Ja hier ook! Hij mag met een kinderschaar de takken die door de schutting komen afknippen, en ook het lange gras. Dit vindt hij helemaal geweldig en kan dit ook lang volhouden. Hij helpt ook graag in huis. Bijvoorbeeld met de was, of schoonmaken, bedden verschonen (dit kan hij nog niet, maar hij 'helpt' graag)
Mijn neefje vindt helpen in de tuin ook super leuk, die maait nu met 5 jaar zo het gras en goed ook. Lekker z’n energie kwijt
Oei sterkte voor je dochter!! Meisjes kunnen ook erg druk zijn ja. Ik was vroeger ook druk met rennen, klimmen ed, en ik zie het ook bij mijn nichtjes. Mijn oudste is gisteravond KEIhard gevallen, op zijn slaapkamer. Echt keihard, en natuurlijk recht op zijn mond. Overal bloed en een gillend kind. Ik zag al heel snel dat er iets met zijn tanden was, ik dacht een gat te zien. Dus gelijk de tandarts gebeld en we konden gelijk terecht. En ja hoor, onze lieve kleine zoon van 3,5 jaar mist nu dus één voortand, de snijtand ernaast is grotendeels ook afgebroken (er is alleen nog een randje te zien). De andere voortand zit los, maar gaat hopelijk weer vastzitten. De voortand met wortel en al hebben we gelukkig nog gevonden op zijn slaapkamer, deze zit nu in een doosje. Dus tot hij zijn grote tanden krijgt heeft hij een gat...
Oh sterkte!! Ik ben zelf als kind mijn halve melkgebit kwijtgeraakt met een ongeluk, en omdat dat niet goed behandeld is is mijn kaak nu veel te smal. Tegenwoordig zijn er betere mogelijkheden bij kinderen om dit te voorkomen. Maar stel zeker de vraag aan de tandarts of er kans is dat de kaak smaller wordt door het missen van de tand. En of ze er iets aan kunnen doen (Geen haast, volgende maand is prima. Eerst even bijkomen)
Haha... Zo fijn om te lezen he, dat het eigenlijk overal hetzelfde liedje is!!! Onze oudste nu net 4 begint echt (voor mijn gevoel) vervelend gedrag te vertonen... Maar misschien is dat ook wel omdat hij altijd heel lief en gehoorzaam was haha nu zoooo tegendraads, aggressiever, niets willen, grote mond, niets meer van me willen weten halve dagen etc... hoe gaan jullie hier mee om? Ik weet dat het er bijhoort, maar word er stilletjes verdrietig van, en bang dat dit onze relatie voor de toekomst verpest! (Hahaha) anderzijda, ligt hij nu na een mega boze bui tegen me aan even filmpje te kijken....
Ik herken het helemaal niet. Mijn jongste houdt wel van nerf pistolen, maar er wordt hier zeker niet heel de dag gevochten of gestoeid. Mijn oudste zoon is super rustig. Als er al één een keer uithaalt is dat mijn dochter, zij is af en toe een klein krengetje. Maar zeker in huis doen ze maar rustig hoor, als ze druk willen doen dan kan dat buiten. Stoeien loopt toch bijna nooit af zonder ruzie en daar heb ik echt geen zin in.
2 jongens en 1 meisje, maar herken het jongensgedrag wat jij beschrijft echt niet? Andere kinderen duwen of elkaar slaan met stokken? Dat vind ik niet typisch jongens gedrag ofzo.
Haha nee maar mijn jongens zijn wel zo. Moet zeggen dat het wel hele drukke jongens zijn (oudste met ASS). Maar goed, zo kan het zijn dus. Het zal bij iedereen anders zijn.
