Wie stuur je nu eigelijk een geboortekaartje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by chantal26, May 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik wist even niet waar ik deze topic anders moest plaatsen.

Maar mijn man en ik vroegen ons gisteren af wie we nu allemaal een geboortekaartje moeten sturen.
    Natuurlijk gewoon de familie en vrienden, dat is natuurlijk normaal.
    Maar ik heb het meer over vage kenissen die we eigelijk bijna nooit zien.
    Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Ik weet namelijk ook helemaal niet naast mijn familie en vrienden wie ik allemaal een kaart moet sturen, dus ik zal niet weten hoeveel ik er moet hebben.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wij hebben alleen kaartjes gestuurd naar directe familie en goede vrienden, verder een kaartje naar mijn werk en naar mijn partner zijn werk.

Eigenlijk hebben we alleen een kaartje gestuurt naar de mensen waar we dus goed mee omgaan en ook best om kraambezoek zouden willen hebben.

Alle vage kenissen ging ik echt geen kaart sturen zat immers ook niet op kraambezoek van hen te wachten ;).

Tip, als je kaartjes gaat bestellen, bestel er altijd 5 tot 10 extra voor het geval je toch iemand vergeten bent die wel een kaartje "hoort" te krijgen.

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ja want ik zat al te denken.
    We hebben van allebei de kanten best een grote familie.
    Maar de neven en nichten van mijn man zien we nooit.
    Sterkter nog ik ken ze amper en sommige ook helemaal niet, en dan ben ik toch al 7 jaar bij mijn man.
    Maar mijn neven en nichten zien we toch wel regelmatig dus die gaan we wel een kaart sturen.
    Maar als ik ook nog geboortekaartjes moet sturen naar vage kennisen dan heb ik er wel heel erg veel nodig.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Naar mensen die we regelmatig zien + verzekering, huisarts, verloskundige. En ik had ook een kaart voor in de supermarkt ;) , dan kreeg je een cadeaudoos mee (c1000 en plus doen dat bijvoorbeeld) . En dan nog 10 reserve. Voor mensen die we vergeten waren, maar ook voor in de toekomst op de basisschool ofzo, als ze een geboortekaartje mee moeten nemen of iets dergelijks.

5. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Gelukkig hebben wij niet zo'n hele grote familie dus ik hoef maar 50 kaarten te bestellen en dan heb ik er nog genoeg over voor bijv de supermarkt boxen.

Weten jullie ook naar welke instanties je een kaartje moet sturen of is een telefoontje al genoeg, ik heb nl geen idee welke ik moet inlichten ( behalve je ziekenfonds dan)
    Alvast bedankt.
    groeten Kim

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben een kaartje gestuurd naar een deel van de familie + vrienden, wat mensen uit de straat, verloskundige, huisarts, de kraamhulp, mijn studentenvereniging en ons werk . Mijn vriend heeft ook heel veel neven en nichten, waarvan ik de meeste niet ken (alleen gezien op de begrafenis van zijn oma, en dat was pas na de geboorte van Milan), daar hebben we dan ook geen kaartje heen gestuurd. Wel naar al zijn ooms en tantes, dus neven en nichten konden daar 't kaartje dan bekijken. Alleen één neef woont in Amerika, die hebben we wel een kaartje gestuurd. En verder idd wat extra kaartjes besteld voor mensen die we waren vergeten, supermarkten en gewoon voor de leuk (inlijsten bijv.).

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Je moet bij je ziekenfonds de geboorte melden. Daarnaast heb ik bij onze aansprakelijkheidsverzekering de kleine aangemeld en bij mijn uitvaartverzekering.
    Maar ik heb hier allemaal naar gebeld en geen kaartje gestuurd.

Kaartjes gestuurd aan:
    * familie inclusief alle neven en nichten en vrienden.
    * Goede vrienden van mijn (schoon)ouders (mijn (schoon)ouders mochten een lijstje maken van mensen waarvan zij graag wilden dat ze een kaartje zouden ontvangen, dat waren 5 kaartjes ofzo, de rest had ik zelf ook al).
    * buren (heel ons blok)
    * zwangerschapszwemmen, leidster van zwangerschapscursus
    * verloskundigenpraktijk
    * werk
    * mensen waar ik een felicitatiekaart voor het zwanger zijn van had gekregen

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook familie alleen alle neven en nichten wonen bijna nog thuis, dus dan alleen ooms en tantes als gezin zeg maar.

Daarbij vrienden, mensen van de kerk, school, werk etc. en verder niet zo veel. Wij hebben aan 50 waarschijnlijk ook zat, maar we maken ze zelf, dus we kunnen altijd nog wat bij maken!

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Wij hebben best een grote vriendengroep veel familie.
    Dus ik ben bang dat we aan 100 kaartjes niet genoeg hebben.

10. moena

moena Lid

Jan 3, 2009
    40
    0
    0
    Noord-holland
    Wij hebben er ook voor gekozen om alleen de mensen een kaartje te sturen waar we echt wat mee hebben.. Mensen die zich in ons en de zwangerschap interesseren.
    Alle vage neven, nichten en kennissen slaan we over.

Vind de kaartjes trouwens ook behoorlijk prijzig.. (of wij hebben een té dure smaak??)

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik vind het ook heel duur, en ik ga ze zelf maken, is niet zo heel ingewikkeld als je een beetje crea bent en een beetje met de computer overweg kunt, ik heb berekent dat ik dan zo'n 100 euro bespaar!

Ik ga sturen naar:
    directe familie plus ooms/tantes, maar niet naar de neven/nichten
    vrienden
    werk + werk partner
    gyn en huisarts
    evt. zwangerschapscursus als ik die ga doen
    kraamhulp

ik heb ook niet zoveel nodig met 50 red ik het meer dan genoeg, heb dan ook nog over.

Share This Page