hoi allemaal, Terwijl het nog niet zo lang geleden is allemaal ben ik helemaal vergeten wat ong een normaal termijn is om het kamertje te poetsen en de kleding te gaan wassen en inruimen ( wil vooral het laatste weten) Het begint eigenlijk nu een beetje te kriebelen om de kleertjes te gaan ophangen ipv in dozen te hebben maar ben pas bijna 28 weken en vraag me af of het niet nog veel te vroeg is
Geen idee wat “normaal” is maar ik ben “pas” gaan wassen en inruimen in mijn verlof. De afgelopen 1,5 week dus . Heel veel eerder leek mij niet zinvol want dan ligt het weken in de kast en ik had zo’n vermoeden dat ik het dan ongeveer nu allemaal weer opnieuw zou gaan doen .
Bij de eerste met 20weken met de kamer begonnen en 30 weken met wassen. Nu de 4de nog nergens mee begonnen alleen met wat kleertjes shoppen. Nu 24 weken. Denk dat ik rond 34 weken vanaf mijn verlof ga wassen en inruimen
Kamertje is hier al maanden klaar, kast is ook ingeruimd. Bedje moet ik nog wel doen. Maar dat doe ik over twee weken, dan is de kraamzorg geweest en gaat zijn ledikant naar mijn slaapkamer. (Daar gaat hij eerst slapen, kan ik hem goed in de gaten houden) En overdag in de box, of in zijn eigen kamer. (In een ander ledikantje) Moet alleen nog alle kaartjes van de kleertjes halen en het wassen. Maar dat doe ik het liefst zo laat mogelijk. (Anders dan "moet" ik het weer wassen)
Nu 31 weken zwanger van de tweede en het enige wat we tot nu toe gedaan hebben is de kleertjes van de oudste naar beneden gehaald en wat nieuwe spulletjes geshopt. Wiegje komt over paar weekjes bij ons de kamer. Maken verder nog geen kamertje klaar, willen eerst kijken of zoon straks over kan op groot bed als dochter uit wiegje is gegroeid. We moeten onze eigen kasten nog uitzoeken, daar een plank en lade vrij maken voor de spullen van de kleine. De box is de kamer. En dan zijn we klaaaar.
Ik ben met wassen begonnen met 32 weken, die kleertjes blijven echt wel een paar weken fris. Het kamertje was met 30 weken klaar.
Ik heb de meubels van mijn dochtertje na 3 weken (na de geboorte) weer vervangen en de kamer toen ook weer anders ingericht en versierd. De meubels bleken in gebruik te onpraktisch Maar ik had dr wiegje al opgemaakt met 30 weken en haar kledingkast en dergelijk ook ingeruimd. Wat je met t bedje kan doen is er van die schilderfolie overheen hangen, heb ik met al haar meubels gedaan om stof te voorkomen en het hielp goed! Zo kon alles klaar zijn toen ik t wou, ipv dat ik moest wachten.
Wij houden uk de eerste maanden op onze kamer, en zijn een week of 3-4 geleden begonnen met ruimte maken in een kast, hang gedeelte plaatsen, en kleertjes inruimen. Hoezen maxicosi en kinderwagen zijn ook schoon. Commode op onze kamer is sinds vorige week af en ingeruimd. Nu moet de muur achter de commode nog geschilderd, staat komende week op de planning. Omdat ik soms dagen niks kan ivm veel harde buiken en voorweeen doe ik op goede dagen wat dingetjes. Vind het een fijn idee dat alles nu al ligt waar ik het hebben wil Co sleeper hebben we gister opgehaald, die zetten we over een week of 2-3 neer ( meer voor de kleine meid om vast te wennen. Box gaat ook over een week of 2-3 naar beneden.
