Heel stuk minder ver dan je dacht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door TessMe, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TessMe

TessMe Niet meer actief

Dinsdag 5 oktober het ik een licht positieve test in handen. 2 dagen later is het streepje al een stuk donkerder. Precies een week later 12 oktober een clearbluetest gedaan met indicator. Deze gaf 3+ aan.. Dat betekend 5 weken of langer zwanger. Nou ben ik van het minste uit gegaan. 5 weken precies dus. Afgelopen vrijdag 29 okt had ik de eerste echo. Zou dan dus volgens de telling van de clearblue 7 weken en 3 dagen moeten zijn. De echo zag er goed uit, maar was net aan 6 weken zwanger! Meer dan een week teruggezet dus:( Maar als ik dan terugreken zou ik met 2 weken al een positieve test hebben... Dat kan toch helemaal niet? Mijn vorige zwangerschap liep ook zo achter. En dat werd een miskraam met 8 w3d. Maak me dus best zorgen nu. Meer mensen die dit hebben meegemaakt?

2. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ja ik heb het ook gehad, met mijn miskraam en met deze zwangerschap! Ik had ook uitgerekend dat ik 8 weken zwanger was, toen ik de echo kreeg. Maar tijdens de echo bleek dat ik 7 weken was. Maar de volgende echo was het weer een week vooruit gezet! Het komt ook omdat het nog zo klein is erg moeilijk te meten is! Dus maak je niet druk, het komt goed! Geniet er lekker van ;)

Liefs

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik was ook bij 10 weken 6 dagen teruggezet en kom er ook nog steeds niet uit met mijn eigen berekening..wellicht late innesteling! maak je geen zorgen! gefeliciteerd trouwens!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik werd bij mijn dochter ook een week vooruit gezet wat ook zeker helemaal niet kan. volgens eigen berekening was ik uitgerekend op 23 september en dit wist ik zeker omdat ik een positieve ovulatietest had op 31 december en een ligt positieve zwangerschapstest op 13 januari. toch werd de uitgerekende datum verschoven naar de 18e wat toch bijna een week verschilde en oook echt niet mogelijk is/was met de feiten

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik werd bij de eerste echo anderhalve week teruggezet, en bij de echo erna weer een week vooruit. Het is inderdaad nog zo klein dat de meting nog erg lastig is, bij de volgende echo heb je meer duidelijkheid!

Gefeliciteerd trouwens!

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ook ik ben een dag of 10 terug gezet. Dacht dat ik 8w3 was maar dit bleek nog maar 7w te zijn, best een domper en ik werd er ook heel onzeker van. Bij de tweede echo bleek het precies op schema te lopen en de eerste meting is correct geweest.
    Bij mij betekent dat ook dat ik met 2 weken en 5 dagen een positieve test had, ik denk ook nog steeds dat dat niet kan?

7. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    mijn eerste echo zou volgens mijn berekeningen 6w2d zijn geweest en de echoscopiste zei dat ik zeker nog geen 6 w was en het was te klein om te meten het hartje klopte wel maar ze dacht omdat het hartje wel klopte dat ik dan 5w2d zou zijn de volgende echo werd ik precies een week vooruit gezet dus ja...

Bij mijn zoontje ook eerst 18 dagen terug gezet met de 11 weken weer 1,5 week vooruit ... ik kijk nergens meer gek van op !

8. Tja, hier hetzelfde. Ik heb dinsdag een echo gehad en volgens die echo zou ik nu 6 weken zijn. D.w.z. dat we de mensen om ons heen al met 2 1/2 week het nieuws verteld zouden hebben en dat ik het met twee weken al wist. Klinkt me ook ongelooflijk in de oren, maar kan me herinneren dat het bij ons andere kindje ook soortgelijk was. Niet te vlug denken dat je kindje niet goed groeit of andere enge gedachten, want een andere keer kan er zomaar weer een week bij gerekent worden.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ben bij mijn oudste in 1e instantie 11 dagen teruggezet en later weer 2 dagen vooruit. Bij haar geboorte gaf de gyn zelf toe dat ze het niet zeker meer wist.....ze was nl. 56 cm en 4700 gram!

Bij mijn jongste klopte de datum wel en was het weer een groot kind...dus zeker weten, doen we het nog niet

10. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Bij mijn eerste echo hebben ze mij een maand terug geze :eek: ik was al 4 weken overtijd en dacht dus 11 mei volgend jaar uitgerekend te zijn het is nu 11 juni geworden over 2 weken krijg ik nog ern echo voor de zekerheid

11. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Dat is heel goed mogelijk hoor! Ik ben bij de zwangerschap van mijn zoon ook 2 weken terug gezet en hij is met 38 weken geboren en liep altijd mooi op schema.
    Ook deze zwangerschap ben ik bijna 3 (!) weken terug gezet, terwijl ze nu steeds wat inloopt dus ze kunnen er eigenlijk weinig van zeggen .. Ben benieuwd wanneer deze geboren wordt dus.

Dus maak je nog geen zorgen! Eerst even de volgende echo afwachten, waarscheinlijk is het allemaal goed en heeft de kleine alweer wat ingelopen.

Succes (Y)

12. TessMe

TessMe Niet meer actief

De zorgen waren helaas terecht. Gisteren me 2de ecxho gehad en Ze konden geen hartje meer vinden.:( En dat terwijl we het 2 weken geleden zelfs zo mooi gehoord hadden. Gelijk doorgestuurd naar de gyneacoloog en ook die kon het hartje niet vinden. Toch wilde zo nog niet meteen 100% zeggen dat het mis was. Maar mijn gevoel zegt anders.. Het is de de derde miskraam. En ga verder voor onderzoeken. Nooit gedacht aan dit alles toen we er 2 jaar geleden voor gingen...

13. pijman

pijman Niet meer actief

he wat verdrietig meid! Veel sterkte.

14. Fayy

Fayy Niet meer actief

Heeel veel sterkte. al hoop ik op een wondertje maandag voor jullie!
    Liefss

15. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik ben in eerste instantie 2 weken terug gezet en dat kon echt niet, want had toen geen seks gehad en dan had ik nooit positief kunnen testen wanneer ik dat deed.
    Nu ben ik vandaag nog een keer geweest, en weer iets meer dan een week vooruit gezet, nu kan het dus wel kloppen, dan heeft de innesteling gewoon wat langer geduurd.

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat een verdriet! heel veel sterkte en doe het rustig aan neem de tijd om dit te verwerken.

Deel Deze Pagina