Boxspring gereserveerd, koper laat niets meer horen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pff, ik weet echt niet wat ik hier nu weer mee moet! Wij hebben begin deze maand een afspraak met iemand gemaakt die onze boxspring over wilde nemen. Ze zijn langs gekomen om te wezen kijken, maar hadden niet genoeg geld bij zich en ook geen vervoer ;) Ze hebben toen 20 euro aanbetaald, dat was het enige wat ze bij zich hadden.

Op 20 september zouden ze het bed op komen halen, maar die dag had ik mijn punctie en ging dat dus niet. Nu zouden ze afgelopen donderdag komen. M'n vriend heeft anderhalf uur lang in een lege woning zitten wachten (want het bed is het enige wat er nog staat), maar er kwam niemand.. Na tig keer bellen werd er éíndelijk opgenomen; Die man is gevallen en 'kon niks meer', dus het kon niet doorgaan. Hij wilde nog bellen, maar was het vergeten ;) Wij hebben aangegeven dat het appartement 2 oktober opgeleverd wordt, en dat het dus vóór 1 oktober leeg moet zijn. Die man zou rond gaan bellen of er iemand was die het bed voor hem kon ophalen, en dan iets laten weten..

Nu is het inmiddels zaterdag, we hebben nog 1 dag, en die vent laat dus gewoon helemaal niets horen.. Wij hebben hem al een paar keer geprobeerd te bellen, maar er neemt dus niemand op.

Wij hebben zelf óók geen vervoer en kunnen het bed dus niet uit het huis krijgen. Ik heb het bed nu net maar weer op marktplaats gezet, wat mij betreft mag het gratis weg, we moeten er gewoon vanaf voor dinsdag. Nu vraag ik me dus af wat die mensen ons kunnen maken als we het bed inderdaad aan iemand anders verkopen of weggeven. ZIJ zijn het bed niet op tijd op komen halen, en wij hebben nu niet meer genoeg tijd om er nog een goede prijs voor te krijgen. Kunnen zij die 20 euro nog terug eisen? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Duidelijk opbellen:

Zeggen: morgen voor .. uur komen halen of ik dump het bij het oud vuil en bent u u aanbetaling kwijt

Als ze dan niet komen jammer dan, zou ik het dumpen of weggeven. Kansen genoeg gehad lijkt me

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    tjong wat balen zeg zo ver weg, wij zijn opzoek naar een goed bed, die van ons valt letterlijk uit elkaar van ellende. balen hoor voor jullie echt niet netjes

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Precies!

5. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Desnoods als ze moeilijk gaan doen die 20 euro gewoon weer terug geven

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zou het iets netter verwoorden aan de telefoon maar dit zou ik zo ongeveer ook doen..

7. SeaShell

Die 20 euro zou ik never nooit teruggeven alleen al om het principe niet

Afspraak = afspraak

Als ze niet op komen dagen na 1,5 uur wachten en je er 100x als een hondje achteraan moet lopen bellen konden ze wat mij betreft in de stront zakken

Die €20 hield ik dan al voor de gedane moeite

Als iemand nou netjes afbelt met excuus dat hij het liever niet meer wil hebben ben ik niet zo flauw, maar dit is ronduit asociaal van die potentiële kopers

8. SeaShell

En als ze niet opnemen gewoon sms'en of Voicemail met morgen voor .. Uur ophalen & anders bed en aanbetaling foetsie

Misschien pakken ze bewust niet op omdat ze zich doodschamen en niet eerlijk durven te zijn tegen je

9. Nou, m'n vriend heeft ze éindelijk aan de telefoon gehad. Eerst de man, die nog steeds niets geregeld had en zei dat we het maar met zijn moeder moesten regelen, toen met z'n moeder die zei dat zij daar niets voor kón regelen en dat haar zoon dat moest doen *zucht*. Blijkt ook dat die man heeft gelogen, hij is helemaal niet gevallen én hij heeft tegen z'n moeder gezegd dat wij niet thuis waren donderdag, maar dat hij wel is geweest :$

Gezegd dat morgenochtend de laatste optie was, en nu beweren ze dan toch dat ze er morgen om 12 uur zullen zijn.. Dat hopen we dan maar ;)

Ik had trouwens ook echt die 20 euro niet terug willen geven. Als zij in hun recht stonden, wettelijk gezien, dan hadden we wel gemoeten, maar het zou nu hun schuld geweest zijn dat wij het bed niet hadden kunnen verkopen. Bed zou 100 euro opgeleverd hebben, in dit geval maar 20, én we hadden een bus moeten huren om dat bed weet ik waarheen te moeten brengen..

Nouja, we gaan er maar gewoon vanuit dat ze inderdaad komen, dan is alles opgelost ;)

10. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ik zou in eerste instantie ook geen geld terug geven hoor, maar als er een drama van zou komen, dat ie bijv aan de deur staat en je hebt hem toch aan een ander verkocht dan had ik t wel gedaan.

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Als ze nu niet komen kan je evt de plaatselijke kringloop bellen. Misschien kunnen die hem nog wel snel komen halen maandag, vooral een boxspring.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat een weirdo.. Wel een aanbetaling maken, en dan van alles verzinnen om niet te komen..

13. SeaShell

Als je het niet kwijt raakt en het kan niet vervoerd worden zou ik er de circelzaag inzetten, dan heb je alles in compacte delen en kan het makkelijker naar de stort vervoerd worden

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Heb je misschien foto? Ben benieuwd naar het bed... Mochten ze het niet ophalen dan heel misschien hebben wij interesse (mits ik vrienslief zover krijg het morgen dan op te halen)

15. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Is het alleen de boxspring of ook de matrassen want wij hebben misschien ook wel interesse.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Je zegt wettelijk gezien, maar wat wettelijk dan?

17. Ik heb geen idee of wij wettelijk gezien verplicht zouden zijn om die aanbetaling terug te betalen, vandaar dat ik hier om advies vroeg.

Gaan er voor nu maar even vanuit dat die mensen gewoon op komen dagen. Anders hebben we helaas ook geen tijd meer om nog iets te regelen met anderen omdat we óók nog naar brabant moeten vanmiddag.. *zucht*

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kan je m niet meenemen dan als ze niet komen ik woon in brabant ;)

:D
    Grapje ;)

19. Had het graag gedaan, maar daar hebben we dus geen geschikt vervoer voor :p

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat een gedoe zeg! Jeetje.

En ook nog liegen. Ik heb er een hard hoofd in dat hij komt, maar ik hoop het echt voor je.

Zo te zien kan je hem anders wel kwijt aan een forumlid.

Die 20 euro zou ik ook houden (denk niet dat als ze het bed niet komen halen ze wel terugkomen voor de 20 euro). Je hebt nl het bed nu niet aan een ander kunnen verkopen en lopen 80 euro mis en moeten misschien wat anders regelen wat geld kan kosten.

Wettelijk lijkt me niet dat ze wat kunnen. Dit is het risico van de koper. Ik vind het echt aso hoe ze dit gedaan hebben.

Deel Deze Pagina