een nieuw bed kopen tenminste.. dat hebben wij gedaan! We werden er beide zo gek van om jaren lang elke nacht meerdere keren die matrassen goed te leggen.. en ook wij hadden zo een topmatras en die gleed ook iedere keer van het bed af.. dus toen maar een normaal bed gekocht en slapen een stuk beter!
Je kunt ook een topper kopen waarbij de bovenkant los is. Dan kun je altijd nog apart van elkaar je hoofdeind verstellen. Wij hebben het ook en ik vind het ideaal. Het verschuift niet meer. Ik lig vaak met het hoofdeind omhoog en mijn vriend niet en hij heeft nergens last van.
onze onderstellen zijn idd 1 pers.. (zijn ook aan het hoofdbord bevestigd) hierboven op hebben wij een 2 persoonsmatras liggen en daarboven op nog eens een topper.. zo heb je dus geen last meer van wegschuivende matrassen..
Wij hebben de onderste 2 boxen met ty-rips (schrijf je dat zo?) aan elkaar vast gemaakt zodat die niet gaan schuiven. Daarboven een antislip mat, de normale matrassen, zware topper, hoeslaken Werkt prima zo
hier kwam mijn vriend idd ook mee gisteren, dus wie weet wordt dat het wel....! Ideetjes genoeg, nu de uitvoering nog
Ja die heb ik ook! Gewoon een setje bretels van de Hema werkt ideaal: je klipt twee van de eindstukken aan de linkerkant aan je hoeslaken en de andere twee klip je aan de rechterkant van je hoeslaken.
Wij hebben ook een boxspring met een topper. De topper is 2 persoons en de matrassen 1 persoons. In ons vorige huis hadden we laminaat in de slaapkamer, hierdoor verschoven de pootjes en hadden we dus een flinke kier tussen de matrassen. Nu hebben we vloerbedekking en blijft het bed keurig op zijn plek staan.
maar dan zou ik wel voor een matras gaan! Wij hebben nu een normaal bed met 2 matrassen en wordt gek van dat gat tussen ons in! Heb een groot hoeslaken maar helpt niks.... Ik wilde ook graag hierna een boxspring maar kunnen die niet met een groot matras dan?
Grappig te lezen dat er meer last van hebben... Bij ons verschuift het onderstel niet, maar juist de topper die erop ligt. 'Sochtends hangt hij altijd een cm of 5 over mijn kant van het bed heen... Heel irritant
Een hoop met hetzelfde probleem, maar wij zijn eruit!!! We gaan gewoon een band spannen om de matrassen heen en dan over de 2 toppers een splithoeslaken. En dan maar hopen dat we van het probleem af zijn . Nu nog op mijn verjaardag wachten tot ik die hoeslakens daadwerkelijk ga krijgen, nog even geduld dus.....
Wij hebben een 2-persoons kingsize auping boxspring met 2x 1-persoons matrassen en een 2-persoons topper. Wij hebben geen last van een spleet/gat tussen ons, omdat het geen 2 aparte delen zijn die aan elkaar zijn geschoven. Hebben we wel bewust voor gekozen. En we hebben nooit last gehad van verschuivingen.
Dat kan wel maar wordt meestal niet gedaan omdat je man een ander gewicht en lengte kan hebben als jij en hij misschien wel een heel ander matras nodig hebben.