Hallo dames, ik wilde binnenkort een 'vlees-arme' BBQ houden. Dus wel wat vlees erop maar vooral ook veel vegetarische dingetjes. Heb natuurlijk al wat bij elkaar gegoogled, maar misschien hebben jullie nog een bijzonder favoriet 'recept' voor me?
Hier bestellen we altijd vlees voor de BBQ van de slager, en daar bestellen we dan ook vega dingen voor m'n zus. Gewone vleesvervangers kunnen er ook goed op, en er zijn bijvoorbeeld ook vega-braadworstjes enzo.
Ja, Nepvlees(kom niet op de naam!) Euh..verder ben ik gewoon een geboren kanivoor.. Ik denk even met je mee.
Maiskolven met mosterd-roomboter...Hmmmm. Bananen met bruine suiker in de folie. Croissant-deeg (danerolle) om een stok doen en dat op de bbq (aluminiumfolie eronder is wel handig)
ik kan het denk ik niet helemaal spellen. Quakamole? (is super lekker) Iets met sla? (dus veel croutons erin,olijven, pijnboompitjes, fetakaas) hmmmm. bij mij blijft er niet veel liggen, maar ik doe een moord voor dit eten nu. hihi.
Mijn zusje is vegetarisch en we hebben dus ook altijd vegetarische hapjes bij de BBQ...errrrugg lekke rmoet ik zeggen! Ik hou er ook wel van! op AH.nl staan erg veel lekkere dingen! ZOu even wat voorbeeldjes geven van wat wij wel eens maken! Recept - Feta in folie - Albert Heijn Recept - Feta in folie - Albert Heijn Recept - Maïskolven in folie - Albert Heijn Recept - Quesadilla met drie kazen en rucola - Albert Heijn Recept - Aubergine met champignon en tomaat - Albert Heijn Recept - Wrap met gesmolten geitenkaas en courgette - Albert Heijn Recept - Groentepakketje met blauwaderkaas - Albert Heijn Vooral die laatste is errruggg lekker! En die wraps ook! De maiskolf maak ik ook wel eens met alleen roomboter en suiker...ook heeeeeeeeeeerlijk!
gevulde paprika's misschien? die zijn heel goed te vullen met bijv een mengsel van fijngesneden gekleurde paprika's en kaas. bovenste topje eraf, vullen met lekkere dingen, topje er weer op en dan op de barbecue!
Spiesjes met allerlei groentes erop bijv. paprika,ui,champignons.. Eigenlijk gewoon een shaslick zonder vlees!
portobello's met boursin gepofte aardappels aubergines en courgettes grillen Stokbrood hoort bij de barbecue, maar pitabrood, wraps en bloemtortillas kunnen prima op de barbecue. Vul een pitabroodje met mango, oude kaas en jalapenopepers of Spaanse peper, of met rode paprika, courgette en zachte geitenkaas. Laat 7 minuten op de barbecue liggen. Of meng komkommer en feta met een beetje yoghurt, bieslook en peper. Grill pitabroodjes op de barbecue en vul ze nadien met de komkommersalade. Vul wraps met stukjes ui, kaas, koriander en ananas, rol strak op, wikkel in aluminiumfolie en leg 10 tot 15 minuten op de barbecue. Of smeer een bloemtortilla in met tomatentapenade of pesto, geraspte kaas en daarop wat fijngesneden bosui. Rol de tortilla strak op en wikkel het dan tot een toffee met alumuniumfolie. Leg 15 minuten op de barbecue.
Op vakantie kunnen we in de supermarkt vaak van die mooie grote champignons kopen (niet portobello's nee normale champ) aan een spiesje met wat kruiden boter besmeren of kruiden. een paar tomaten op de bbq ook heel lekker
dank jullie wel meiden, en vooral blackeyedgirl... die pitabroodjes lijken me heerlijk... weer eens iets totaal anders dan ik normaal doe
Als toetje; bananen op de BBQ - tot de schil helemaal zwart is - opensnijden en wat likeur erin druppelen - daarna nog wat poedersuiker erover en uitlepelen maar. Jammie!
ja, die bananen doen we ook vaak. Chocola en rum erin en dan tussen de kooltjes. Heerlijk inderdaad. Maar da's meer een toetje (en dat is meestal sowieso vleesloos ) Nog andere ideeen?
Haha, daar heb je gelijk in! Het was een idee wat ik graag met je wilde delen zullen we maar zeggen Sorry, behalve de gepofte aardappels en maiskolven kom ik niet verder.....