Bang voor bad-douche

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door yossie, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ons zoontje van 13 mnd durft sinds 1 week niet meer in bad. Hij krijst alles bij elkaar en houd ons heel stevig vast. Ik kan hem niet neerzetten. Voorheen vond hij het juist erg leuk en ook zwemmen vond hij super. Bij mij op schoot in bad en onder de douche (doen we ook in bad) durft hij ook niet. Het lijkt echt angst en geen drift en we weten niet wat dit heeft veroorzaakt.

Hoe kunnen we hier het beste mee om gaan om hem zijn angst te laten overwinnen?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het hoort een beetje bij de leeftijd. Ik zou heel langzaam weer opbouwen. Steeds meer water in het bad doen, maar beginnen met heel weinig water. Helemaal niet meer in bad doen is geen optie, dan overwint hij het niet. Blijf hem troosten. Misschien een keer ergens in bad geweest? Of iemand gespetterd in het zwembad?

Het gaat echt weer over hoor.

Groetjes Adrienne

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Bedankt voor uw reactie. Gelukkig is het herkenbaar. Hij is natuurlijk wel eens nat gespetterd in het bad/zwembad, dus daar zou het best van kunnen komen. Dan hoop ik maar dat het snel over is!

Deel Deze Pagina