Boxspring of ledikant?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manque, 2 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

Wij zijn toe aan een nieuw en groter bed, maar ik kom er niet helemaal uit wat nu handig is.... het voordeel van een ledikant is dat je er makkelijk eentje met opbergruimte kunt kopen (grote lades voor beddegoed). Een boxspring schijnt comfortabeler te zijn en bovendien kun je gemakkelijk twee verschillende ondersteuningsniveaus kiezen (mijn man weegt 50 kilo meer dan ik, dus dat kan handig zijn).

Nu zijn boxsprings meestal wel een klap duurder en ik vraag me af of de matrassen en het topmatras niet constant verschuiven. En ik vraag me af of het niet een heel zwaar geheel wordt. We hebben een oud huis met krakerige houten vloeren, dus kunnen die dat gewicht wel aan?? Pfffff.... ik ben een drama wat keuzes maken betreft, dus ik vraag me af wat voor bed jullie hebben en of je voor een ledikant of boxspring zou kiezen. We hebben een budget van max. €1.500,-

Alvast bedankt!

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Boxspring onze heeft in de aanbieding 1200 gekost en hebben afwijkende maten.
    Boxen en matrassen blijven gewoon op plek liggen

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wij hebben gekozen voor een boxspring.
    Wat een fijne nachten hebben wij nu, onze matrassen zijn verschillend en zo dus naar ieders wens.
    De matrassen en de topmatras verschuiven niet tot nauwelijks.
    Voor €1500,- kom je al een heel eind.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Onze boxsprings waren 300 euro, via internet ooit gekocht. We hebben ondertussen wel nieuwe matrassen, die waren 500 per stuk ofzo. En een topmatras. Door dat topmatras schuiven de bedden niet uit elkaar. We hebben overigens geen ombouw, omdat ik die zelden mooi vind. We hebben nu altijd een witte sprei erover, tot bijna op de grond. En op onze nieuwe slaapkamer wil ik luiken achter het bed, als hoofdeind.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij hebben een ledikant met 2 verschillende matrassen vanwege verschil in lichaams gewicht en andere behoeftes qua warm/koud slapen.
    Wij hebben juist niet voor boxspring gekozen omdat de matrassen zo verschuiven. Dat matras aan de zijkant waar je uitstapt geen steun krijgt schijnt slecht te zijn voor het matras, slijt dan snel. Daarbij is mijn man wat astmatisch aangelegd en boxspring van stof trekt ook stof aan. Je kan ook van leer ofzo kopen maar vonden we niet mooi.
    Ledikant met lades eronder zou ik dan ook weer niet doen. Dan heeft je matras geen mogelijkheid om te luchten/vocht kwijt te kunnen.

6. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Wij hebben een boxspring bij beter bed gekocht, beste koop boxspring in de aanbieding 1100 euro. Topmatras kregen er er gratis bij, 2 verschillende matrassen ivm gewichts verschil. We slapen als een roosje! Anti slipmatjes kregen we ook gratis, niks schuift!

Dat bed is trouwens heel vaak in de aanbieding! Arendal heet het bed van beter bed! Echt een aanrader en je kan hem zo duur maken als je zelf wil..

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #7 SushiLover123, 2 jan 2017
    Laatst bewerkt: 2 jan 2017
    Totaal geen last van! En wij hebben niet eens zo'n anti-schuifmatje. Wel is zowel de bovenkant van de boxspring als de onderkant van de matras van niet superglad materiaal, maar van gewone stof (ik kan straks wel foto's maken).
    Ja, het is zwaar, maar het lijkt me sterk dat een vloer dat niet kan houden. Tenzij je in een bouwval met houten vloeren en termieten woont. ;) Maar dan ligt het dus niet aan het bed.

Daar moet je een goede boxspring voor kunnen kopen. Geen verstelbare, maar die hebben wij ook niet en ik mis het ook niet ;)

Wij hebben onze boxspring (180x200) van Goossens. 1 boxspring met hoofdbord, 2 matrassen, 1 topper. Alles blijft perfect op z'n plek liggen, ook al zit er aan het voeteneind en aan de zijkanten géén uitstekend deel om de matras op z'n plek te houden. Ik geloof dat we hem in 2008 of zo gekocht hebben. We zijn er nog heel blij mee!

Voor ons waren dit de redenen om voor een boxspring te gaan:
    - Geen harde randen waar je per ongeluk op gaat zitten als je te hard gaat zitten/liggen.
    - Bed is wat hoger
    - Geen stofnesten onder het bed
    - Wij vonden het 'stevige' uiterlijk erg mooi.
    - De combinatie van een verend matras op een verende bodem vinden wij erg fijn liggen.
    Dit snap ik niet goed. Waar heeft het matras geen steun? Onze matras ligt gewoon 1 op 1 op de boxspring, dus wordt het overal goed ondersteund...

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Je zou kunnen kijken of de boxspring van de Ikea iets is. Ik heb daar positieve verhalen over gehoord. Wij hebben zelf ook een boxspring van eastborn en die bevalt ons zeer goed.

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hiervoor hadden we een ledikant en nu een boxspring van swiss sense (een van de basismodellen maar ligt heerlijk en vonden we al heel mooi). T was wel lang wachten erop, maar is t waard geweest!
    De matrassen schuiven niet want die zitten aan elkaar vast geritst. De topper schuift nauwelijks, maar weegt dan ook weer niks en kost dus geen moeite om even stukje terug te schuiven voor t geval dat dan toch nodig is.

Boxspring zijn de matrassen (ook de topper die wij hebben) wat steviger ook aan de zijkanten juist.

Wij twijfelden ook tussen de keus voor hoger bed met lades of boxspring. Toch voor deze gekozen en tis echt mn beste aankoop ever.

Nadeel van ledikant vind ik de zachte zijkanten van de matrassen waardoor je op zo'n houten rand van je ledikant zit als je op wilt staan bijv, of waar je 's nachts met je knie/voet/been tegenaan stoot.

Zelfde met de hoeken van een ledikant, hoe vaak ik daar niet tegenaan gelopen heb....
    Boxspring loop ik ook wel eens tegenaan, maar dan voel ik t niet zo ;)

Vind t t er verder ook knusser en comfortabeler ook uitzien als een gewoon ledikant.

Ik wil in elk geval echt niks anders meer :)

10. Manque

Manque Niet meer actief

Super bedankt voor alle reacties! Het heeft me echt geholpen. We gaan op zoek naar een mooie boxspring :)

11. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Voor de veerafstanden van Ikea matrassen mag je niet meer wegen dan 80 kilo. Dat geven ze zelf niet duidelijk aan maar is wel handig te weten.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat goed, dat jij het hier bij zet!
    80 kilo is niet veel.... De meeste mannen zitten hier al boven...

Deel Deze Pagina