inloopspreekuren.

3. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Er zijn op fb ook groepen waar ze je kunnen helpen.. bijv. Dragen&friends

4. maartje25

Ze gaat, als ik haar op mn buik leg, automatisch met haar beentjes in de 'kikkerhouding' dus daarom heb ik ook de voetjes erin gedaan.
    Ik zal eens googlen waar er een draagcobsulent hier in de buurt zit... ik wil haar n.m. wel goed dragen zonder dat er iets kwaad kan

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    #5 MadeInUSA, 14 nov 2014
    Laatst bewerkt: 14 nov 2014
    Je hebt het klepje wel gewoon omlaag gevouwen toch? Dat je een omslagje hebt zeg maar? Dan kan ik me haast niet voorstellen dat ze er niet bovenuit komt. Dat klepje is voor het steunen van het hoofdje als grotere kids slapen op je rug, en ik gebruik m als zonnescherm.

Je zult vanzelf zien dat ze over een paar weken niet meer zo kikkert, dan kan je de beentjes eruit doen.

De band knoop je onder je kindje, ik sla m over de heupband.

Mbt je rug - heb je je kindje goed strak geknoopt? Je moet je kindje echt stevig tegen je aan hebben. J moet makkelijk een kusje op haar hoofdje kunnen geven en ze mag niet verder zakken tijdens het dragen.

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    mijn dochter zat pas vanaf 7 weken prettig in de bondo, ik had het bijna opgegeven maar blij dat ik ben blijven proberen! daarvoor was ze gewoon nog net even te mini.

7. maartje25

Ik had hem inderdaad niet strak genoeg... vanmorgen weer even geprobeerd en de pijn in de rug was minder. De schouderbanden zijn voor mij erg breed maar voor mijn man uitermate goed! We hebben dus toch besloten hem te houden...ik zie aan haar dat ze er heerlijk in zit...al moet ik zeggen dat ik de beentjes eruit een wat fijner gevoel vind geven...dan worden haar voetjes niet geplet naar mijn idee...

Ik zag op youtube dat je kindje het beste 56 cm kan zijn. Mijn dochter is nu 52 cm dus we moeten nog even wachten... verder lees ik op internet dat veel mensen zeggen dat ze vaak met 6 weken pas echt goed in de drager zitten...dat zal dus best wel kunnen kloppen qua lengte...

een ding is zeker...het is wel super gezellig :D

Deel Deze Pagina