Bevallen in een gehorig appartement?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Deedee91, 11 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Ik heb even een vraagje, iets waar ik mee zit en graag wat verhalen over wil horen. Ik ben zoals je aan mijn banner ziet 7 wk zwanger, erg pril dus. Nu wonen wij in een appartement wat best gehorig is, woonkamer niet maar onze slaapkamer wel ( kan de onderburen horen hoesten of plassen). Het lijkt mij fijn om thuis te bevallen, aangezien je thuis bent in je eigen omgeving, nergens heen hoeft etc. Alleen ik maak mij dus erg zorgen om de bevallingsgeluiden... Ik ben bang dat ik niet helemaal mijzelf kan zijn en de stress zou hebben of het hele appartementen complex mij zou horen. Ik weet dat er een eigen bijdrage is als ik in het zh wil bevallen, dat zou dan ook geen probleem zijn mocht ik daar tot besluiten.

Hoor graag verhalen van dames die ook in een ( gehorig) appartement zijn bevallen en daar mee om zijn gegaan.

Alvast bedankt!

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik ben dan niet thuis bevallen, maar er had een bom kunnen afgaan in de kamer en ik had her niet gemerkt ;)

Ik denk niet dat je aan je buren denkt.

3. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Mijn oude buurvrouw is thuis bevallen. Laat ik het zo zeggen dat ik zowel de bevruchting als de geboorte gehoord heb... ik hoorde ook de verloskundige praten. Ik vind het best gênant. ..
    Nu ben ik zelf verhuisd en wil ik thuis bevallen. Het is wel mijn tweede en bij de eerste heb ik heb herrie gemaakt dus hoop nu ook niet. Ik was me trouwens wel overal van bewust.

In het ziekenhuis hoorde ik trouwens ook anderen gillen. Maar geen idee wie dit was en iedereen was dat met hetzelfde doel dus dat is toch anders.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Net wat je zegt Zara best gênant idd. Kijk overdag is geen punt maar stel dat het in de nacht gebeurd. Dan liggen de buren onder mij op bed naar mij te luisteren?? Best een vervelend idee

5. Johanne25

Johanne25 Lid

30 okt 2014
    87
    1
    8
    Wij hebben geen gehorig huis, maar horen wel bijv hard huilen van de buurjongens. Ik ben 2x thuis bevallen, eerste keer overdag, buren waren toen met vakantie dus nergens aan hoeven denken, tweede keer 's nachts. Heb zelf heel weinig geluid gemaakt doordat ik yoga ontspanning en ademhalingstechnieken toepaste (cursus gedaan, bevalling was ook in een goed uur gebeurd, dus zou het je zeker aanraden :) ) Uiteindelijk bleef dochterlief tijdens het persen steken op haar schouders en was het even spannend, verloskundige was ook erg intensief bezig met mij begeleiden en dat gebeurde niet fluisterend, om het zo maar te zeggen. :p Achteraf bleek de buurvrouw dat gehoord te hebben! Dochter van bijna 2 is overal doorheen geslapen en andere buren hebben ook niks gehoord, slaapkamers grenzen allemaal aan elkaar.

Ik zou me er nu nog niet druk om maken, je weet toch niet hoe het loopt. En anders de buren oordopjes aanbieden ofzo ;)

6. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste woonden wij ook op een appartement. 3 hoog zonder lift. Dat heeft mij er uiteindelijk van weerhouden om thuis te bevallen. Mochten er complicaties optreden dan ben je niet zomaar beneden. Verder zou ik me over de buren minder druk maken. Je hebt dan wel iets anders aan je hoofd haha

7. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Volgens mij zijn er wel regels aan thuis bevallen als je in een flat/appartement woont. Stel je moet afgevoerd worden naar het ziekenhuis met de ambulance.. Ik weet niet precies wat de regels zijn..

Wij horen ook alles van de buren. Zij ook van ons. Ze hebben al een paar keer geklaagd om normale leefgeluiden. Ik kan niet de hele dag op mijn tenen lopen...

Thuis bevallen wilde ik bij de eerste sowieso niet.

Soms hoor je vrouwen gillen bij de bevalling.. Ik was juist bij extreme pijn heel stil en in mezelf gekeerd. Dat is bij iedereen anders. Maar ik weet wel zeker dat je tijdens de bevalling niet meer aan de buren denkt haha.
    Je bent in zo'n roes dat niks je kan schelen. Hoeveel mensen er mee kijken je schaamte alles is weg :)

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Daar zeg je wat, ik had daar nog geen rekening mee gehouden dat daar regels voor zijn. Woon 1 hoog zonder lift, wel een brandtrap naast de deur en een gezamenlijke ingang.
    Enne wat vervelend dat geklaag van de buren... idd op je tenen lopen is ook niet prettig.

9. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Tja, zou het zo erg zijn als ze er wat van zouden horen?
    Als de baby geboren is gaan ze nog zat geluiden te horen krijgen ;)

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Als jij 1 hoog zonder lift vraag ik mij af of je thuis mag bevallen. In geval van nood moet een brancard met ambulancepersoneel van de trap af en dat doen ze vaak niet (zeker niet van een brandtrap). Mijn vk gaf destijds aan dat bij flats of appartementen een lift verplicht was. Of de mogelijkheid om op de begane grond te bevallen.

