37 weken zwanger wat gebeurt er nu?

Discussion in 'De bevalling' started by nena88, Aug 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nena88

nena88 Bekend lid

Nov 12, 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    hee meiden,

ik ben nu 37 weken zwanger en morgen ga ik naar de VK. Nu vraag ik me af of er nu ook direkt binnen wordt gekeken naar hoe verweekt alles is enzo? wanneer ging de VK bij jullie ´voelen´? Ik meen me ook vaag iets te herinneren van een extra echo ... iemand ervaring? wat gebeurt er nu?

2. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    mn vk heeft bij mn eerste kind nooit gevoeld totdat ik weeen kreeg. bij de 2e wel. op de uitgerekende dag had ik een afspraak en zei dat ik wat voorweeen had. mn bloeddruk was steigende dus had ze me gestript. had uiteindelijk niet geholpen. dus in principe kijken ze niet hoor. schiet je ook weinig mee op. een verweekte baarmoedermond geeft geen garantie op snel bevallen...

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier nooit gevoeld zonder reden, alleen bij 40 a 41 weken om te proberen te strippen.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Hier gisteren geweest met 37 wk maar gewone normale controle..

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Hier nooit gevoeld van binnenhoor,idd pas als de weeen beginnen.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier gewoon elke week controle als normaal: bloeddruk,gewicht,hartje van de baby luisteren en voelen hoe ver t ingedaalt ligt en hoe het ligt. Echo was hier met 36 weken voor het laatst (ivm stuit bij echo 30weken)

Volgende week weer afspraak,dan ben ik 40+3 en als ik dan wil gaan ze proberen te strippen maar daar ben ik nog niet over uit... Dus tot die tijdis het vanaf 37weken tot 40weken gewoon afwachten en gaan ze niet voelen of iets tenminste hier dan

X

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tot je voorbij de 40 weken bent wordt er doorgaans nog niets gedaan, rond de 40-41 gaan sommige verloskundigen voelen en eventueel strippen, maar ook alleen als je dit zelf wilt. Bij mij is er nooit inwendig onderzoek gedaan, tot de avond voor de baby kwam ( toen ik geen leven meer voelde wou ze even kijken wat de stand van zaken was, die nacht is hij gezond en wel geboren )

8. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Voor mij was het ook een normale controle, wel het bevallingsplan doorgesproken maar verder niks bijzonders.

9. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bij mij controleren ze dat niet bij een gewone controle.. alleen als ik echt met klachten kom. Ik zou ook bijgod niet weten of mijn baarmoedermond verweekt is.
    Wacht het denk ik gewoon af, komende controle ben ik 38+6.

10. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Dan gebeurt er 3 weken helemaal niks! Nee flauw... Gewoon afwachten en.naar je controles gaan. Hier wordt niks gevoeld of g-echood ( hoe je dat dan ook maar schrijft, lol). Vanaf 37 tot 42 weken is normaal om te bevallen...tot die tijd.....afwachten afwachten... Succes...

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    BIj mijn oudste ben ik in NL bevallen en werd er pas "gevoeld" toen ik al dik in de weeën zat en ze wilde weten hoever ik was.

Bij de tweede en derde zwangerschap liep ik in Duitsland.... en daar wordt je dus werkelijkwaar bij iedere controle getoucheerd.... vanaf de allereerste controle al!!!!! :$ Vond ik ook niet echt nodig, maar ja... protocol.

12. nena88

nena88 Bekend lid

Nov 12, 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik ben ook wel bekend met die duitse ´vrouwenarts´ pffff... toen ik in berlijn woonde als 16 jarig meisje wilde ik alleen mijn pil krijgen.. moet je dus alle 6 maanden op (inwendig) onderzoek bij die vrouwenarts.. vond ik ook wel erg overdreven -_-

13. nena88

nena88 Bekend lid

Nov 12, 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    anyway: bedankt voor de reakties! ik was dus op controle vandaag en er werd dus idd een echo gemaakt. dat is standaard bij de vk... denk dat het er gewoon mee te maken heeft zodat ze meer verdienen ofzo. maargoed. ik wist al lang dat de beeb goed lag maar goed het is altijd zalig om de beeb te zien :) verder niks, alleen bloeddruk.. tja de vk zei dat ze denkt dat de beeb rond de datum komt.. denk ook dat dat standaard is om te zeggen :p
    de placenta had wat calcium vlekjes.. ze zei dat dat ok was en er alleen op duide dat je tegen het einde loopt. tja. van mij hoeven ze ook niet zo nodige direkt binne te voelen hoor haha maar toch ik dacht het is wel handig te weten hoe de baarmoeder mond is en of je misschien toch al ontsluiting hebt!!

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hihi ben ik blij dat ik zo vlak op de grens woon.... de pil is goedkoper in NL dus haal die gewoon bij de NLe HA :D

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    De eerste keer was tijdens de bevalling om te voelen hoever je bent. Sommige vk's doen wel een inwendige echo om de baarmoedermond te bekijken. Heb ik al van twee mensen gehoort, maar die vk zegt aan de hand van de bmm of je kans hebt op een vroeg geboorte :$

Share This Page