Hallo, Even een vraagje. Momenteel zwanger van de 2e. Zelf heb ik al een dochtertje van bijna 11 maanden. Wat moet je allemaal aanschaffen voor een 2e?? Ik heb namelijk alles nog bewaard.
Wat nieuwe kleertjes, spenen voor de flessen, luiers (goh ), extra aankleed/verschoonkussen, wat extra hydrofielen, extra autostoel, eventueel duo-kinderwagen? Heel veel meer kam ik niet bedenken
Ik koop geen kleertjes, weten het geslacht niet en heb een paar unisex setjes van de oudste. Wat we tot nu toe wel hebben gekocht: Fietskar i.p.v. een duowagen (ik fiets veel). Ledikantje voor de oudste Aankleedkussen Wiegje (bij de 1e geleend) Wat ik nog ga kopen: Wat nieuwe hydrofielen Een wiegdekentje en lakentje (had ik ook geleend). Verder niet. Autostoel is niet nodig want de oudste is al over naar de vervolgstoel. Wel zijn we bezig met de nieuwe kamer van de oudste dochter, de babykamer laten we zo. Gelukkig hadden we nog een kast en ladekast (als commode).
Ik heb een draagzak inderdaad, maar de kinderwagen gebruik ik hier maar voor een klein stukje en dan kan mijn oudste op het meerijdplankje. Evt. is de fietskar ook een buggy voor dit stuk. Als we samen weggaan hebben we een buggy voor de oudste.
- geboortekaartjes - zwangerschapskleding (als je in een ander seizoen zwanger bent, ik heb geen winterkleding) - familyfix (voor in de auto) - nieuwe kruikendoppen - nieuwe flesjes - alles wat je eigenlijk gemist hebt bij de eerste (in mijn geval een draagdoek en een wipstoeltje)
Ik heb voor de 2e ( is dit keer een meisje) ook wel eea gekocht: Kleine man heeft overigens nieuwe kamer gehad dus babykamer wat opleiden met roze, lakentjes en dekentjes, hydrofielen, flessen, spenen, kleding, boxkleed, aankleedkussen en hoezen, omslagdoek, verder eigenlijk niet zo veel...
Hoezo nu al een extra kinderstoel dan? Tegen de tijd dat de baby aan tafel zit met het eten kan de oudste toch wel op een zitverhoger?