Boxpakjes.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Blondje89, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Wij gebruikten die pakjes als pyama!
    Vanaf dag 1 :)

2. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Hier ook vanaf dag 1 boxpakjes! Ze zaten zo lief.
    De leukste heb ik bij de Prenatal gehaald en de rest bij de C&A. Die zaten het beste bij hem.

3. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn schoonfamilie woont op een tropisch eiland (altijd rond de 30 graden). In januari is daar een baby geboren en waren wij er ook, natuurlijk heb ik hier in nl flink ingeslagen, maar vond ik best lastig, omdat het vooral winterkleding was. Maakt echter heel weinig uit, zo'n pasgeboren baby kan zich nog niet goed warmhouden, dus een tshirt of korte broek is ook bij 30 graden ongeschikt. Bij dikkere kleding deden ze alleen 1 laag aan en bij dunne meerdere lagen.
    Bovendien is de temp binnen ook veel stabieler dan buiten. Ook als het 10 graden vriest in de winter, zit je binnen lekker met 20 graden. En als het buiten 35 graden is, dan is het binnen 23 ofzo...
    Als je zo'n baby in de felle zon zou zetten dan is het een ander verhaal, maar dat mag toch niet.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik vind boxpakjes juist heel handig.
    Veel gemakkelijker met verschonen dat een tshirt en broekje.
    Je doet gewoon de drukknoopjes open, en schuift het pakje omhoog.

Ik heb er juist wel met voetjes, dat is lekker warm.
    Sokjes gaan hier altijd uit. De eerste weken waren de sokjes veel te groot, nu passen ze wel, maar ze gaan nog steeds uit.
    Met zo een boxpakje heeft ze nooit koude voetjes!

Bovendien vindt ik het ook gewoon heel schattig!

Ik heb trouwens wel de meeste velourspakjes. Mijn dochtertje heeft het wel graag warm.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind ze ook geweldig! Eerlijk gezegd, als ik niet buiten ga met hem, dan draagt hij ze de hele dag. Ik vind ze veel makkelijker bij het verschonen omdat je gewoon een paar drukknopen moet openen om de pamper te kunnen verschonen in plaats van een broekje uit te doen etc.
    En liefst met voetjes omdat ze dan geen kousjes moeten dragen en de pijpjes niet naar omhoog kunnen gaan.
    Ik woon in Spanje, het is hier 25 graden en onze jongen draagt ze ook. Als ze van katoen zijn, dan zijn ze zeker niet te warm.
    Trouwens de eerste dagen moet je een baby wat warmer kleden. En meestal ook 1 laagje meer dan dat je zelf draagt. Ik zou er dus wel voor gaan.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Helemaal mee eens!

7. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    #27 lin2011, 31 mei 2013
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
    Feetje heeft n boxpakje waár je de pijpjes kan omslaan dat je dus kan kiezen wel of geen voetje. Beetje lastig uitleggen maar ideaal! Wel duur...
    https://www.google.nl/search?client=safari&hl=nl&biw=1024&bih=644&tbm=isch&ei=w-KoUeH4GcPM0QWi94DoDQ&oq=feetje+boxpakje+&gs_l=img.12...15473.18050.0.19225.19.19.0.0.0.3.116.1409.15j4.19.0...0.0...1c.1.15.img.HXzg6aRLJCU&q=feetje%20boxpakje#biv=i%7C1%3Bd%7COBCY3tQ3odfULM%3A
    Ti's deze!
    Feetje boxpakje roze - Mäuseland Kinderboutique, kinder- en babymode
    Ze noemen het klapvoetjes maar die kan je dus omslaan en heb je een pakje met voetjes. Dit was het eerste pakje van mijn dochter en echt ze heeft het erg veel gedragen. Ze is van begin juni.

