Binnenkort is mijn zoontje 6 maanden en ik wil hem soms wel eens wat vocht geven, bijvoorbeeld als ik denk dat het heel warm is. Nu mag je starten met diksap maar dat wordt vaak toch afgeraden omdat dit toch een dikmaker schijnt te zijn. Ik hoor dan dat je ook thee kan geven, maar welke thee is dan het beste voor een baby? Neem aan geen zwarte thee? Wat geven jullie aan je kindje voor extra vocht? Gewoon water wil de kleine trouwens niet!
Hier drinkt Sietse water en thee,ik geef hem dan fruit wellness van Pickwick,daar zit geen theeine in en hij drinkt het erg graag.
Rooibos, kamille, mint, prinsessenthee en kabouterthee van piramide, anijs thee, en kauwgomballenthee zijn hier wel favoriet. Maar eigenlijk drinkt ze vooral veel water.
Zwarte thee wordt nog wel afgeraden inderdaad. Je kunt wel voor kruidenthee gaan of rooibos. Wel even kijken of het Theine vrij is. Sommige fabrikanten gooien alsnog zwarte thee door de rooibos heen.
Ik gaf mijn dochter ook regelmatig rooibosthee. Ik maakte hier ook wel eens een flesje mee klaar (dus ipv water, deed ik dan rooibosthee bij de melkpoeder) Vond mijn dochter erg lekker en het werkte hier ook goed tegen krampjes en/of obstipatie.