... Of doen jullie nog steeds?? Ik ben op zoek naar vrijwilligers en misschien brengen jullie mij wel op ideeën! Ben benieuwd! Mijn vraag is ook hoe jullie het gevonden hebben? Internet, instanties, ben je er gewoon op afgestapt, etc.? Alvast bedankt! Edit: Ik ben ook benieuwd wat het werk inhoudelijk dan inhoud. Van advertenties op internet word ik niet veel wijzer. Er staat daar bijna nooit bij wat je dan precies voor taken etc. krijgt..
Ik werk nu als vrijwilligster bij de speelotheek in mijn woonplaats. Erg leuk! Ik heb zelf contact met ze gezocht, en ik zit nu ook in de speelgoedcommissie.
ik heb zwemles gegeven aan kindjes van asielzoekers en ik heb peuterzwemles gegeven (aan nederlandse kindjes om het zo maar ff te zeggen) was super leuk! heb het zelf destijds aangegeven/aangekaart
Ik heb een paar maanden vrijwillig computerlessen gegeven aan ouderen bij een steunpunt hier in de buurt. Mijn moeder werkte daar maar ze kwamen mensen tekort. Ik had veel tijd over, en het leek me wel een leuke uitdaging. Was ook altijd heel gezellig.
Ik heb ooit gym gegeven aan gehandicapte mensen, 3 avonden in de week. Via mijn ex schoonmoeder, heb het drie jaar gedaan, best leuk
Ik heb een aantal jaren (tijdens vakanties) meegevaren als verpleegkundige op MS de Zonnebloem... Ze zoeken daar altijd heel veel vrijwilligers voor diverse soorten vakanties om mee te reizen, van catering, tot verpleging, tot brandweer... Heel erg leuk en dankbaar werk, wel zwaar, diensten van 7.00-24.00 en soms ook nachten, maar deze mensen zijn soms al 10-20 jaar niet op vakantie geweest ivm lichamelijke beperkingen en bloeien er zo van op!!! Verder op het moment niets, maar als de gelegenheid zich voordoet spring ik weer ergens in...
Bij sportverenigingen waar ik zelf actief was wat taken vervuld: trainingen geven, in commissies gezeten, dingen organiseren etc.
Heb ik ook gedaan een tijdje. Geweldig was dat. Officieel was het om vrijwilligers van diverse verenigingen te leren om te gaan met computers. In de praktijk waren de vrijwilligers doorgaans ouderen. Leukste avond was toen ik een groep bejaarde dames had die de kruidentuin bij het kasteel onderhielden en alle 5 nog nooit zelfs maar een muis aangeraakt hadden. Geloof niet dat ik OOIT nog zo'n lol heb gehad als toen 4 van de 5 dames waren na de cursus zo enthousiast dat ze een laptop/pc hebben gekocht danwel een oudje van hun kinderen hebben over genomen Gaven verschillende cursussen.. Van internet en email voor beginners (de echte beginners dus.. Mensen hadden doorgaans nog nooit achter de pc gezeten. Tot word of excel voor gevorderden Geen idee meer hoe ik daar terecht kwam. Maar het was superleuk om te doen. En ik heb daarna nog een hele tijd elke zondagbij de vogelopvang geholpen. Daar kwam ik terecht via een vriend die vroeg of ik eens mee ging en al snel ontdekte dat ik een goede invloed had op vogels en er niet bang voor was. (Alsin.. Ik kon in een hok vol uilen staan zonder dat de uilen in paniek raakten en heb m'n eerste dag ook nog een havik staan dwangvoeren.. Dan steek je je complete vinger dus in die snavel die gemaakt is om vlees aan stukken te rukken ) Heb hier op school inmiddels ook aangeboden dat als ze weer computercursussen of taalles voor ouders gaan geven dat ik graag daar aan zou bijdragen. Sowieso eens opperen dat ze dat weer eens moeten gaan doen. Staat vast leuk op m'n cv... In ieder geval beter dan "werkloos".
Achter de bar op een festival. en een cursus dieren gegeven aan verstandelijk gehandicapten. gewoon ergens opaf gestapt en gevraagd of ze nog vrijwilligers zochten.
Hoiii, Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij een dagopvang voor verstandelijkgehandicapten. Hier drinken ze s`morgens gezellig een kopje koffie of thee, gaan tussen de middag lunchen en doen ze s`middags een activiteit. Ik was er samen met andere vrijwilligers en/stagairs, voornamelijk om het daar gezellig te maken en te helpen bij de taken zoals koffie zetten/lunch voorbereiden/activiteit voorbereiden en uitvoeren. Het is erg leuk en dankbaar werk , succes en leuk dat je dat ook wilt gaan doen!!
Doe vrijdwilligers werk bij paardrijden gehandicapten. Helpen opzadelen, en er naast lopen tijdens de les. En bij verstandelijk gehandicapten met leuke workshops, en uitjes. Zondag ga ik bijvoorbeeld naar het oorlogs museum. En binnen kort op een woensdag avond naar de film.
Heb een tijdje op de dierenambulance gezeten! We moesten toen gevonden en gewonden dieren ophalen als we opgeroepen werden tijdens de dienst! Erg leuk, maar tijdrovend!
Honden uitlaten bij het asiel en uiteraard ook de aanverwante activiteiten zoals kennels schoonmaken, voeren, ritje dierenarts bij spoedeisende zaken. Ritjes dierenambulance ook wel gedaan trouwens. Bestuurswerk voor muziekkorps en kerk jeugdwerk kerk
Die site had ik inderdaad al gevonden. Ik vind het zo lastig. De doelgroep waar ik mee zou willen werken zijn dus vooral kinderen. Het liefst in de leeftijd van 0 tot 4 jaar, maar dat is erg lastig te vinden. Ik heb me nu aangemeld als begeleider tussentijdse (school)opvang. Alleen dat is maar voor 1 uurtje per dag en ik heb veel meer tijd over...
Ik heb jaren zwemles gegeven bij de zwemvereniging waar ik zelf ook zwemmen heb geleerd, en jarenlang recreatief ben blijven zwemmen. En na mijn studie heb ik in een konijnenopvang geholpen totdat ik een baan vond.
Ik ben lid van de OC van het gastouderbureau. Jaren geleden heb ik als vrijwilliger in een opvanghuis voor aids-wezen in Zuid-afrika gewerkt. Niet iets wat je in Nederland kan doen en jij bedoeld maar wel een super-ervaring! Voor die organisatie doe nog wel eens wat kleine dingen als vragen via de mail beantwoorden voor vrijwilligers die nog gaan bijvoorbeeld.
Ik vond het ook geweldig om te doen! Ik had dan wel een gevorderde groep, die kwamen als ze hun beginnersdiploma hadden gehaald (dus na Word e.d. zoals jij ook al zei. ), maar de beginnersgroep zat aan de andere kant in de ruimte (met een andere vrouw als begeleider), dus daar heb ik ook het een en ander van opgevangen. Klonk ook ontzettend leuk!