Stomme jongenskleding!!!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linana, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Om een lang verhaal kort te maken:

Gisteren wezen shoppen voor de kleine, op zoek naar rompers en wat leuke zomerse kleertjes.
    En echt elke winkel waar ik kom staat 6 meter aan meisjeskleding en slechts 1 lullige stelling voor jongens, of een klein hoekje :x
    Komt nog eens bij dat ik een gruwelijke hekel heb aan nijntje, beertjes en andere zachtzinnig spul op rompers/shirts/pyjama's en dan is de keus helemaal beperkt ;)

Er zijn momenten dat ik helemaal dol word van het shoppen; allemaal leuke dingen. Maar op dit moment erger ik me rot.

Ben ik nou de enige die zich zo irriteert aan die jumbo collectie voor meisjes overal en de matige hoeveelheid jongenskleertjes?
    En is dit in alle landen zo? Ik zit er serieus over na te denken om maar gewoon eens in de 3 maanden richting duitsland te gaan (we wonen in Assen, dus dan is dat niet zo heel ver :))

2. Blays

Blays Niet meer actief

Ik vind hier ook heel erg weinig leuke, stoere kleertjes voor jongens hoor! En inderdaad, er zijn nu zoveel meisjeskleren! Maar meisjes hebben ook veel meer verschillende kledingstukken; rokken, jurkjes, tuniekjes, tshirts, spaghetti tops, leggings etc. etc.
    Jongens hebben spijkerbroeken, tshirts, bloesjes en dat was het wel zo'n beetje.. Erg jammer! Loop ook vaak gefrustreerd de winkels uit haha :p
    Ik vind Nijntje dan nog wel leuk, maar dan grijs of blauw :p Maar beertjes en al die zoete dingen vind ik ook niks! Lekker stoer, daar hou ik van! :D

Wij gaan inderdaad ook veel naar Duitsland en daar heb je wel iets meer keuze! En minder zoetsappig, behalve dat echte kleine babyspul, maatje 50-56, maar jou kleine is al 3 maand dus denk dat je daar wel beter slaagt ;)
    En nog een voordeel, het is er goedkoper dan hier! Dus nog meer stoere kleertjes voor je mannetje ;)

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vond Zara echt een uitkomst, online bestellen.
    Nu hij groter is ook H&M maar toen hij echt mini was vond ik dat ook wat te zoetsappig. Hema vind ik nu niet leuk (collectie vorig jaar wel). Verder online veel Sales afstruinen naar merken voor mooie prijsjes.. Wibra heeft trouwens ook nog wel wat, Zeeman vind ik bijvoorbeeld weer niets voor jongetjes.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier hangt ook veeeeel meer voor meiden.

Enige waar ik nog redelijk kan slagen is de v&d bij ons. Die heeft wel wat stoerdere jongens kleren en niet met beertjes etc.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Noppies! En de Primark heeft echt veel leuke dingen voor jongens (en minder voor meisjes, vind ik zelf), maar dat is vanuit Assen niet echt goed te doen... H&M vind ik soms ook leuke dingen hebben en Hema ook wel. En qua rompers vind ik de Prénatal op het moment leuke rompers hebben, Hema ook wel iets, maar vind ik zelf wat minder. En merken als Z8, Beebielove, Claesen's ed kun je ook goed online bestellen, vaak met meer korting dan in de winkel.

Maar goed, ik heb zelf twee meiden...dus ik heb makkelijk praten (al kan ik je vertellen dat de kleding voor meiden op dit moment ook erg tegen valt...). ;)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had eerst een meid, daarna een jongen en ja ik vind het ook tegenvallen.
    Ik haat ook nijntje, cars ed op kleding.
    Ik koop vaak in een winkel waar ze just small verkopen (kijk op www.persival.nl voor de adressen) en verder vingino en benetton hebben nog wel leuke dingen... oja en z8 is ook wel ok som.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het trouwens wel logisch dat er meer meidendingen zijn. Voor jongens heb je shirts en broeken, thats it.
    Voor meiden heb je daarnaast nog jurken, rokken, tunieken, leggings, jumpsuits en haaraccessoires.
    Maar ik zeg ook eerlijk ik shop veel meer voor mijn meisje dan voor mijn jongen... vind het zoooo saaaaaai (ik moet van mijn man af en toe verplicht shoppen voor ons zoontje haha)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind juist dat er zoveel stomme stoere jongenskleding te koop is, terwijl een baby juist even schattig en lief mag zijn?

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    C&A en Prénatal hebben genoeg lief en schattig. ;):)

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ducky Beau, Imps en Elfs, Kleertjes.com en winkels: V&D, H&M, Name It, kan er allemaal geweldig slagen voor mijn jochies!

Vind trouwens dat schattige juist leuk, baal nogsteeds dat er zo veel spijkerbroekjes(vind ik echt niks) en geen lekkere zachte broekjes te krijgen zijn. Een grietje kan je nog een legging aandoen maar waarom moet mijn kleine ventje nu al van die stugge dingen aan? Maargoed, opzich hebben deze merken ook wel stoerder spul hoor!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    suusjeuh ja dat vind ik ook wel hoor. Ik had in het begin ook vooral veel zachte lichte kleuren. Nu wel vaak spijkerbroeken maar dat lijkt me voor hem zelf ook fijner met kruipen enzo

12. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    toen wij hoorde dat wij een jongen kregen , was de eerste gedachte die door mijn hoofd schoot van dat word moeilijk leuke kleren kopen .
    ik hou ook niet zo van beertjes , nijntje vind ik nog wel schattig maar niet om een hele kast vol van te hebben ...

maar ik moet zegen dat ik het nu wel vind mee vallen als je de kast van de kleine ziet is het wel duidelijk dat je goed kan slagen ;)
    ik ben vooral leuk geslaagt bij primarkt , hema , prenatal , lief en old navy en walmart ( laatste twee zijn in amerika;)) .... maar je moet gewoon even goed kijken en mischien wat meer online winkelen !

13. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik heb precies hetzelfde! Er mag best wat meer variatie komen in de jongenskledij!
    Maar ja, bij mannenkleding is het precies eender natuurlijk.

Ik ben trouwens ook niet van de nijntje kleding en ander zoetsappig spul.
    Mijn ventje is een stoer kereltje, zo ziet hij er gewoon uit.
    Het moet wel zacht zijn, dus hij heeft spijkerbroekjes, maar zonder knopen en ritsen.

14. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb ooit gehoord dat uit onderzoek is bewezen dat moeders meer shoppen voor hun dochter dan zoon...

ONZIN!!! ik shop net zo hard voor me zoon heb alleen maar een jongen en krijg nu weer een jongen...
    ik erge me ook altijd dood aan de niet leuke stomme nijtjes kleding..
    Ik bestel de laatste tijd veel online kleding of ga naar de markt daar zijn temninsten nog wel leuke kleding of bij H&M hebben ze nu ook leuke kleding voor jongens... Siske de rat stijl echt zo gaaf maar wil het kopen voor deze omdat het maar tot maat 86 gaat maar de kleine maatjes waren al weg snik snik...
    onze zoon heeft nu maat 98 we gaan vaak ook kijken bij gabbertje hier in arnhem hebben ze ook altijd leuke dingen of coolcat junior... ik koop ook altijd 1 maar groter broeken ken ej nog kleinermaken zodat ze niet afzakken en shirt 1 maat groter is wel lekker met dit weer...

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind er ook niks aan. Voor een jongen is het al gauw donker: Grijs, zwart, blauw of donkerblauw.. Terwijl ik dat kleurige jongetje liever in knalblauw, knalrood, knalgroen, oranje, dat soort kleuren hijs. Staat hem prachtig!
    Ik shop vaak bij de zeeman omdat dat betaalbaar is en meestal precies lang genoeg meegaat. Maar soms kom ik er en dan hangen er van die borden boven de kinderkleding "MEISJE" en "JONGEN". Bij de jongens hangen dan spaghetti topjes en roze jurkjes. Was er bij de meisjes niet al genoeg plek??
    Kortom er is dan gewoon géén jongenskleding. Kan me er zo kwaad om maken maar ach dat is ook zonde van mijn tijd.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    knalkleuren hebben ze wel bij just small hoor... ik hou van knalroze (ja roze!) voor mijn zoontje en knalblauw. En ik heb genoeg...

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    volgens mij ben ik de enigste die er geen last van heeft! Ik kan voor mijn zoon sneller slagen als voor mijn dochter.

Ik slaag meestal bij de H&M c&a kleertjes.com name it v&d

Voor mijn dochter is het vaak te tuttig en dat vind ik niet mooi haha

Maar je hebt voor meiden idd wel meer keuze

19. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Zo herkenbaar dit! Sinds wij weten dat het een jongetje wordt voor hem gaan shoppen, maar soms vind ik het echt moeilijk.
    Voor meiden zie ik massa's kleertjes in vrolijke kleuren en printjes, voor jongens vind ik het vaak maar somber. Sommige merken lijken alleen maar grijs, donkerblauw en rood te verkopen voor jongens. Misschien leuk als ons ventje straks wat groter is, maar nu wil ik graag kleuren zoals aqua en lime. Vooralsnog heb ik wat kleertjes van Noppies, Mexx, Lief! en Name it gevonden. En gelukkig vind ik voor een pasgeboren baby Nijntje nog wel leuk, dus daar hangt ook een pakje van klaar.

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Voor een jongetje heb je gewoon wat minder mogelijkheden dan met een meisje. Daardoor heeft dochter ook meer in haar kast dan zoonlief. Mijn zoontje zit nog in de babymaten (74/80), maar is wel bijna 2, ik vind dus beertjes en andere babydingen niet meer geschikt, hield er ook nooit van (nijntje vind ik nog wel leuk, maar niet alles hoor). En shirts met grote prints over universiteiten en sportteams vind ik ook niet leuk.

Ik slaag altijd wel bij v&d (maar deze keer ook niet vorig jaar had hij er leuke shirts van en dit jaar ook, maar vorig jaar in de opruiming al gekocht), Zara (maar zag nu online ook weinig leuks), h&m ben ik deze keer goed geslaagd en jola (just small). En soms weleens wat bij de Hema.

Rompers heb ik het liefst van petite bateau en van de c&a, die van de hema zijn zoonlief veel te breed.

Zoonlief draagt vandaag een knalblauw t-shirt met een korte broek met ruitjes waarin ook blauw zit, super vrolijk hoor.Ik vind het helemaal niet dat je alleen saie kleuren kunt kopen. Zoonlief heeft veel fel blauw, knalrood, geel, oranje, roze (groen niet want dat staat hem niet). Natuurlijk ook wel donkere kleuren en grijs.

Deel Deze Pagina