Boxspringbed op klossen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Juffie26, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Weet niet of ik dit in het juiste forumdeel plaats, maar vond het hier het beste passen dacht ik...

    Momenteel ben ik ruim 28 weken zwanger.
    Nu vroeg ik me af hoe het zit met klossen onder het bed.
    Ons bed is nu 63cm hoog en is een boxspringbed maat 180x220cm de grootste maat.
    Als dit bed op klossen moet, wat bijna onmogelijk is moeten we 20 klossen hebben, willen we het gehele bed omhoog krijgen. Een bed op een andere kamer zetten is helaas geen mogelijkheid, en een extra matras erop ook niet omdat ik dan geen oog meer dicht doe.
    Ik ga bevallen in het ziekenhuis, ga geen borstvoeding geven en het bed verschonen kan mijn vriend en moeder wel doen, mocht dit een probleem met de hoogte zijn.
    Ik hoop dat 63cm hoog genoeg is dan want ik zie anders echt geen mogelijkheid.

    Weet iemand hoe dit zit met klóssen wel of niet?
    Bedankt voor jullie reacties!
     
  2. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Hoe het met boxspring op klossen zit weet ik niet. Mijn bed kan ook niet op klossen, maar heb een elektrische kraambed kunnen lenen. Heb gelukkig ruimte zat in de woonkamer. Ik ga wel borstvoeding geven, dus word door de kraamzorg verwacht dat ik gebruik kan maken van een bed die 80cm hoog is.

    Volgens mij was er ook al eerder zo'n topic hier....
     
  3. Brusjeforyou

    14 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm mijn kraamzorg zei dat de meeste boxsprings 68cm zijn en dat dat prima was. Is je boxspring zo gemeten met of zonder matras en reutemeteur erop?
     
  4. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Je kan toch een extra matras erop leggen als je bevallen bent en de kraamzog je controles wil doen.. En dan ' s nachts er weer afhalen..
     
  5. Maytje

    Maytje Bekend lid

    8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een boxspring van die hoogte en die moest wel omhoog. Hebben nu dus pas een extra matras onder de oorspronkelijke matrassen gelegd en dat werkt prima en het ligt ook helemaal niet raar of anders
     
  6. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Hier ook boxspring en die was hoog genoeg.. Ik wilde eigenlijk de topper van m'n man op mijn kant leggen want we missen 5cm maar dit hoefde niet zei kraamzorg. Je zou er eventueel boeken onder kunnen leggen mocht het nodig zijn?
     
  7. Nin

    Nin Actief lid

    9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige keer vond de kraamzorg het prima dat het bed niet verhoogd was bij ons. (onze boxspring is 51 cm). Omdat ik onverwacht thuis ging bevallen, hebben we toen het matras vh logeerbed erop gelegd. Daarna hoefde hij er niet meer op. Hoewel ik nu weer wel in het ziekenhuis wil bevallen, wil ik nu toch wel mijn bed hoger zetten. Zit er ook een beetje mee in mijn maag. Het zijn 12 pootjes en de middelsten zitten zo dicht tegen elkaar aan dat het niet met klossen kan. Wij denken nu aan bierkratjes. En anders niet verhogen en het matras maar weer opzoeken uit de garage. (want logeerbed is inmiddels weg...)
     
  8. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze boxspring is zo'n 66cm hoog en deze hebben wij niet op klossen gezet. Dat is gewoon onmogelijk. Het hoofdbord zit vast aan de bedden en dat is niet omhoog te tillen.

    Onze kraamzorg had er geen problemen mee.
    Gewoon even overleggen met haar. En als ze het echt niet wilt leg je voor de controles er nog een matras op en laat je je man het bed verschonen.

    Al denk ik dat de meeste kraamhulpen van die paar cm geen probleem zullen maken.... Maarja je zal net zo'n 'bitch' treffen die het wel allemaal volgens de regeltjes doet....

    (En toen ik bevallen was van onze oudste dochter hadden we nog een ander bed wat maar zo'n 30cm hoog was. Toen beviel ik te vroeg en de klossen waren er gewoon nog niet. KRaamhulp vond het geen probleem)
     
  9. ilona85

    ilona85 Fanatiek lid

    24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Hier ook een boxspring. Maar wij hebben bierkratten bij de supermarkt gehaald en daarop een stoeptegel en daar het bed op. Was goed te doen met 2 man en staat super stevig. Ook bij ons zit het kopschot vast aan de bedden maar toch ging het best vlot. Klossen lukt niet inderdaad maar kratten wel wij hebben er 9 onder staan.
     
  10. MinnieMe

    MinnieMe Fanatiek lid

    17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat wij bij J en dit keer zouden hebben gedaan (alle 2 ZH bevalling) was n deur op t bed, en daar dan n extra matras op. (deur ivm inzakken)
    Dat was hier de tip van de VK, dus mss dat het bij jullie ook goed gekeurd word...??
     
  11. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Voor de controles hoeft het bed volgens mij geen 80cm. te zijn maar wel voor verschonen en voeden (helpen met voeden van de baby) maar als je FV. gaat geven is dat laatste al opgelost. Zou het gewoon met de kraamzorg overleggen, het enige wat ze dan kunnen weigeren is het bed verschonen eventueel. Hier trouwens ook een loodzware stalen boxspring wat niet op klossen kan maar die is zowat een meter hoog :)
     
  12. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een boxspring. Die hadden we niet op klossen gezet. Heb er niemand over gehoord.
     
  13. collo003

    collo003 VIP lid

    12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Als wij onze boxspring op klossen hadden gezet had mijn kraamverzorgster een trap nodig gehad. Mensje was nog geen 1.60 m... Maar hier beide keren geen probleem geweest.
     
