Hallo meiden, Ik heb een vraagje. Wij hebben helaas een geschiedenis met ons zoontje vanaf 6 weken aan zh opnames. Eerst hersenvliesontsteking en daarna urineweginfecties ( hij heeft een vergroot nierkelkje daardoor krijgt hij dit sneller) Nu had hij vandaag koorts 38.1 , ik raak hierdoor weer helemaal gestressd en heb dan zoiets wat nu?? Heb hele slechte ervaringen met koorts. Nu zei mijn man leg hem in zijn pyama zonder dekentje in zijn bedje. Op zijn kamertje is het 21 graden momenteel. Ik ging hem daarnet na 45 min weer de temperatuur opmeten heeft hij ineens nog maar een temperatuur van 36,2. Dus nu weer het dekentje goed op hem gelegd. Maar ik maak me dus best wel zorgen. Ben de vorige keer telkens naar de ehbo gegaan, helaas ook telkens gelijk. Maar wat moet ik in deze situatie doen. Heeft er iemand ervaring mee? Groetjes OW
Hier helaas ook ervaring met een kleintje met hersenvliesontsteking. Bij mijn zoontje is het ook vaak voorgekomen dat hij het ene moment 40 graden koorts had en vlak daarna weer ondertemperatuur. Dit hebben we ook met de kinderarts besproken en het schijnt heel normaal te zijn. De hersenen zijn dan een beetje in de war en moeten weer opnieuw balans vinden qua temperatuur. Je hoeft er (voor zover ik weet) niet van te schrikken, maar ik zou wel proberen zoveel mogelijk de schommelingen proberen te voorkomen. Dus niet bij koorts in eens heel koud aankleden. Je kunt dan beter ademende kleding aandoen en niet teveel laagjes en dan van tijd tot tijd kijken hoe zijn temperatuur zich hersteld. Sterkte ermee!
Bedankt meid!!! Wat erg dat jullie zoontje ook hersenvliesontsteking heeft gehad. Afschuwelijk iets heh brrr en je blijft er zo bang door. Ik ga hem zo weer ff temperaturen om te kijken of het al iets beter is. Ik heb hem idd ook zijn romper en zijn pyama erover dus idd niet te veel laagjes. Nogmaals harstikke bedankt!!!
Mijn zoontje heeft dat ook snel. Eerst koorts en daarna ondertemp. Vaak zit hij dan op 35.8 Hij voelt dan koud aan en soms krijgt hij blauwe lippen en handen. De eerste keer schrok ik daar erg van. Ook voelde hij zich met de lage temp niet lekker. Ik heb hem bij me genomen en een deken over hem heen gelegd. Hij bleef rustig tegen me aan liggen.
Graag gedaan hoor! Gaat het inmiddels beter met je kind? Hersenvliesontstekingis inderdaad erg schrikken. Je hebt dan gevoeld hoe kwetsbaar zo'n kleintje is en dat maakt je toch wat angstiger.
Het heeft toch wel tot 6 uur 's ochtend geduurd dat de temp hoger was. Ja was echt schrikken hij was net 3 weken thuis van de couveuse afdeling.