8. sjak

sjak Niet meer actief

Ik was er een die boxpakjes haatte! Maar... Als kraamcadeau kregen we er een paar en ik was om! Die van de hema zonder voetjes vind ik super fijn. Maar ik had er ook een paar van de zeeman (die ik als pyama gebruikte) en die zaten ook fijn.
    Als en eventueel wij een tweede zouden mogen krijgen, dan komen er meer boxpakjes voor de eerste maanden.
    (ben nu nog op zoek in de maten 86 en 92, als pyama.... Iemand tips?)

9. Aylen

Aylen Niet meer actief

@sjak, ik heb grote maten kunnen bestellen bij C&A (katoen, met voetjes) en bij H&M (katoen, zonder voetjes. Vorige week nog 2 voor 7,50)

Ik ben vanaf het begin fan van boxpakjes. Heb ook geen probleem met de pasvorm gehad. Het is zeker ideaal met een beweeglijke baby omdat de truitjes, mouwen, broekspijpen etc niet opstropen. Geen gedoe met afvallende sokjes. Lekker veel bewegingsvrijheid omdat er geen elastiek of stugge stof om de buik zit (goed voor motorische ontwikkeling) En het staat gewoon zo schattig!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind ze een verschrikking

11. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ze ontzettend schattig ook wel handig denk ik maar zou er zo ook mee over straat kunnen.
    Oh kan haast niet wachten! :D

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    H&M heeft pyjama-boxpakjes, zowel met korte als lange mouwen.

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik heb ze ook bij de h en m vandaan!

14. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Boxpakjes vond ik ideaal voor in de draagdoek. Gewone truitjes schuiven snel omhoog en gaan dan zo proppen, boxpakjes blijven netjes op de plaats. Ik had er een paar van lief en petit bateau, super schattig!

15. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Bij mn dochter had ik er enkele, en maar af en toe gebruikt, en dan voornamelijk als pyama. Maar dat waren dus ook die velours dingen (decemberkindje) en heel charmant vond ik ze niet.

Zoonlief draagt nu bijna niet anders, maar dan wel de katoenen versie!
    Heb er een hoop, voornamelijk omdat zoonlief een heel bol en gevoelig buikje heeft, en ik me niet voor kan stellen dat een broekje dan lekker zit. En ik vind het juist ideaal met verschonen.

Op internet zijn echt hele leuke merken te vinden met vrolijke en stoere prints.. maar die zijn vaak ook wel wat duurder. Heb daarnaast ook wat van prenatal, v&d, hema, noppies, babygap.. er is echt een hoop te krijgen wat absoluut niet op een pyama lijkt ;)

16. sjak

sjak Niet meer actief

Dank jullie voor de tips!

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    hier ook een groooot boxpakjes fan!!!
    Ze liggen al weer klaar voor mijn dochtertje hoor! Ik vond het ideaal bij mijn zoontje. Niks over zijn hoofdje moeten trekken en geen elastiek over zijn buikje, geen omhoog kruipende kleding. Heerlijk!! Tot een maandje of 7 voornamelijk boxpakjes gedragen!

18. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    ik heb de eerste weken ook boxpakjes gebruikt bij mijn zoontje heerlijk makkelijk en het zit lekker idd zoals al eerder werd genoemd geen knellend elastiek ivm navelstrengklem
    Nu heeft hij nog steeds boxpakjes maar gebruik ik ze als pyama en hij vind het heerlijk.. enne tip de zeeman heeft wel van katoen liggen meestal onderop de stapel van velours heb van de week nog een paar gekocht met korte mouw voor de zomer als pyama

19. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Wij gebruiken boxpakjes alleen als pyjama. Vind het fijn dat dan geen boord in de broek kan knellen en de voetjes lekker warm zijn. Bij de C&A heb je er hele goedkope van normaal katoen.

20. Hier ook een boxpakjes fan, hij heeft best wel een dikke buik, broekjes zitten dan niet lekker.. boxpakjes zitten makkelijker. Maar nu in maat 74 niet zo veel meer te krijgen.

Deel Deze Pagina