  14. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Hier boxspring vorige x wel op klossen gezet maar ik had een ks en moest echt n opstap gebruiken was veel te hoog.. was niet prettig met mn buikwond.. en dat voor die paar dagen dat de kraam nog kwam.. deze keer geplande ks en hebben t niet op klossen gezet.. vriend zei al verschoon t bed wel zelf.. en als ze echt n probleem ervan maken dan moet iemamd die klossen maar alsnog halen maar dan zal ik wel eerst uitleggen dat t voor mij alles behalve fijn is met baby in en uit bed te komen en ik mag deze keer ivm medicatie evt langer in zkh bkijven dus hooop dat kk pas naar huis kom als de bv goed lukt.. maar goed dat ia even afwachten.. zie wel hoe t loopt.. anders moet iemamd ze maar alsnog eronder zette maar liever niet vond het zelfs gevaarlijk zo hoog als ie stond en echt niet prettig.. we hebben geen extra matrassen anders had jk die wel erop gegooid maar dat was ook geen optie ;)
     
  15. lies276

    lies276 Niet meer actief

    bij de kraamzorgorganisatie waar ik werk, is de arbo-eis minimaal 70 en maximaal 90 cm.
    niet elke boxpring is hoog genoeg (vaak nét niet).
    natuurlijk ga ik echt niet moeilijk doen over 2 cm, maar lager dan 65 cm ga ik niet mee akkoord.
    onze dames moeten ws allemaal nog mee tot ze minimaal 67 jaar oud zijn, dus wij zijn zuinig op de ruggen van ons personeel.
    het maakt niet uit of de familie het bed gaat verschonen, de controles moeten ook worden gedaan.
    dat is misschien "maar" twee keer per dag, maar voor een kv die week in week uit dit werk doet, is dat heel belastend voor haar rug.
    bij ons staat het ook in de leveringsvoorwaarden en mensen tekenen daarvoor bij het intakegesprek.
    bed niet hoog genoeg= geen zorg!
    bespreek het dus altijd tijdens het intakegesprek, want het zou heel verevelend zijn als je zorg geweigerd krijgt.

    als je zelf erg klein bent, of je hebt een keizersnede gehad (of hechtingen aan je onderkantje), is het altijd raadzaam om even een opstapje naast het bed te zetten, dan kun je zo met je billen in het bed draaien en hoeft dit niet extra pijnlijk te zijn.
     
  16. Koon

    Koon Niet meer actief

    Bierkratjes eronder.

    Geen gezicht, maar was bij ons de oplossing.
    Dan wel van het favoriete merk van je man natuurlijk ;)
     
  17. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Lol is hier helemaal geen oplossing geen auto en 12 kratten bier leeg laten drinken nee danku :) ga straks ff t bed metenhoe hoog ie is zonder.. en wanneer ik uit zkh kom (wss pas na 6 dage) geven we t meteen aan aan de kraam en als t probleemis worden ze alsnog gehaald maar dan heb ik in elk geval geen weken onnodig op dat mega hoge bed hoeve klimmen.. in kraamdagen hebben we wel n auto te leen en is het ook makelijker even te halen maar afgelopen tijd voelde ik mr al.zo bezwaard dat steeds te moetennvragen voor al die zkh afspraken.. hoop dat t zo ok is en anders lossen we t gewoon op als ze op gesprek komt ende dag erna begint;)
     
  18. Vlokje91

    Vlokje91 Lid

    20 okt 2012
    41
    0
    0
    #18 Vlokje91, 20 okt 2012
    Laatst bewerkt: 20 okt 2012
    Wij hebben ook een boxpring maat 180x220cm en die is 65cm hoog,
    Eerst telefonische contact gehad met de kraamzorg en de vertelde ons dat het wel goed was. (bij onze kraamzorg is officieel 70cm de minimale hoogte)
    Toen ze hier met 30weken kwamen kijken was het niet goed en er moesten klossen onder (die kun je gewoon gratis huren)
    Wij moesten er 12 onder hebben en die werden in week 36 thuis bezorgd.
    De klossen waren 30cm hoog dus ons bed stond op 95cm!!
    Ik moest met een trapje het bed in dus dat wilde ik ook niet. ik ben toen verder gaan zoeken en toen hadden ze gelukkig bij de zorgwinkel in mijn woonplaats nog klossen liggen van +- 10-15 cm. (de medewerkster zij wel dat die moeilijk te verkrijgen zijn)
    Die hebben wij nu gehuurd (is ook gewoon gratis) en nu kunnen we prima in ons bedje komen!:)

    Maar als je verloskundige/kraamzorg zegt dat het goed is zou ik er verder niks aan doen!! Maar ik begrijp wel dat hun regels hebben voor een bedhoogte, Deze mensen moeten natuurlijk ook hun werk doen :)

    Gewoon voor de zekerheid even navragen bij zowel de VK + Kraamzorg;)
     
  19. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Wist niet eens dat er kleinere klossen waren en gratis thuisbezorgd ook nog noit van gehoord lol.. moet nog meten maar als t echt moet ka iemand ze volgende week echt wel ff halen .. Als t moet vraag ik ook zekereven na of ze lagere hebben want dan vind ik dat toch n stuk prettiger :)
     
  20. ilona85

    ilona85 Fanatiek lid

    24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    @stampvamp je kan de kratjes gewoon bij de supermarkt halen. Je betaald dan statiegeld en kan ze erna gewoon weer inleveren. Pfff zou wat zijn 12 kratjes leeg drinken :D
     

Deel Deze Pagina