Wat moet je hebben voor in de kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eef92, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Echt, soms voel ik me een beetje dom..
    Maar wat heb je nodig voor de kinderwagen?
    We hebben gisteren een Joolz Geo2 gekocht.
    Ik neem aan dat om het matrasje een hoes moet.. maar verder?
    Overal lees ik wat anders. Wat ik gevonden heb: hydrofieldoek onder het hoofdje

Moet er ook een dekentje in?
    We hebben gisteren ook een maxicosiezak gekocht van Jollein. Zou ik die eventueel daarvoor kunnen gebruiken?

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik maak het matrasje in de kinderwagen zo op als het matrasje van de wieg.
    Daarnaast hebben wij een Joolz babynest erin en eventueel nog een dekentje.

Wij hebben ook een maxicosi zak voor in de maxi cosi maar het is natuurlijk geen doen om 1 zak voor zowel de maxi cosi als de Joolz te gebruiken (aangezien je zo'n zak echt vastmaakt in de maxi cosi, dus die haal je er niet zo even uit).

Eef92 vindt dit leuk.
  3. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik had er een aankleedkussen hoes in voor om het matrasje, een hydrofiel voor/tegen spuugongelukjes, en een wieglaken + dekentje. En dan het dekje van de wagen zelf. Vond ik ook wel makkelijk als ze er onderweg uitmoest. Wel had ik altijd een extra dekentje bij me voor als het heel koud zou worden of er eentje onverhoopt nat zou worden.

In de maxicosi had ik wel zo’n wikkeldeken waar je de riempjes doorheen moet halen.

Eef92 vindt dit leuk.
  4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik heb een hoeslakentje om het matras. Waar hoofdje van de baby komt een dubbelgevouwen hydrofiel (zodat je alleen de hydrofiel hoeft te wisselen zodra de baby spuugt). Dan een lakentje met daaroverheen een enkel fleecedekentje en een gehaakt katoen dekentje.

Eef92 vindt dit leuk.
  5. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Onze maxicosi voetenzak zit los in de maxicosi dus die kan prima in de wagen ook. Afhankelijk van het weer en haar kijk ik hoe ze de wagen in gaat. Als ze al slaapt dan gewoon alles waar ze in slaapt en anders in zo'n Joolz babynestje. Dekentje er evt overheen. Laken en deken is leuk maar geen doen met zo'n dun matrasje. Hydrofiel onder het hoofd hoeft hier niet want ze spuugt niet. Wiegmatras overtrek om het matras.

Eef92 vindt dit leuk.
  6. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hebben een baby’s Only voetenzak erin met eventueel nog een dekentje.
    Heb met de eerste een lakentje en deken gebruikt maar vind de voetenzak echt ideaal.

Eef92 vindt dit leuk.
  7. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Inderdaad een aankleedkussenhoes om het matrasje heen en een hydrofiel dubbelgevouwen onder het hoofdje.

Ik had een lakentje en een wiegdeken van Koeka of de voetenzak van Koeka er in liggen. Als je de voetenzak in de maxicosi gaat gebruiken zou ik iets anders zoeken voor in de kinderwagen want dat elke keer wisselen is niet handig.

Eef92 vindt dit leuk.
  8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij gebruikten de maxicosi zak gewoon als deken. Lekker warm en erg handig.
    Verder heb je niet veel meer nodig hoor.
    hydrofieldoek onder het hoofdje heb ik nooit gedaan, die had ik in de tas zitten om de baby te verschonen of om borstvoeding te geven of later het flesje.

Eef92 vindt dit leuk.
  9. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik heb ook een Joolz met de bijbehorende voetenzak: https://www.babypark.nl/joolz-earth-slaapzak.html?color=3899&gclid=EAIaIQobChMI6KTmsMTY3QIVE-h3Ch3M8ABZEAQYBSABEgIRUfD_BwE

Twijfelde heel erg omdat ik hem zo duur vond, maar beste aankoop ooit! Al zo veel gebruikt. In het begin geen gehannes met jasje bij de kleine maar gewoon lekker in de zak. Had om het matrasje wel een hoeslakentje en onder het hoofdje een hydrofiel in de zak. Nu zit ze in het buggygedeelte en ook daar past de zak in. Echt een top ding!

Eef92 vindt dit leuk.
  10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Onze eerste was in december geboren, ik deed haar in het begin zo'n berenpakje aan of een warm jasje en gebruikte dan een omslagdoek als dekentje. Had geen zin om voor de kinderwagen speciaal weer een dekentje of voetenzak te kopen.

Eef92 vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik heb een bak waarbij er al stof om het matrasje zit. Daarop onder het hoofdje een 2x dubbelgevouwen xxl hydrofiel. Jongste zoon heb ik eerst in een dunne deken ingebakerd en toen nog een dekentje overheen gelegd. Zo kon ik wat lagen open leggen als hij lag te slapen bij thuiskomst.

Eef92 vindt dit leuk.
  12. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Bedankt voor jullie reacties! top
    Ik heb een matrashoes van Joolz besteld en een deken van Jollein
    Dan heb ik eventueel nog de maxicosi zak. Deze moet alleen door de riempjes, dus zit niet vast.
    Verder heb ik leuke hydrofielen besteld voor in de kinderwagen met een kleurtje.

Misschien haal ik bij de action nog even een fleecedeken voor in de boodschappenmand mocht het nodig zijn.

Bedankt!

13. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

De aankleedkussenhoezen van de Hema gaan ook prima om het matrasje uit de kinderwagen!

14. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Ja las het, haal daar nog 1 van voor extra:D

Deel Deze Pagina