Hier is ons zoontje van 2 vorige week verhuisd naar zijn nieuwe kamertje op de 2e verdieping. Zo kan hij alvast wennen, maar gaat al prima! Het peuter/juniorbed vind hij ook prachtig Pas de kasten ingeruimd zowel van zoontje als de baby.. Bed staat op klossen ( ideaal met bed verschonen ). Box staat al beneden. Eigenlijk zijn we vrijwel klaar.. Dingen als wiegje opmaken en kleertjes e.d. uitwassen doe ik een paar weken van te voren. De vluchttas voor mij en ons zoontje ga ik wel binnenkort inpakken. (Je weet immers nooit wat er gebeurd en wil dan gelijk weg kunnen ) Heerlijk die nesteldrang
Elke keer is het kamertje in grote lijnen rond de 20 weken af. Dan moeten er nog wel wat laatste dingetjes gedaan worden, maar het merendeel staat. Bij de eerste rond de 35 weken begonnen met de kast. Bij de andere drie had ik de kast met 31/32 weken klaar.
Geen probleem om al te wassen met 28 weken hoor, als het jou rust geeft! Alleen het bedje zou ik nog niet opmaken, want dan ligt het nog 3 maanden stof te vangen Ik had het wel gedaan omdat het er zo schattig uitzag, maar heb het dus voor de bevalling opnieuw moeten wassen.
Ben nu bijna 29 weken. Kleertjes die we nu tweedehands krijgen of kopen gooi ik direct in de was en berg ik daarna stofvrij op. Kleertjes die straks wellicht over kunnen van onze zoon op z'n broertje/zusje ga ik pas ergens de laatste weken wassen. Zo vanaf 36/37 weken ongeveer. En dan ook alleen maar de eerste maten en alleen de unisex kledingstukken, plus misschien een paar kledingstukken die ik echt superleuk vind om ook deze gup mogelijk aan te kunnen trekken. De rest was ik later wel (weten ook nog niet wat het geslacht is). Kamertje wordt nu al regelmatig schoongemaakt en is compleet ingericht, onze zoon verhuist als de baby een paar maanden is van zijn babykamer naar z'n nieuwe kamer. Doe wel nog ff alles een extra keer soppen rond de 37 weken. Tijdens de zwangerschap van onze zoon had ik ook zo'n beetje alles ingericht/schoongemaakt rond de 37 weken. Alleen het bedje pas na de bevalling opgemaakt. Vond t niet fris als dat al stof lag te vergaren.
Het bedje maak ik ook niet op. De kraamzorg haalt het er toch weer af, om voor een schoon bedje te zorgen
Hier kriebelde het al heel lang maar ik heb gewacht tot we terug waren van vakantie (30 WK zwanger) en ben toen als een gek de babykamer gaan stofden, gordijnen wassen, kleertjes wassen en kast en commode opnieuw ingeruimd.. heerlijk om alles op tijd klaar te hebben
Het kamertje is rond de 25 weken geverfd en behangen. De meubels van het kamertje zijn geleverd toen ik 30 weken zwanger was. De uitzet en aankleding voor het kamertje heb ik allemaal gekocht vanaf 30 weken tot aan mn verlof. Het kamertje is nu af. Wassen ben ik meebegonnen in het eerste weekend van mn verlof. Ben nu zo goed als klaar en sinds gisteren staat ook mijn vluchttas klaar
Ik ben mijn nestal drang nog flink de kop aan het indrukken Babykamer in de basis klaar. Muren en vloer af, lamp hangt net als gordijnen. Alleen mijn oudste er tijdelijk heen verhuisd. Want wilden op zijn kamer nog wat aanpassingen doen. Helaas is die nog niet af en tot die tijd moet ik afwachten. Maar hoop met een week of twee eindelijk in de babykamer bezig te kunnen. Dus ledikant van zolder en in elkaar. Alle kleertjes, hydrofielen ed naar beneden wassen en inrichten. En natuurlijk het opleuken van het kamertje. Heb afgelopen maanden van alles verzameld en kan niet wachten dat eindelijk te mogen gebruiken.
Met 25 weken was het kamertje geschilderd, hingen de gordijnen enz. Met 30 weken stonden de meubels en met 31 weken was het decoreren ook af. Alles ligt nu wel in de kasten, maar het moet nog wel gewassen worden.
Gister met 36 weken en 2 dagen was de babykamer klaar. Is ons tweede kindje dus daarom misschien alles wat relaxter gedaan en pas tijdens verlof kleertjes gaan wassen en kamer gaan poetsen enzo.