Mijn matrassen zijn aan vervanging toe. Toen ik deze kocht ( pocketvering van Beter Bed), had ik lattenbodems. Sinds een jaar of 6 slaap ik met dezelfde matrassen op een boxspring. De bodems heb ik toen 2e hands aangeschaft en ik weet niet hoe oud deze zijn. In principe vind ik boxspring lekker liggen. Maar..geen idee of deze nu vervangen moeten worden en/ of het een beter idee is om lattenbodems te kiezen. Een reden zou kunnen zijn dat deze minder stof geven dan de boxspring en ik daar toch wat gevoelig voor ben. Wat hebben jullie? Waarom? Waar vandaan? Mijn matrassen wil ik nieuw uiteraard en mijn budget is niet oneindig. Ik denk rond de 600 tot 800 euro.
Wij hebben een boxspring van Auping (en matrassen uiteraard). Hiervoor een boxspring van Beter Bed, maar dat is echt een groot verschil. Voor een lattenbodem zou ik sowieso niet kiezen, ligt een stuk minder fijn en kraakt ook een beetje.
Ik hou van een hoge instap, hebben een boxspring op poten staan en heb een zachter matras gekozen dan mijn kan, vindt dat lekkerder. Dus ik lig sowieso zacht, maar of dat dan ook zou kunnen komen door de boxspring zelf? Geen idee.
Onze boxspring is al bijna 10 jaar oud en ligt nog steeds perfect De topper draaien we elke week om bij verschonen bed en we slapen daardoor nog steeds als roosjes
Hier dus een boxpring van beter bed al 10 jaar en wat een ruk ding. Door deze ervaring wilde ik eigenlijk weer overstappen op een normool bed met lattenbodem. Maar jij zegt gewoon echt eem goed merk aanschaffen dan lig je echt wel lekker?
Wij hebben een spiraalbodem met Auping matrassen. Dat doet echt op geen enkele manier onder aan een boxspring.
Wij hebben pas een nieuw bed gekocht. Gewoon een ombouw met een lattenbodems en matras. Ik ben altijd bang dat je matras zo gaat schuiven met een boxspring en daarnaast vind ik ze erg hoog en we wilde graag een houten ombouw. Alles komt van de ikea, heeft 400 euro gekost en slaapt heerlijk. Hiervoor trouwens ook een Ikea bed gehad en dat sliep ook nog prima na 11 jaar. Nu wel alles vervangen ivm andere maat bed.
Ja dat is mijn ervaring wel. Heb ooit een keer op het huis van mijn zwager gepast, ook een auping boxspring en dat lag ook super lekker. Mijn moeder heeft ook een boxspring van Beter Bed oid en doet hem na 3 jaar ook weer weg omdat ze totaal niet tevreden is.
Hier aan het sparen voor een Serta boxspring. We hebben heel wat bedden uitgeprobeerd, een compleet slaapadvies gekregen maar toen we op een Serta gingen liggen waren we verkocht. Dat ligt echt hemels! Geen geschuif van een topper want dit rits je vast. Helaas zijn de bedden niet goedkoop en dus zullen we een lange adem moeten hebben met sparen maarrrrrrr dat bed gaat er komen!
Nog nooit van gehoord maar zo een topper vastritsen klinkt ideaal. Is dat dat een boxspring of een ledikant met lattenbodem en zo een matras? En rond welke prijs kosten die bedden?
Het is een boxspring. Mooie luxe uitstraling en diverse modellen. Voor een 1.80 bij 2.00 meter bed zit je ongeveer rond de 5000 euro zonder een actie. Over het jaar heen zijn er wel leuke acties maar dan moet je net mazzel hebben dat het jouw model is. Wij vinden de Magnifique erg mooi en hopelijk is deze nog in het assortiment wanneer onze bankrekening eindelijk voldoende gevuld is haha. Afgelopen black friday was deze te koop voor ongeveer 3500 euro in 1.80 bij 2.00 bij luxebedden (groter past echt niet in onze slaapkamer) maar helaas was ons spaarpotje voor het bed nog niet genoeg gevuld. Luxebedden heeft eenzelfde concept ontwikkeld alleen dan net goedkoper dan Serta. Ligt ook goed maar je hebt maar keuze uit 3 modellen en beperkte kleuren. Wij sparen door voor een Serta, is toch meer in ons straatje
Ligt er natuurlijk helemaal aan welke lattenbodem je kiest Wij hebben een lattenbodem van ergosleep. Enorm goede kwaliteit (eerste lattenbodem van ergosleep ging 20 jaar mee) en ligt ook erg goed. Vindt het voordeel van een lattenbodem dat je er een mooie bedombouw bij kunt doen.