Als dit je 2e of volgende kind was is het wat anders. Maar bij een 1e kind weet je niet hoe alles gaat verlopen en hoe jij gaat reageren.

Verder zou ik er niet aan moeten denken om de bevalling van de buren live te kunnen volgen. Sommige bevallingen duren erg lang en vaak midden in de nacht (wanneer mensen dus thuis zijn en het doodstil is). Een huilende baby vind ik wel wat anders dan schreeuwende vrouwen, pijngeluiden of letterlijk de aanwijzingen van de vk kunnen horen (zoals iemand anders hier schreef). Lijkt mij niet echt ontspannen voor de vrouw en zeker niet voor de buren.

11. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    780
    113
    Wij wonen ook in een appartement, en het leek mij helemaal niet fijn, thuis bevallen en dan al die mensen er zo dicht omheen (boven, beneden, zijkant, andere zijkant, schuin boven, schuin beneden). Zat meer in mijn hoofd hoor, maar heb het wel laten meewegen in mijn beslissing in het ziekenhuis te bevallen. Moest er niet aan denken dat mensen me hadden kunnen horen. Uiteindelijk was ik super stil tijdens de bevalling (yoga heeft me super geholpen!), maar voelde ik me ook op mijn gemak wetende dat ik alsnog naar het ziekenhuis zou gaan. Niet vanwege de geluiden voor de buren want daar ben je dan echt niet mee bezig, maar wel vanwege de veiligheid (de hoofdreden dat ik naar het ziekenhuis wilde).

12. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij wonen ook in een complex, maar heb eerlijk gezegd nog niet aan burengerucht gedacht mbt de bevalling.
    Maakt mij eerlijk gezegd ook weinig uit;), uit ervaring weet ik, dat je op 't moment van bevallen alleen maar aan "kind eruit" denkt:D.

Enfin, dat gezegd hebbende, volgens ML heb ik de vorige bevalling (verplicht in het ZH ivm medische indicatie) geen kik gegeven, en überhaupt geen geluid gemaakt, dus ditmaal ga ik fijn(als 't mogelijk is) thuis bevallen, heerlijk in bad.... en de buren? Die horen dus niks, en als ze wel wat horen, jammer dan;)

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Ga het morgen gelijk vragen dan hebben wij de intake,stel het mag niet thuis dan hoef ik ook geen zorgen te maken over dit probleem. En net wat je zegt dat live meemaken lijkt mij dus niet prettig. Als het midden in de nacht is lijkt mij dat gewoon niet fijn voor de onderburen,het is echt zo gehorig. En ik ken mijzelf ik zal kan dan minder ontspannen zover dat kan.

Verder zei iemand wat over verdere geluiden na de bevalling en dat is natuurlijk ook zo. Alleen dat is toch minder intiem zeg maar dan een kreunende bevallende vrouw.

14. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij wonen gewoon in een huis en ik heb achteraf gezien 2 uur lang thuis persweeen weg lopen zuchten/schreeuwen. Waarschijnlijk hebben mijn buren dit wel gehoord. Ook hebben ze gezien dat ik met de ambu ben opgehaald. Ik heb er nooit wat over weer gehoord van hun en op dat moment heb ik daar ook niet aangedacht. Nu wel eens, maar ik kan er niet mee zitten. Klinkt beetje egoïstisch zo bedoel ik het uiteraard niet.

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik woon ook in een gehorig huis en ga nu thuis bevallen.
    het zal me eerlijk gezegd een zorg zijn wat de buren er van mee gaan krijgen..

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Een gehorig appartement is niet echt fijn. Daarom heb ik altijd gezegd poliklinisch te willen bevallen. Al is dat het uiteindelijk niet geworden. Ben met een medische indicatie bevallen.
    Achteraf bleek dat ik wel thuis had kunnen bevallen omdat het appartement, op de 2e verdieping, wel toegankelijk was voor een brancard.
    Hier hoor ik ook de wasmachine, wc, tv en geklets van de buren en was ik bang dat ik veel lawaai zou maken tijdens de bevalling ;)
    Toen zl 2,5 maanden oud was kwam een buur vertellen dat ze voor het eerst gehuil had gehoord. Al weet ik nog steeds niet of dat het kindje was van de andere buren :p andere buren hebben tot op heden niet geklaagd. Maar zodra ze zl zien, zijn ze ook weer vrolijk :D haha. Zl is naar bijna iedereen gelijk aan het lachen.

Als ik jou was, zou ik het bij de vk aankaarten of het thuis kan, het moet toegankelijk zijn voor de brancard. En als het kan, en je voelt je er prettig bij, gewoon doen. Buren zullen je baby vast en zeker wel een keer horen :)

17. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Dat is denk ik wel het laatste waar je je druk om maakt op dat moment.
    Als ik voor mezelf spreek had ik er niets om gegeven al stond Hart van Nederland er live bij...

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik ben thuis bevallen en dat huis was echt gehorig.
    Nu heb ik geen kik gelaten, maar mijn buren hebben er niets van gemerkt.

Deel Deze Pagina