Wij hebben een boxspring. Het zijn 2 aparte bedden op pootjes met een dekmatras zodat het toch één bed is. Onder allebei de kanten van het bed zitten 6 poten, dus 12 in totaal. Op klossen zetten lijkt me onmogelijk, want dan hebben we 12 klossen nodig, en daarbij... door de klossen zouden de boxsprings niet meer tegen elkaar aan passen, dan slapen mijn man en ik met een gleuf tussen ons in. Dat zie ik al niet zitten, maar dan zou ik ook nog eens allemaal nieuw eenpersoonsbeddengoed moeten kopen. Wat zou de oplossong zijn voor dit probleempje? Wie heeft er nog meer een boxspring en hoe hebben jullie dit opgelost?
ik ben kraamverzorgster je kan dat bed niet op klossen zetten nee ik heb zelf ook een boxspring je kan wel een 1 persoonsmatras er op leggen(van iemand lenen ofzo)het gaat namelijk erom dat wij kunnen ondersteunen bij de borstvoeding en we moeten 2 keer per dag controles doen en als wij dan steeds gebukt moeten staan redden we dat echt niet met onze rug en daarbij is het ook wel lekker als je bed verschoond word.succes meis!!
Ik denk dat ik hetzelfde bed heb als jij. Ik had lege bierkratten (kun je gewoon vragen bij de slijter) eronder gezet. Ging perfect!
80cm min onze boxspring is 70 cm, echt al belachelijk heerlijk hoog. Hier gaan dus gewoon onder elke poot een baksteen. Dan is ie hoog genoeg. Nog een matras erop zou hier niet gaan, dan is ie veel te zacht en hoog. Als je bed an nit te hoog word kun je de boxspring op bierkratjes zetten (op e kratjes een plank) Dan passen de middelste pootjes samen op 1 kratje. Zo heeft een vriendin t gedaan. Perfecte hoogte stevig en toch verhoogd
Hoi hoi Wij hebben ook een boxspring (zonder pootjes omdat we een ombouw er om heen gezet hebben) en met klossen werkt het prima. We hebben totaal 8 klossen , 4 per bed er onder gedaan. Het ligt wat hoger, maar dat is best fijn. De klossen hebben we onder de zwaarste punten van het lichaam gezet. Er zit geen kier tussen de bedden. Beetje lastig om uit te leggen eigenlijk.
Lege kratjes had ik inderdaad ook al aan gedacht, maar ik dacht dan gaan de pootjes kapot van die kratten. Maar met een plank ertussen is echt ene super idee! Dat gaan wij doen denk ik. Bedankt voor alle reacties!
Wij hebben ook een hoger bed dan gemiddeld. Ik heb er een matras op gelegd toen ik moest bevallen en de dagen er na. Lekker makkelijk, en hoeft niet weken van te voren.
wij hebben ook een boxspring. voor ons is het nog lang niet zover, maar heb al regelmatig aan zitten denken hoe we de hoogte gaan oplossen. de extra matras erbij op, of bakstenen eronder lijken mij goed idee. maar als we bakstenen gaan doen wat moet ik dan met het hoofd en voeteneind, want die hebben we er ook bij aan dmv een klik systeem.
mijn boxspring is 51 cm. zou dus te laag zijn. maar is dit niet alleen nodig als je thuis bevalt? ik ga nl in het ziekenhuis bevallen.
wij hebben ook een boxxpring en hebben het inderdaad bij de eerste ook met bierkratten opgelost! Gaan we nu weer doen. T staat wel niet zo leuk misschien maarja..je moet wat
extra matras wordt waarschijnlijk te zacht en bakstenen zijn niet stabiel genoeg, er komt nogal een kracht op je bed te staan bierkratten zijn stabiel, sterk en hebben de goede hoogte
Onze boxspring is 50 cm. Mijn man heeft van de loods pallet blokken meegenomen, en 2 pallet blokken per poot onder gezet. Bierkratten schijnt ook goed te werken.
bakstenen kan wel, alleen even een plankje op de steen leggen. Dat moet hier tenminste omdat anders de smalle poot de steen kan breken
Ik heb zo'n boxspring met bergruimte eronder,er zitten dus geen pootjes onder,ook een ombouw met van die plankjes waar de wekker opstaat. Ik zit met ook te bedenken hoe ik dat voor mekaar krijg,ik ben zelf maar klein en ben bang dat als er een extra matras opkomt,dat ik zelf een trapje nodig heb om erin te komen.Ik ben gelukkig nog niet zover,maar toch iets om over na te denken.
wij hebben ook een boxspring, 12 poten dus. Onder de poten aan de zijkant hebben we indertijd klossen gezet en onder de middelste 6 - 3 kratjes met idd een plankje ertussen, ook om de juiste hoogte te krijgen, even hoog als de klossen. Ging prima. Verder over in het ziekenhuis bevallen: Het kan altijd zo zijn, dat het sneller gaat dan verwacht en je tóch thuis moet bevallen. En verder inderdaad voor de controles. Je kan óók altijd nog een extra (1 persoons) bed in een andere kamer op klossen zetten, zowel voor de (nood) bevalling als voor de controles na de bevalling.