Wij willen een skivakantie (vlg jaar) boeken samen met een ander gezin. Wij hebben ieder een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Nu vroeg ik mij alleen af hoe het precies werkt als bij1 gezin iets aan de hand is en de andere niet. Stel wij boeken een ski vakantie van 4.000 euro en bij het ene gezin breekt iemand zijn been (voor aanvang vakantie). Ik zou het dan op zich nog steeds prima vinden om alleen met ons gezin te gaan maar dan natuurlijk niet voor 4.000 (maar de helft). Maar ik weet niet precies of het zo werkt. Als wij bij Landal bijv boeken dan staat de reis op mijn naam (als ik hoofdboeker ben) dus hoe weet zo een reis-annuleringsverzekering dan dat het andere gezin überhaupt mee zou gaan. Ik zou evt ook bij het boeken nog een nieuwe verzekering kunnen afsluiten maar omdat we er al een hebben is dat eigenlijk zonde. Tot nu toe heb ik overigens nog nooit mijn reis of annuleringsverzekering nodig gehad maar goed ik wil het goed geregeld hebben.
Als je iedereen op dezelfde boeking zet (de twee gezinnen samen), dan kan je de hele reis annuleren als er met iemand iets gebeurt. Wil je zeker weten dat jouw gezin gewoon op vakantie kan gaan als er met het andere gezin iets gebeurt, dan zou ik twee verschillende boekingen maken.
Wij hebben dit ooit eens meegemaakt, we gingen naar Turkije met ouders en schoonouders (nooit meer maar dat terzijde). Mijn oma kwam in het ziekenhuis terecht en mijn ouders zijn toen thuis gebleven. Ze hebben toen hun deel terug gekregen en wij zijn gewoon gegaan. We hadden wel drie aparte hotelkamers.. Ook hadden wij allemaal een aparte reis en annuleringsverzekering maar we moesten wel alle namen invullen tijdens de boeking.
Bij Landal moet je wel invullen wie mee gaat maar dat hoeft pas een dag van te voren. Ik denk dat ik anders maar gewoon ff mijn verzekering bel dan weet ik het zeker.
Als je bij dezelfde reisorganisatie boekt, kun je de boekingen naar elkaar toe laten verwijzen. Even vragen bij je verzekering of dat voldoende is. Toen ik nog op het reisbureau werkte wel, maar dit is inmiddels flink wat jaartjes geleden.