Hoihoi, Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Daewoo Matiz? Mijn autootje (Fiat Seicento) gaat helaas niet door de keuring komen. En alles laten maken is het niet waard Nu heb ik dus een hele leuke Daewoo Matiz gezien. Alleen ik lees verschillende verhalen over. Ik gebruik de auto voornamelijk voor kortere afstanden binnen de stad en af toe de snelweg. Ik las bijv dat een Matiz veel geluid maakt op de snelweg. En dat ie niet snel is qua optrekken. Iemand ervaring?
Ja mijn ouders hebben er een gehad.. wat een drama zeg, heeft hun veel geld gekost. Nieuw blok ingetakeld, voorwiel stond er haaks onder en zo wat meer gekkigheid. Owja en het rijd alsof je op een grasmaaier trekker zit. Wat een herrie. Nu een Kalos en die mankeert helemaal niks, verleden 2 tacumas gehad en die hadden ook nooit wat
Ik heb er drie gehad, allemaal boven bouwjaar 2003 en nooit gezeik gehad. Allemaal met airco en elektrische ramen, ik vond ze fijn rijden en voor een klein autootje helemaal prima. Laag in aanschaf ook.
Gelukkig maar hopelijk was het bij hun dan gewoon een pech auto. Qua comfort vindt ik sowieso alle deawoo/chevrolet onder de maat. Maar daar is de prijs ook vaak naar, ze zijn laag in aanschaf
Dat ben ik met je eens hoor! Maar van seicento naar matiz ga je dat niet merken denk ik haha. Mijn matiz naar een nieuwe picanto daarintegen.... maargoed. Ik was zeg maar 1250,- aanschaf kwijt, vol jaar mee gereden, kwam ook goed door de apk heen maar twee dingen laten repareren a 250,- ongeveer. Toen te koop gezet, 1500 voor gevangen. Dus een jaar kosteloos gereden eigenlijk. Altijd leuk!
De daewoo matiz was mijn eerste autootje, en ik hield van dat wagentje Reed heerlijk, en klein genoeg om zo’n beetje overal te kunnen parkeren en ondanks dat het een klein bakkie was, toch 4 deuren had (wat ideaal is met jonge kinderen in allerhande kinderstoelen). De kinderwagen paste niet in de kofferbak, maa wel naast mijn op de passagiersstoel. Ideaal om boodschappen te doen en mijn kinderen (had er toen 2) naar het kdv te brengen en zelf naar werk te rijden. Ik heb die auto letterlijk helemaal opgereden en toen zo moeten wennen aan mijn nieuwe auto. Ik heb er 10 jr mee gereden en hij was 3 jr toen ik hem kocht.
Hier ook een matiz gehad. Heb er veel plezier mee gehad. Reed er ook overal mee naar toe. Zelfs een keer mee op vakantie geweest wel in Nederland. Maar kreeg er toch veel in gepropt. Vond het met herrie wel mee vallen met rijden zelfs op de autosnelweg.
Bedankt voor jullie ervaringen. Mijn Seicento was voor voor mij wel perfect qua hoe ik erin zit, aangezien ik maar klein (1.56m) ben. Eerste auto waarin ik de stoel niet helemaal op de voorste stand hoef te zetten
1 gehad. Wat een rotauto. En wat kwam er een lawaai uit. Altijd gedoe mee. Trage bak. En wat ik er helemaal rot aan vond was dat je er niet fatsoenlijk mee in kon halen, zo sloom. Ik had echt flink tijd nodig om een tractor in te halen, niet veilig vond ik
Ik ken de auto vanuit mijn werk in de autoverhuur. Ik kan me geen klant bedenken die blij was met deze auto (wij verhuurden ca. 800 auto's per week). Zelf ben ik niet groot, maar kwam bv al met mijn schouder tegen de deur te zitten. Kracht heeft het nauwelijks, maar het grootste probleem bleek de NCAP crashtest. Daar kwam deze auto alles behalve goed uit. Sommige klanten (bedrijven) wilden vanaf dat moment niet meer hebben dat hun werknemers er in rond zouden rijden. De auto bleef uiteindelijk niet lang meer in de vloot. Een goed alternatief bleek de Fiat Panda. Deze bleek in die klasse erg populair. Hoge zit, ruim en een stuk pittiger. Ik zou even verder kijken en de Daewoo lekker laten staan.
Ik heb er alleen eens in meegereden maar wat een smal koekblik was dat zeg. Je zat echt tegen de deur aan gepropt. Maar ja ik zou zeggen maak een of meerdere proefritten Als klein autootje ben ik zelf fan van de toyota aygo, die voelt ook helemaal niet zo klein van binnen als de matiz of vergelijkbaar. En je zit al zeer zeker niet zo tegen de deur opgepropt. Hij scoort ook gewoon veilig in de testen Super zuinig ook nog eens, en ook op elke hoek van de straat te koop. Ik zie dat je voor een kindje gaat: in de aygo past een onderstel van kinderwagen (moet je wel even passen bij de winkels natuurlijk) gewoon in de kofferbak - zonder hoedeplank.
Ik heb er een gehad.. Tja niet snel, maarja er zit ook geen grote motor in, dus wat wil je. Prima begin/studenten auto voor mij. Mijne is total Los verklaard toen iemand achterop mij klapte. (daarna wou ik meet auto omdat ik mij toch niet veilig voelde.) Mijn opvolger was Peugeot 206. (ook leuke betaalbare auto's)
Bedankt voor al jullie reacties! Ga de Daewoo Matiz maar gewoon laten staan en verder zoeken haha. Ik ga idd ook voor een kindje dus wil ook wel alvast letten op ruimte voor kinderwagen etc. Zit idd ook te kijken naar Toyota, Peugeot etc.
Klopt! Ik heb een joolz wandelwagen en t onderstel past in de kofferbak. Bak of zitting zet ik op de bijrijderstoel. Het enige ellendige aan de aygo vind ik de stoelen naar voren doen. De rug leuning gaat ook mee waardoor je doe iedere keer goed moet zetten
Ik had een 5 deurs dus hoefde eigenlijk nooit aan de stoelen te zitten gelukkig Wel irritant bij de wasstraat want daar schoven ze ze wel heen en weer Ik heb ook een Joolz idd! Fijne wagen sowieso
Fiat panda is inderdaad een fijne auto. Ook met kinderen juist omdat de achterbak vrij hoog is kan je er toch nog wel wat in kwijt. Onze bugaboo kon er bijvoorbeeld gewoon in.