Hallo, Ik heb een zoontje van net 1 jaar. Van iedereen hoor ik altijd wat een lief jochie het is en dat is het ook absoluut. Hij kan alleen zo enorm zeuren en jengelen en dan wil hij worden opgetilt. Ik pak hem echt niet op dan maar hij houd het zo een kwartier vol. Dan kruipt hij huilend achter me aan en wordt dan echt boos. Ik wordt er zo kriegel van!! In mijn hoofd schreeuw ik tegen hem van hou nou toch je mond, maar dit houdt ik binnen. Afleiden met speelgoed werkt eventjes, tot ik wegloop of hij weer besluit dat ik hem op moet tillen. Volgende moment zit hij wel weer eventjes zelf te spelen dus of hij ergens last van heeft lijkt me uitgesloten. Soms ben ik ook om zn slaapjes heen de hele dag weg om ook maar bezig te zijn en dingen te doen maar wil ook gewoon lekker thuis kunnen zijn. Herkenbaar?? Ik vind het zo moeilijk om zijn gehuil (gezeur) aan te horen. Als ik hem trouwens wel oppak wil hij al gauw iets anders maar als ik hem dan neerzet begint het weer van voor af aan
Doet hij dit constant of speelt hij ook momenten gewoon zelf? En wat gebeurd er als je even samen met hem gaat spelen of een boekje lezen o.i.d. en daarna weer zelf wat gaat doen?
Hier gebeurd dat ook. Ik geef haar dan een knuffel en ga even wat samen doen. Dan is het oké. Maar ik weet niet hoe vaak dit bij jou gebeurd hier niet de hele dag iig.
Hier ook zo'n mannetje van nu 11 maandjes. Als ik me maar opdraai om naar de keuken te lopen is het brullen geblazen. Ga ik naar de wc dan vergaat de wereld Ik ga er maar vanuit dat het een sprongetje is en het weer over gaat
Sprongetje, onze zoon doet dit momenteel ook. Lekker af en toe oppakken, gaat vanzelf weer voorbij. Onze zoon speelt normaal enorm veel zelf. En euhm ja hoor, ik word er soms ook even gestoord van.
Heel herkenbaar!! Dl is net een jaar en wil ook heel de dag opgepakt worden. Ik heb haar op t moment veel in de bondolino zitten thuis. Zo kan ik wat in huis doen en is ze er toch bij. Ik hoor t om me heen heel veel van andere mama's met kids van deze leeftijd... Hebben we niks aan nu, maar t schijnt weer over te gaan