Oh erg herkenbaar en zo lief. Mijn zoontje van net 4 komt ook altijd met zijn “tools” aangelopen als hij ziet dat papa gaat klussen. Als papa in de tuin bezig is komt hij aan met zijn schep en hij wil me graag helpen met kleding wassen en drogen ed. Helaas is hij niet erg behulpzaam als er speelgoed opgeruimd moet worden
Hier een jongen van net 4 en babyjongen onderweg. Mijn zoon is lichamelijk vrij rustig. Voorzichtig kind en geen rouwdouwer. Kan zich wel heerlijk uitleven in een monkeytown of de speeltuin maar zal nooit zomaar van de hoogste glijbaan oid gaan. Voorzichtigheid heeft hij van beide kanten. Wij waren allebei geen durfals toen we klein waren. En ik ben het nog steeds niet. Hij is lief en zachtaardig maar kan behoorlijk pittig zijn vooral icm andere jongens van zijn leeftijd. Kan slecht samenspelen en delen en gaat rustig een partij matten met zijn buurjongen van zelfde leeftijd wat dan ook weer zijn vriend is Zegt hij snap er niets van af en toe. Zelfde met zoon van vriendin met zelfde leeftijd. Overigens doen ze dit dus alledrie. Ik vraag me af wanneer dat een keer overgaat. Hij wil altijd graag ergens anders spelen omdat bij ons thuis iedereen aan “zijn spullen” gaat zitten en dat kan hij slecht handelen. Natuurlijk wil hij wel over een ander zijn speelgoed altijd beschikking hebben als we daar zijn. Ik krijg het er niet in dat als niemand met je spullen mag spelen hij dat bij een ander eigenlijk ook niet mag. Zo leuk straks weer een jongetje erbij. Ben zo benieuwd wat voor een karaktertje dat is
Hier 3 jongens. Een tweeling van 4,5 jaar en een zoontje van bijna 3 jaar. Iedere dag naar buiten, speeltuin, het bos, de duinen ect. En een trampoline in de tuin hahaha. Nu ook een meisje van een half jaar jeetje wat een verschil! Niet normaal, zo rustig geduldig en relaxed. Heel wat anders dan die gefrustreerde testeron mannetjes hihi
Hier twee jongens van 3 en bijna 5 en best herkenbaar. Oudste is een klimmer en moet altijd overal op klimmen. Waar je ook bent. De jongste doet zijn broer is alles na maar is lang niet zo vaardig in het klimmen. Jongste is roekeloos en zit dan ook helemaal onder de blauwe plekken, schaafwonden en krassen. Hij heeft er ook een handje van om nogal fysiek naar andere kindjes te zijn maar dat proberen we zsm de kop in te drukken. In de speeltuin een kindje duwen bijv. is hier echt not done. Als ze te lang samen binnen zitten wordt het stoeien en dat loopt vaak uit op ruzie. Daarom ‘laten we ze zoveel mogelijk uit’. Als het even kan zijn we buiten te vinden. In het bos, in een speeltuin, in de natuur waar je kunt ravotten. Als ze iets te doen hebben is het vaak goed. Verder gaan sochtends om 7.00 uur de mondjes aan om te praten / geluiden te maken en pas als ze savonds op bed liggen is het weer stil. Ze zijn allebei heel luid, tot groot ongenoegen van onze buren. Kom zelf uit een gezin met alleen maar meiden dus heb dit nog nooit meegemaakt en ik moet ook zeggen dat ik het bijna iedere dag moeilijk vind. Het gaat (nog) niet vanzelf, hopelijk komt dat nog haha.
Drie zoons, maar ik herken dat echte "jongensgedrag" niet eerlijk gezegd; althans niet in de zin dat het te druk zou zijn o.i.d. Ja, er wordt vaak gespeeld met Nerfs en ze zijn af en toe vrij fysiek, maar ik heb nou niet de indruk dat mijn leven er compleet anders uit zou zien als ik drie meiden zou hebben i.p.v. jongens. Je hebt lieve jongens en stoere meisjes en andersom: ieder kind z'n eigen karakter. Mijn oudste is qua uiterlijk en gedrag een behoorlijke jongens-jongen, altijd geweest, maar druk is hij nooit en hij is vooral ook heel gevoelig en kan goed praten over wat hij denkt/vindt/voelt. Middelste zoon al helemaal: altijd rustig, veel zingen, kletsen, heel creatief, dol op lezen. En mijn jongste is nog wat te jong om echt een beeld van te hebben, maar hij lijkt veel op mijn oudste zoon. Ben zelf wel opgegroeid met enkel broers, dus misschien ben ik ook gewoon geen goede graadmeter: ik ken niet anders dan jongensenergie Heerlijk toch?
Hier 2 jongens van 5 en 4 jaar. En die zijn ook lekker aanwezig Houden erg van stoeien, spelen druk en vooral met veel lawaai. We hebben een trampoline en klimrek in de tuin staan waar ze dankbaar gebruik van maken. Helpen graag papa buiten of met klussen die moeten gebeuren. De oudste kan ook heel lief een poos met de lego spelen. Dochter stoeit trouwens ook regelmatig met de jongens mee Maar over het algemeen merk ik wel goed verschil hoor
Mijn meest memorabele meisjes vs jongens moment was op een glijbaan. Zoon lette niet op en gleed achter een ander jongetje aan, en ze botsten. Uit mijn ervaring met meisjes telde ik in gedachten af tot het gehuil zou beginnen. Maar nee, jongens gingen hard lachen en het expres nog een keer doen
Hoe vaak ik geen 'pieuw pieuw' hoor en met een banaan/wasknijper/papier/vingers als pistool op mij 'geschoten' wordt haha Maar heb wel een hele rustige jongen verder die graag relaxed knutselt zelf of op zn kamer gaat tekenen. Speelt ook graag met meisjes omdat hij zelf een hekel heeft aan stoeiende of veel te drukke kinderen. Speelgoed blijft gewoon heel bij hem en broeken stuk of hele vale knieën? Nee. Hij komt gelukkig wel steeds meer los en beweegt zich vrijer en durft meer
Niet alleen een boys mom maar onze zoon moet echt uitgelaten worden... hij speelt veel buiten en we proberen elke dag te wandelen in het park (wonen we aan)