Boxspring gereserveerd, koper laat niets meer horen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    zou dat geld niet terug geven aanbetaling is voor de verkoper een punt dat het verkocht is en voor de kopende partij dat het van hem is.
    ze hebben kei lang de tijd gehad pech is weg helaas.

2. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0

+1 !!! Daarvoor doe je een aanbetaling om de koper zekerheid te bieden !!!

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Gelukkig dat je 'm kwijt bent!!
    Die 20 euro zou ikzelf zien als een onkostenvergoeding voor de vele ergernis/wachten voor niks. Dus niet terug geven, je loopt al een flink bedrag mis omdat de koper zich niet aan de afspraken houdt. Als je 'm aan een ander had verkocht die wel netjes kwam dat had je nu meer centjes in de pocket ja toch? Dat het MP kopers zijn vind ik geen argument om die 20 euro terug te moeten betalen.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Weet je al meer van de rechtswinkel?

5. Ja heb gister reactie gehad! Was het even vergeten hier te posten.

De rechtswinkel geeft aan dat er een koopovereenkomst is gesloten en dat wij onze verplichtingen na zijn gekomen. In feite zouden wij zelfs het totaalbedrag nog van de koper kunnen eisen, plus de kosten die we gemaakt zouden hebben om het bed te vervoeren (zolang die kosten redelijk gebleven zouden zijn). Nu ben ik niet van plan om dat te gaan doen, maar de aanbetaling krijgen ze dus ook zeker niet terug. We zijn dat niet verplicht omdat wij inderdaad gewoon konden leveren, maar zij er vanaf zagen.

Moet nu alleen nog een mooie mail opstellen die we naar meneer en mevrouw gaan sturen :D

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Fijn dat je zo snel wat hebt gehoord. en dat je weet dat je in je recht staat.
    Oke nooit gedacht dat je zelfs het hele bedrag zou kunnen eisen. Hoop dat je na de brief die je ze stuurt/mail dat je dan ervan af bent.

Hij is opgehaald ondertussen? (sorry heb alleen jouw laatste bericht nu even gelezen)

7. Ja, ik heb er iemand van ZP blij mee kunnen maken :)

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Super!:)

En nog gefeliciteerd met jullie nieuwe huis:)

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zo daar ben ik ook weer.

Ik heb de rechtswinkel/ juridisch loket gemaild ( je weet wel waarom ;) )en krijg als antwoord:

het is tussen particulieren
    je mag de koopovereenkomst ontbinden, maar let op je moet dan wel de aanbetaling terug betalen.

Dus ja 2 verschillende antwoorden. Denk dat ieder maar moet weten wat hem het beste uit komt. ;)

Heb jij nog iets gehoord van jouw kopers?

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja als je zelf de koopovereenkomst ontbindt, moet je de aanbetaling terugbetalen. Maar ts heeft het niet ontbonden, dat heeft de kopende partij gedaan.

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wij hebben ooit een conflict gehad, iemand had ons een aanbetaling gedaan voor een veulen, dat wou die gene terugdraaien, wij wouden toen de aanbetaling niet terug betalen,
    het dier zou nog 2 maand bij ons blijven staan.

wij naar de rechtswinkel ivm het geld,

wij mochten het dier dan niet aan een ander verkopen, en dan als de datum verstreken was, moest je aangetekende brieven sturen om te someren de overeenkomst na te komen, al met al gaat dat veel kosten, en kans dat ze niet komen alla, let op je hebt echt bewijs nodig van de aangetekende brief. anders sta je neit in het recht om de aanbetaling te houden.

wij hebben gekozen om het dier aan iemand te verkopen die er oprecht blij mee was, wel hebben we de andere partij in spanning laten zitten een paar weken, met alle dreigmails die we daarop kregen.
    al met al toen het dier verkocht en opgehaald was hebben we zoals het verplicht is omdat je het aan een ander verkocht hebt, het geld terug betaald.

ik denk zelf omdat je geen aangetekende brieven hebt gestuurd, en omdat je het al aan een ander verkocht hebt, je als ze echt werk er van gaan maken het geld moet terug betalen. maar wie weet ook niet.

denk niet dat ze nog veel werk van die 20 euro gaan maken, bij ons ging het wel om een ander berdrag. dus zou het gewoon houden. maar als ze flink gaan zeuren en dreigen dan zou ik het terug betalen, die 20 euro zou mij het gezeur niet waard zijn. plus je bent je bed immers al kwijt.

Deel Deze Pagina